همه چیزهایی که شما باید قبل از خرید لپتاپ بدانید
نوشته شده توسط : موسوی

8 نکته ضروری که باید قبل از خرید بدانید

مناسب نیازتان را تهران نارا نوین در این مقاله گردآوری کرده است.لپ تاپ ها به اندازه کافی جمع و جور هستند که می توانید آنها را با خود حمل کنید.در عین حال لپتاپ ها به اندازه کافی همه کاره هستند تا بتوانید برنامه های کاربردی سخت را اجرا کنید. نوت بوک ها بهترین ابزار برای انجام کارهای جدی یا بازی هستند ، چه در خانه باشید ، چه در جاده و چه در کلاس درس کالج. به همین دلایل ، ما لیستی از بهترین لپ تاپ های تجاری و بهترین لپ تاپ های کالج را جمع آوری کرده ایم.

در حالی که لپتاپ ها و تلفن های هوشمند همیشه محبوب هستند ، اکثر مردم متوجه می شوند که همه چیز از تایپ مقاله علمی تا فیلم های جذاب تا بازی در لپ تاپ بهتر کار می کند. بنابراین چه نوع لپ تاپی باید تهیه کنید؟ ما راهنمای خرید لپ تاپ را برای کمک به شما آماده کرده ایم.

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

چرا لپ تاپ من بسیار کند است و چگونه می توان آن را تعمیر کرد؟

دلایل کند شدن لپتاپ

راهنمایی سریع

مهمترین نکاتی است که هنگام انتخاب لپ تاپ جدید باید در نظر بگیرید. برای جزئیات بیشتر ، بخشهای زیر را ببینید.

  • مانیتورهای 12.5 تا 14 اینچی بهترین تعادل بین قابلیت استفاده و قابلیت حمل را ارائه می دهند. اگر زیاد سفر نمی کنید صفحه نمایش بزرگتر مناسبتر است و مدل های کوچکتر برای بچه ها مناسبتر هستند.
  •  اگر قصد دارید لپ تاپ خود را به هر جایی ببرید ، 9+ ساعت عمر باتری ایده آل است.

تصمیم بگیرید که آیا یک لپتاپ در 2 در 1 می خواهید؟

بسیاری از لپ تاپ های رایانه ای در دسته لپ تاپ های 2 در 1 قرار می گیرند ، دستگاه های ترکیبی که می توانند بین حالت سنتی تاشو ، تبلتها و .... باشند.دستگاه های 2 در 1 عموماً دارای دو سبک مختلف هستند: قابل جدا شدن با صفحه هایی که به طور کامل از صفحه کلید خارج می شوند.لپ تاپ های انعطاف پذیر با لولا که 360 درجه به عقب خم می شوند تا حالت ها را تغییر دهند.

مشخصات مدنظرتان را انتخاب کنید

اجزای نوت بوک مانند پردازنده ، هارد دیسک ، RAM و chip گرافیکی می توانند حتی علاقه مندان به نوت بوک را گیج کنند. بنابراین اگر برگه های مشخصات برای شما شبیه سوپ الفبا هستند ، احساس بدی نداشته باشید.

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و دلایل آن

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ[/caption]

 جزییات اصلی که باید بدان توجه کنید:

 CPU: رایانه شما ، پردازنده تأثیر زیادی بر عملکرد دارد، اما بسته به کاری که می خواهید انجام دهید.حتی کم هزینه ترین مدل ممکن است به اندازه کافی خوب باشد. در اینجا یک خلاصه است:
Intel Core i7: یک قدم بالاتر از Core i5 ، مدلهایی با اعداد که به HQ یا K ختم می شوند. از توان بیشتری استفاده می کنند.دارای چهار هسته هستند که امکان بازی و بهره وری سریعتر را فراهم می کند.chip های سری C7 i7 Y نیز وجود دارند که قدرت و کارایی کمتری دارند. مراقب CPU هایی باشید که دارای شماره مدل 10 هستند زیرا بخشی از آخرین سری هسته های نسل 10 و 11 نسل اینتل هستند و عملکرد بهتری ارائه می دهند.

