نوشته شده توسط : موسوی
ماشین های اداری چیست؟

تفاوت بین ماشین آلات و تجهیزات اداری خیلی ناچیز است.از نظر مکانیکی ، تجهیزات تعریف بسیار وسیع تری دارند. تجهیزات اداری اغلب برای ایجاد چیزی (مانند ماشین) مورد نیاز است. ماشین های اداری محصول کامل شده تجهیزات اداری اند.

به عنوان مثال ، شما به احتمال زیاد به تجهیزاتی در دفتر خود که به ساخت دستگاه های کپی و چاپگرهای چند منظوره یا سایر ماشین های اداری تجاری کمک می کند نیاز نخواهید داشت. مگر اینکه به عنوان بخشی از کسب و کار خود تعمیرات کپی قابل توجهی انجام داده باشید.

برای درک نحوه طبقه بندی هر یک ، باید به دو طریق به آن فکر کنید:

ماشین های اداری سیستمی از قطعات متحرک هستند که می توانند یک عملکرد را به تنهایی انجام دهند.اما معمولا به راهنمایی انسان نیاز دارند.

همچنین ماشین ها برای کارکردن به منبع تغذیه نیاز دارند. تجهیزات اداری مجموعه ابزارهایی است که توسط یک کارمند برای انجام یک کار استفاده می شود و معمولاً از هیچ وسیله برقی تغذیه نمی کند (هرچند می تواند باشد).

نمودار زیر نمونه هایی از ماشین آلات و تجهیزات اداری را نشان می دهد:
ماشین های اداری تجهیزات اداری
کامپیوتر کمد وسایل
تلفن خودکار
دستگاه کپی منگنه
فکس میز

همانطور که می بینید ، تفاوت ظریفی در طبقه بندی ها وجود دارد ، اما نمودار بالا تمایز واضحی بین این دو نشان می دهد. به خاطر داشته باشید که همه ماشین ها را می توان به عنوان تجهیزات طبقه بندی کرد ، اما همه تجهیزات را نمی توان به عنوان ماشین طبقه بندی کرد.

بسیاری از شرکت های فروش محصولات اداری از این نام ها به جای یکدیگر استفاده می کنند و اگرچه شما در نهایت آنچه را که بدنبال آن هستید پیدا می کنید ، اما دانستن تفاوت ممکن است زمان لازم برای جستجوی شما را کاهش بدهد.

مقالات مرتبط:

انواع دستگاه کپی

انواع پرینتر ها و نحوه عملکرد آنها

فکس یا تلفکس،انواع فکس و کاربن فکس چیست؟

همه چیز درباره اسکنر ها ، انواع اسکنر ، راهنمای جامع در خرید اسکنر

ادرس:تهران، خیابان ایرانشهر جنوبی، پایینتر از سمیه، کوچه مهزاد، مجتمع تجاری ایرانشهر، پلاک 13، واحد 6

تلفن:88847742 – 88140115 – 88827729 - 091223761288

منبع: تهران نارانوین



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

روش پیدا کردن چاپگر مناسب جدید یا استفاده شده برای دفتر کار شما

دستگاه های کپی و چاپگر در همه اشکال و اندازه ها وجود دارند و مجموعه وسیعی از ویژگی ها را برای پشتیبانی از نیازهای دفتر شما ارائه می دهند. به طور معمول هنگام مراجعه به چاپگرها ، ما در مورد چاپگرهای رومیزی صحبت می کنیم. ما این تمایز را ایجاد می کنیم ، زیرا با افزایش فناوری ، عملکرد نیز افزایش یافته است.

چاپگرهای همه کاره، بزرگ یا کوچک ، عملکردهای متنوعی را ارائه می دهند. اعم از: چاپ ، کپی ، اسکن ، ایمیل و فکس تنها تعدادی از گزینه هایی است که این چاپگرهای چند منظوره ارائه می دهند. نیازهای خود را شناسایی کنید و سپس هنگام خرید چاپگر به عملکردهای کلیدی توجه کنید.

مقالات مرتبط:

سه عدد از بهترین دستگاه های کپی برای تجارت های کوچک

چاپگر مناسب برای مصرف خانگی کدام است؟

تعیین نیازهای برای چاپگر شما

از بین مجموعه ای از تجهیزات در تهران نارا نوین انتخاب کنید. مارک های پیشرو چاپگرهای بی سیم و سیمی و همه لوازم و ثطعات جانبی و مواد مصرفی لازم مانند جوهر و کاغذ و .. را خواهید یافت. ماشین های اداری تهران نارا نوین دارای جدیدترین محصولات در زمینه فناوری چاپ است.کافی است به وب سایت تهران نارا نوین(Tehran-nara.ir) مراجعه کرده و محصول مورد نظر را سرچ کنید.

در صورت نیاز میتوانید با شماره های زیر تماس گرفته یا پیام دهید: 09123761288 - 02188827729

شبکه بندی یک فناوری است که موجب راحتی در کسب و کار ها شده است. بدین وسیله شما میتوانید به راحتی می توانید یک چاپگر را با چندین کامپیوتر متصل کنید.

هنگام انتخاب تجهیزات اداری ، اولویت ها و نیاز های مهم خود را شناسایی و با توجه به آن دستگاهتان را انتخاب کنید. امروزه بسیاری از ماشین ها مانند چاپگرهای همه کاره یا چاپگرهای چند منظوره توانایی های بسیار بیشتری را نسبت به چاپ دارند.

  • این عملکردها می تواند شامل تعداد صفحاتی باشد که می خواهید در دقیقه کپی ، چاپ یا فکس کنید.
  • همچنین می توانید انتخاب کنید که آیا رنگی را کپی و چاپ خواهید کرد یا فقط سیاه و سفید.
  • می توانید وضوح اسکن و چاپ را تنظیم کنید
  • چاپ دو طرفه را انتخاب کنید
  • فیدرهای سند مجاز و اندازه حروف
  • تغذیه خودکار اسناد و موارد دیگر را انتخاب کنید.

عملکردهای مهم هنگام خرید چاپگر

انتخاب دستگاه مناسب (لیزری یا جوهر افشان) بستگی به عواملی من جمله:

  •  چند بار می خواهید کارتریج هایتان خود را تغییر دهید.
  • حجم کاری که انجام می دهید.
  • حوزه کاریتان (به طور مثال ار حوزه کاری شما عکاسی است با توجه به اینکه در عککاسی خروجیب چاپ بسیار حایز اهمیت است چاپگر جوهر افشان کم ناسب مصرف شماست. ولی برای مصرف خانگی ما چاپگر لیزری را پیشنهاد میدهیم.

چاپگرهای همه کاره یا چاپگرهای چند منظوره قابلیت های بسیار کمی را برای ساده سازی کار شما در مدرسه ، خانه یا دفتر ارائه می دهند. با یک دستگاه می توانید با فشار یک دکمه اسکن ، چاپ ، فکس و کپی کنید. ماشین های اداری تهران نارا نوین چاپگرهای جوهر افشان همه کاره و چاپگرهای لیزری همه کاره در دو نوع سیاه و سفید و رنگی ارائه می دهد.

چاپگرهای لیزری

چاپگرهای لیزری بی صدا در پس زمینه کار می کنند .این دستگاه ها به جای جوهر از تونر استفاده می کنند. اگر قصد جا به جایی آن را دارید یا میخواهید از فاصله دورتری به دستگاهتان سندی را برای چاپ ارسال کنید ، انتخاب چاپگر لیزری بی سیم مفید است. چاپگرهای بی سیم تصمیم می گیرند که کدام سیم ها را به چاپگر وصل کنند. بهترین مزیت این است که برای چاپ نیازی به حضور در یک اتاق نیستید

قابلیت اتصال بی سیم

قابلیت وایرلس این ماشین ها اتصال و چاپ از اتاقی غیر از اتاقی که دستگاه در آن قرار دارد را آسان می کند. در حالی که قیمت تونر ممکن است بالاتر از جوهر باشد ، با گذشت زمان قیمت چاپ در هر صفحه با توجه به سختی و استقامت تونر در مقایسه با جوهر به حداقل می رسد. این ماشین ها می توانند به شما کمک کنند در هنگام برخورد با مشتریان حرفه ای به نظر برسید و رنگی یا سیاه و سفید در دسترس هستند.

چاپگرهای جوهرافشان

چاپگرهای جوهر افشان انعطاف پذیر ، ارزان و معمولاً کوچکتر از چاپگرهای لیزری هستند. وقتی صحبت از کارتریج می شود ، جوهر معمولاً بیشتر از تونر نیاز به تعویض یا شارژ مجدد دارد. با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری ، چاپگر جوهر افشان به شما کمک می کند تا تصاویری با کیفیت بالاتر تولید کنید. چاپگر جوهر افشان برای تصاویر و اسناد سنگین مناسب است ، می تواند بر روی طیف وسیعی از انواع کاغذ، از جمله موجودی بافت دار و کاغذ براق، چاپ کند.

این که آیا شما فردی هستید که عاشق عکاسی هستید یا فقط از اینجا و آنجا عکس می گیرید ، چاپگر جوهر افشان برای هر دفتر خانگی مزیت بزرگی است. چاپگرهای جوهر افشان امکان چاپ تصاویر با کیفیت بالا را مستقیماً از خانه یا محل کار برای شما آسان می کنند. از محیط خیره کننده خود عکس بگیرید و بلافاصله آنها را چاپ کنید. این دستگاهها با قابلیت چاپ برتر ، عکسهای واضح تولید می کنند. مانند کار خود ، سریع و کارآمد چاپ کنید.

  *چند نمونه از پرینترهای چاپ عکس*

برای مشاهده این محصولات کافی است روی نام آنها کلیک کنید.

پرینتر جوهر افشان اپسون EPSON Expression Photo XP-55

پرینتر چاپ عکس xp-55 پرینتر چاپ عکس پرینتر جوهر افشان XP-55 پرینتر جوهر افشان XP-55[/caption]

پرینتر مخصوص چاپ عکس کانن Canon SELPHY CP1000

پرینتر عکس CP1000 پرینتر عکس پرینتر چاپ عکس CP1000 پرینتر چاپ عکس 

پرینتر مخصوص چاپ عکس کانن Canon SELPHY CP1200

پرینتر چاپ عکس CP1200 پرینتر چاپ عکسپرینتر 1200 کانن  پرینتر 1200 کانن

از کجا چاپگر جدید یا دست دوم بخریم

در تهران نارانوین شما می توانید مجموعه وسیعی از لوازم جانبی شامل کابل های USB ، پایه های رومیزی ، سینی های کاغذ ، جوهر و تونر ، تغذیه کننده ورق ، دستگاه های پخش کننده ، کیت های نگهداری و موارد دیگر را انتخاب کنید.

اگر نمی دانید کدام جوهر یا تونر مناسب دستگاه شما است ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با ماشین های اداری تهران نارا نوین تماس بگیرید.88847742 – 88140115 – 88827729 - 09123761288

در تهران نارا نوین میتوانید ماشین آلات با قیمت مناسب و ویژگی های ضروری را پیدا کنید ، مناسب برای استفاده روزانه در خانه یا دفتر. گزینه های چند منظوره و استفاده از جوهر کارآمد ، این ماشین ها را برای یک دفتر کوچک ایده آل می کند. اسناد دقیق با کیفیت حرفه ای را با سرعت قابل توجه و بدون خرج کردن بودجه خود دریافت کنید.

تهران نارا نوین دارای ماشین آلاتی است که میتوانید نیازهای خود را با قیمتی که توانایی آن را دارید برآورده می کند. ما محصولات خود را با برنامه های نگهداری پشتیبانی می کنیم. این برنامه های تعمیر و نگهداری به شما اطمینان خاطر می دهد که در صورت بروز مشکل نگران تعمیر دستگاه خود نباشید. برنامه های نگهداری نیز معمولاً شامل تونر است.

هر آنچه که چاپگر شما نیاز دارد باشد. ماشین های اداری تهران نارا نوین می تواند دقیقاً آنچه را که می خواهید با قیمتی که شما می توانید برایتان تهیه کنند. امروز با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید از طریق شماره 09123761288 در واتس آپ جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

  *چند نمونه از چاپگر های لیزری استوک*

برای مشاهده این محصولات کافی است روی نام آنها کلیک کنید.

پرینتر لیزری اچ پی لیزر جت کارکرده 1320

پرینتر hp 1320

پرینتر لیزری اچ پی استوک 1012

     

پرینتر کنون LBP6000B پرینتر کنون

 

تهران نارا نوین تمامی خدمات مربوط به نگهداری و تعمیر و شارژ کاتریج ماشین های اداری را صورت می دهد.بدین منظور با تماس حاصل فرمایید یا به واتس آپ شماره زیر پیام بدهید :09123761288

با توجه به نوسان قیمت ها قبل از خرید محصولات به صورت اینترنتی برای اطمینان از قیمتهای محصولات تماس حاصل فرمایید.09123761288 - 02188827729



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

اگر کاغذ شما گیر کرده و چاپ شما خطی است ، ناامید نشوید

دستگاه های فتوکپی جزء اصلی دفتر هستند. چه به یک دستگاه تک کاره و چه چند کاره تکیه کنید ، نمی توان انکار کرد که یک دستگاه فتوکپی اداری میتواند کار چند کارمند را به طور همزمان انجام دهد.بدون سرویس منظم ،کپی ها می تواند منجر به مشکلات عدیده ای مانند گرفتگی کاغذ ، مشکلات کارتریج و تونر،خطوط یا خطوط روی کاغذ ، صفحات چروکیده ، چاپ رنگی و نقاط تصادفی در چاپ شما شود.در این مقاله که توسط تهران نارا نوین گردآوری شده 5 مشکل رایج کپی ها و نحوه رفع آنها ذکر شده است.

خوشبختانه رایج ترین مشکلات دستگاه کپی معمولاً در عرض چند دقیقه برطرف می شود. حتی می توان از برخی از آنها با نگهداری مناسب اجتناب کرد. خدمات دهی نه تنها عمر دستگاه کپی شما را طولانی می کند، بلکه به شما اطمینان می دهد که به هیچ وجه نباید مشکلات را برطرف کنید.

دستگاه کپی شما باعث کند شدن کارایی دفتر کار می شود؟ با تیم دوستانه ما درتهران نارا نوین با شماره 02188827729 -09123761288 تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بدهید تا روند کاری شما مختل نشود.

1-جمع شدگی کاغذ

یک تکه کاغذ در آسیاب می تواند باعث ایجاد یک اختلال شگفت انگیز در دفتر شود. باعث کند شدن روند کاری و ایجاد بن بست میشود. گیرکردن کاغذ معمولاً در بدترین زمان ممکن اتفاق می افتد.معمولاً نتیجه یک دستگاه ضعیف است.
دلایل گیرکردن کاغذ عبارتند از: استفاده از نوع یا ضخامت کاغذ اشتباه، بارگذاری نادرست کاغذ یا اجازه ایجاد گرد و غبار در داخل دستگاه کپی. اگر کاربر صفحات زیادی را در مخزن منبع ذخیره کند ، تقریباً مسدود است.
برای بازگرداندن دستگاه کپی اداری به حالت عادی ، باید کاغذ گیر کرده را به صورت دستی بردارید و اندازه کاغذ مناسب را دوباره بارگذاری کنید یا تراز کاغذ را اصلاح کنید. بسیار مراقب باشید که کاغذ گیر کرده را خیلی زود بیرون نکشید، در غیر این صورت ممکن است تکه های کاغذ کوچک و پاره شده را در دستگاه فتوکپی خود بچسبانید.
اگر دستگاه کپی اداری شما دائماً درگیر صدا می شود.برای تعمیرات با متخصص دستگاه کپی تهران نارا نوین تماس بگیرید زیرا ممکن است لازم باشد شما را تمیز کرده یا گرد و غبار ایجاد شده در دستگاه شما بررسی شود.

2. مسائل مربوط به کارتریج و تونر

بیشتر اوقات، مشکلات کارتریج و تونر به این دلیل رخ می دهد که دستگاه فتوکپی به درستی تنظیم نشده است. اگر از کارتریج تونر مناسب برای مدل چاپگر خاص خود استفاده نکنید، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود زیرا اکثر دستگاه های کپی به نوع خاصی از تونر نیاز دارند. اگر ناخواسته از کارتریج ناسازگار استفاده کنید. کیفیت چاپ شما دچار مشکل می شود.
مشکلات تونر کم، خالی یا خراب نیز می تواند با دستگاه فتوکپی شما خراب شود. اگر تونر شما کم یا خالی است. جایگزینی ساده باید هر مشکلی را حل کند. در غیر اینصورت، به این معناست که به دلیل خطای سازنده یا عوارض سازگاری ، مشکلی وجود دارد.

3. خطوط روی کاغذ

اگر نسخه های کپی شما همچنان با خطوط ، یا سایر ناهنجاری ها ظاهر می شوند می تواند اسناد مهم شما را شلخته و غیرحرفه ای جلوه دهد.
رگه ها یا خطوط روی کاغذ اغلب به دلیل وجود مواد خارجی روی شیشه اسکنر یا مشکلاتی در فیوزر دستگاه فتوکپی ایجاد می شود.

اگر از یک دستگاه چند منظوره استفاده می کنید،خطوط ایجاد شده همچنین می توانند ناشی از نقص درام یا واحدهای توسعه دهنده باشند. به عنوان مثال ، نقص تیغه درام می تواند باعث ظاهر شدن خطوط بزرگ به صورت عمودی در پایین صفحه چاپ شده شود.
دلیل آن هر چه باشد، بعید است که یک مشکل کپی باشد که خودتان می توانید حل کنید. بهترین راه این است که دستگاه کپی خود را توسط یک متخصص دستگاه کپی تعمیر کنید تا بتواند به سرعت مشکل را شناسایی و برطرف کند.

5 مشکل رایج کپی ها 5 مشکل رایج کپی ها

4. صفحات چروکیده

صفحات چروکیده دستگاه کپی معمولاً به دلیل فرسوده شدن غلطک های تغذیه و خروجی است. باعث چسبندگی یا گرفتگی می شود.برای رفع این مشکل، می توانید سینی های جایگزین بخرید یا از متخصص کپی برای تعمیر مجموعه فیوز استفاده کنید.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که فقط کاغذی در دستگاه شما گیر کرده باشد.یا بیش از حد بارگیری شده است، صفحات چروکیده نشان دهنده دستگاه کپی شما بیش از حد متحمل سایش و پارگی برای عملکرد صحیح شده است.

اگر صفحات چروکیده تنها مشکلی نیستند که با دستگاه فتوکپی خود تجربه می کنید، در نظر بگیرید که آیا خرید دستگاه جدید فرا رسیده است. تکنولوژی به سرعت تغییر می کند. تعمیرات و نگهداری مداوم دستگاه قدیمی می تواند هزینه بر باشد. ارتقاء تجهیزات اداری شما گاهی اوقات می تواند سرمایه گذاری بهتری برای برآوردن نیازهای چاپی و کپی شما باشد.

5. چاپ رنگی در 5 مشکل رایج کپی ها

لکه ها در کیفیت تصویر ضعیف یا چاپ بی رنگ می تواند در محیط های اداری بسیار آزار دهنده باشد. اگر کپی های بیش از حد روشن یا خیلی تاریک بیرون می آیند.این معنی که کنترل چگالی دستگاه فتوکپی شما نامتعادل است.

 در تهران نارا نوین، تکنسین های دستگاه کپی ما حداقل 15 سال سابقه تعمیر و نصب چاپگرهای اداری را دارند. ما مشخصات و مزایای همه مارک های پیشرو دستگاه کپی را داریم. معمولاً می توانیم مشکلات رایج دستگاه فتوکپی را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.

منبع: تهران نارا نوین



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

بری اطلاع از انواع چاپگرها و نحوه عملکرد آنها مقاله زیر که توسط تهران نارا نوین گرد آوری شده اطلاعات مورد نیاز کاربران را در خصوص اشنایی هنگام خرید  خواهند داشت. چاپگر ها انواع مختلفی دارند اعم از: چاپگر ماتریس نقطه ای ، چاپگر خطی، چاپگر لیزری،چاپگر جوهر افشان،پرینتر الکترواستاتیک و پلاتر هستند.چاپگر یکی از ابزار های مهم هر سیستم کامپیوتری است. چاپگر برای چاپ اسناد ، رسانه های چاپی ، یا کتابها و غیره استفاده می شود.

انواع مختلف پرینترها:

چاپگر نقطه ای:

چاپگر ماتریس نقطه ای نوعی از چاپگرهای رایانه ای است که دارای سر چاپ هستند.سر چاپ چاپگر در صفحه به جلو و عقب می چرخند و با ضربه چاپ می کنند. نوار پارچه ای آغشته به جوهر را به کاغذ می زنند. درست مثل ماشین تحریر است این چاپگرها می توانند نسخه های کربنی ایجاد کنند. سر چاپ به طور معمول در امتداد هر ردیف کاغذ چاپگر چاپ می کند و رنگ چاپ رنگ جوهر روبان است.

چاپگر ماتریس نقطه ای چاپگر ماتریس 

هر نقطه توسط یک میله فلزی ریز و در عین حال سفت که "سیم یا پین" نامیده می شود ، تولید می شود.پینها توسط نیروی الکترومغناطیس کوچک یا سولنوئید به طور مستقیم یا از طریق اهرم های کوچک (پنجه) به جلو رانده می شود. پین ها معمولاً در جایی قرار می گیرند که جابجایی های حاشیه ای بین ستون ها برای کاهش فاصله بین نقاط ایجاد می شود. موقعیت پین ها در سر چاپ کیفیت چنین چاپگری را محدود می کند.

پرینتر خطی:

چاپگر خطی نوعی چاپگر ضربه ای با سرعت بالا است. در یک طرح معمولی ، یک مجموعه کاراکتر فونت ثابت بر روی حاشیه تعدادی از چرخ های چاپی حک شده است ، این تعداد با تعداد ستون ها (حروف در یک خط) مطابقت دارد. چرخها با سرعت بالا می چرخند و کاغذ و یک روبان جوهر دار از موقعیت چاپ عبور می کنند.

چاپگر خطی چاپگر خطی

فناوری چاپگرهای خطی معمولاً سریعتر و ارزان تر از چاپگرهای لیزری است. کاربرد آن در حسابداری با حجم متوسط ​​و سایر برنامه های تجاری بزرگ است که حجم و سرعت چاپ بر کیفیت اولویت دارد.

چاپگرلیزری 

چاپگر لیزری یکی از انواع چاپگرها است. پرتو لیزر در چاپگر لیزری بر روی یک درام دوار با روکش سلنیوم با بار مثبت تمرکز می کند. صمغ لیزری بجز ناحیه ای که باید چاپ شود ، بار مثبت را از درام خارج می کند.

 چاپگر لیزری

به این ترتیب ،پرینتر لیزری حروف و تصاویری را که باید چاپ شوند به عنوان الگویی از بارهای الکتریکی ترسیم می کند که به آن تصویر الکترواستاتیک می گویند. در چاپگر لیزری پودر تونر سیاه با بار منفی ابتدا به این ناحیه دارای بار مثبت (تصویر) بر روی درام می چسبد و از آنجا به روی کاغذ انتقال می یابد.

قبل از اینکه کاغذ زیر درام بچرخد ، بار مثبت قوی تری از بار مثبت تصویر الکترواستاتیک به آن داده می شود ، بنابراین کاغذ می تواند پودر تونر را بر روی خود جذب کند. سپس کاغذ تحت حرارت ملایم قرار می گیرد تا تونر شل شده روی کاغذ ذوب شده و ثابت شود.

پرینتر جوهر افشان

چاپگر جوهر افشان یکی از انواع چاپگرها ست که قطرات بسیار کوچک جوهر را روی کاغذ قرار می دهد تا یک تصویر ایجاد کند. این چاپگرها به دلیل اینکه هزینه خرید کمتری دارند اما خروجی گرافیکی جذابی تولید می کنند ، محبوبیت زیادی دارند.

چاپگر جوهر افشان چاپگر جوهر 

نقاطی که بر روی کاغذ اسپری می شوند بسیار کوچک هستند. (معمولاً بین 50 تا 60 میکرون در قطر) و بسیار دقیق با وضوح تا 1440 × 720 dpi قرار دارند. نقاط می توانند رنگ های متفاوتی با هم داشته باشند تا تصاویری با کیفیت عکس ایجاد شود. هسته یک پرینتر جوهر افشان سر چاپ است که شامل یک سری نازل است که برای اسپری قطره های جوهر استفاده می شود.

 پرینتر الکترواستاتیک

یک چاپگر الکترواستاتیک بجای حرکت در عرض رسانه تمام صفحه را همزمان چاپ می کند.

رسانه (کاغذ ، مخمل ، فیلم) دارای بار الکترواستاتیک است. محلول تونر از طریق رسانه ها پخش شده و به قسمت پر انرژی رسانه می چسبد ، بنابراین تصویری با کیفیت بسیار سریع تولید می کند. چاپگر با شکستن داده های رنگی در سه رنگ اصلی (فیروزه ای ، سرخابی و زرد) به علاوه سیاه و چاپ یک رنگ ، چاپ های رنگی ایجاد می کند.

 پلاتر

پلاتر یک دستگاه بردار است.پلاتر بدون دستگاه اسکن رستر می تواند مستقیماً به موقعیت های خاصی در کاغذ چاپگر برسد. در پلاترهای رنگی ،حامل تعدادی خودکار با رنگ ها و عرض های مختلف را در خود جای می دهد.


منبع: تهران نارا نوین



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()