Intel Core i5: اگر به دنبال یک لپ تاپ معمولی با بهترین ترکیب قیمت و عملکرد هستید ، یک لپ تاپ با CPU Intel Core i5 تهیه کنید. مدلهایی که به U ختم می شوند رایج ترین هستند. آنهایی که Y دارند ، قدرت کمی دارند و عملکرد بدتری دارند در حالی که مدلهایی با HQ از توان بیشتری استفاده می کنند. در سیستمهای بازی و ایستگاه های کاری ضخیم تر ظاهر می شوند. جدیدترین پردازنده های نسل 11 اینتل Tiger Lake دارای چهار هسته و تعدادی ویژگی مفید از جمله پشتیبانی از Wi-Fi 6 ، ادغام Thunderbolt 4 و هوش مصنوعی بهتر است.
Intel Core i3: عملکرد فقط یک مرحله پایین تر از Core i5 است و قیمت آن نیز همینطور است. اگر احتمالاً می توانید از Core i5 استفاده کنید ،آن را توصیه می کنیم.

RAM:در حالت ایده آل شما حداقل 8 گیگابایت حتی در سیستم مقرون به صرفه و 16 گیگابایت در صورتی که بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید.برای اکثر افراد ، 32 گیگابایت یا بیشتر از حالت مورد نیاز فرد است. در حالی که 64 گیگابایت و بالاتر برای کاربرانی که به یک لپتاپ قدرتمند نیاز دارند اختصاص داده شده است.

درایو ذخیره سازی (SSD): حتی مهمتر از سرعت پردازنده شما عملکرد درایو ذخیره سازی شما است. اگر می توانید هزینه آن را بپردازید و نیازی به مقدار زیادی حافظه داخلی ندارید ، به جای هارد دیسک ، یک لپ تاپ با درایو (SSD) تهیه کنید ، زیرا در کل حداقل سه برابر سرعت سریعتر را مشاهده خواهید کرد.

پورت ها: در حالی که نبودن پورت ها معمولاً هنگام انتخاب لپ تاپ معامله کننده نیست. اما به جای حمل تعداد زیادی دانگل ، به دست آوردن اتصالات مورد نیاز در سیستم کمک می کند. اکثر لپ تاپ های اصلی دارای پورت USB 3.0 و خروجی HDMI برای فیلم هستند.با این حال ، تعداد فزاینده ای از لپ تاپ ها از پورت های USB Type-C یا Thunderbolt 3 و Thunderbolt 4 استفاده می کنند که با USB Type-C سازگار هستند.

قابلیت اتصال: اگر می خواهید در حال حرکت از لپ تاپ خود استفاده کنید ، خرید یک نوت بوک با پشتیبانی 4G LTE یا 5G را در نظر بگیرید.اگر می خواهید لپ تاپی با جدیدترین و بهترین گزینه های اتصال داشته باشید ، یک لپ تاپ با پشتیبانی از Wi-Fi 6 پیدا کنید. Wi-Fi 6 توان خروجی نظری و اتصال پایدارتری نسبت به 802.11ac ارائه می دهد. 

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

مشکلات رایج لپ تاپ و راه رفع آنها

مشکلات رایج لپ تاپها

بر اساس بودجه خود برنامه ریزی کنید

این روزها ، شما می توانید یک لپ تاپ قابل استفاده با قیمت پایین خریداری کنید. اما اگر بودجه بیشتری داشته باشید ، سیستمی با کیفیت ساخت بهتر ، عملکرد قوی تر و صفحه نمایش بهتر دریافت خواهید کرد.

به برند محصول توجه کنید

لپتاپ خوب به اندازه شرکتی که با آن همکاری میکنید مهم است.پس برای خرید محصول بهتر قبل از خرید حتما بررسی و تحقیق کنید یا از کارشناسان فنی در این خصوص راهنمایی بگیرید

پیشنهاد تهران نارا نوین: میتوانید لپتاپ های استوک اروپایی را به عنوان جایگزین های عالی لپتاپ های آکبند با هزینه کمتر خریداری کنید.

آدرس:تهران، خیابان ایرانشهر جنوبی، پایینتر از سمیه، کوچه مهزاد، مجتمع تجاری ایرانشهر، پلاک 13، واحد 6
تلفن:,88847742 – 88140115 – 88827729 - 091223761288
منبع: تهران نارانوین




:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: