پنج مشکل رایج دستگاه کپی و نحوه رفع آنها
نوشته شده توسط : موسوی

اگر کاغذ شما گیر کرده و چاپ شما خطی است ، ناامید نشوید

دستگاه های فتوکپی جزء اصلی دفتر هستند. چه به یک دستگاه تک کاره و چه چند کاره تکیه کنید ، نمی توان انکار کرد که یک دستگاه فتوکپی اداری میتواند کار چند کارمند را به طور همزمان انجام دهد.بدون سرویس منظم ،کپی ها می تواند منجر به مشکلات عدیده ای مانند گرفتگی کاغذ ، مشکلات کارتریج و تونر،خطوط یا خطوط روی کاغذ ، صفحات چروکیده ، چاپ رنگی و نقاط تصادفی در چاپ شما شود.در این مقاله که توسط تهران نارا نوین گردآوری شده 5 مشکل رایج کپی ها و نحوه رفع آنها ذکر شده است.

خوشبختانه رایج ترین مشکلات دستگاه کپی معمولاً در عرض چند دقیقه برطرف می شود. حتی می توان از برخی از آنها با نگهداری مناسب اجتناب کرد. خدمات دهی نه تنها عمر دستگاه کپی شما را طولانی می کند، بلکه به شما اطمینان می دهد که به هیچ وجه نباید مشکلات را برطرف کنید.

دستگاه کپی شما باعث کند شدن کارایی دفتر کار می شود؟ با تیم دوستانه ما درتهران نارا نوین با شماره 02188827729 -09123761288 تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بدهید تا روند کاری شما مختل نشود.

1-جمع شدگی کاغذ

یک تکه کاغذ در آسیاب می تواند باعث ایجاد یک اختلال شگفت انگیز در دفتر شود. باعث کند شدن روند کاری و ایجاد بن بست میشود. گیرکردن کاغذ معمولاً در بدترین زمان ممکن اتفاق می افتد.معمولاً نتیجه یک دستگاه ضعیف است.
دلایل گیرکردن کاغذ عبارتند از: استفاده از نوع یا ضخامت کاغذ اشتباه، بارگذاری نادرست کاغذ یا اجازه ایجاد گرد و غبار در داخل دستگاه کپی. اگر کاربر صفحات زیادی را در مخزن منبع ذخیره کند ، تقریباً مسدود است.
برای بازگرداندن دستگاه کپی اداری به حالت عادی ، باید کاغذ گیر کرده را به صورت دستی بردارید و اندازه کاغذ مناسب را دوباره بارگذاری کنید یا تراز کاغذ را اصلاح کنید. بسیار مراقب باشید که کاغذ گیر کرده را خیلی زود بیرون نکشید، در غیر این صورت ممکن است تکه های کاغذ کوچک و پاره شده را در دستگاه فتوکپی خود بچسبانید.
اگر دستگاه کپی اداری شما دائماً درگیر صدا می شود.برای تعمیرات با متخصص دستگاه کپی تهران نارا نوین تماس بگیرید زیرا ممکن است لازم باشد شما را تمیز کرده یا گرد و غبار ایجاد شده در دستگاه شما بررسی شود.

2. مسائل مربوط به کارتریج و تونر

بیشتر اوقات، مشکلات کارتریج و تونر به این دلیل رخ می دهد که دستگاه فتوکپی به درستی تنظیم نشده است. اگر از کارتریج تونر مناسب برای مدل چاپگر خاص خود استفاده نکنید، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود زیرا اکثر دستگاه های کپی به نوع خاصی از تونر نیاز دارند. اگر ناخواسته از کارتریج ناسازگار استفاده کنید. کیفیت چاپ شما دچار مشکل می شود.
مشکلات تونر کم، خالی یا خراب نیز می تواند با دستگاه فتوکپی شما خراب شود. اگر تونر شما کم یا خالی است. جایگزینی ساده باید هر مشکلی را حل کند. در غیر اینصورت، به این معناست که به دلیل خطای سازنده یا عوارض سازگاری ، مشکلی وجود دارد.

3. خطوط روی کاغذ

اگر نسخه های کپی شما همچنان با خطوط ، یا سایر ناهنجاری ها ظاهر می شوند می تواند اسناد مهم شما را شلخته و غیرحرفه ای جلوه دهد.
رگه ها یا خطوط روی کاغذ اغلب به دلیل وجود مواد خارجی روی شیشه اسکنر یا مشکلاتی در فیوزر دستگاه فتوکپی ایجاد می شود.

اگر از یک دستگاه چند منظوره استفاده می کنید،خطوط ایجاد شده همچنین می توانند ناشی از نقص درام یا واحدهای توسعه دهنده باشند. به عنوان مثال ، نقص تیغه درام می تواند باعث ظاهر شدن خطوط بزرگ به صورت عمودی در پایین صفحه چاپ شده شود.
دلیل آن هر چه باشد، بعید است که یک مشکل کپی باشد که خودتان می توانید حل کنید. بهترین راه این است که دستگاه کپی خود را توسط یک متخصص دستگاه کپی تعمیر کنید تا بتواند به سرعت مشکل را شناسایی و برطرف کند.

5 مشکل رایج کپی ها 5 مشکل رایج کپی ها

4. صفحات چروکیده

صفحات چروکیده دستگاه کپی معمولاً به دلیل فرسوده شدن غلطک های تغذیه و خروجی است. باعث چسبندگی یا گرفتگی می شود.برای رفع این مشکل، می توانید سینی های جایگزین بخرید یا از متخصص کپی برای تعمیر مجموعه فیوز استفاده کنید.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که فقط کاغذی در دستگاه شما گیر کرده باشد.یا بیش از حد بارگیری شده است، صفحات چروکیده نشان دهنده دستگاه کپی شما بیش از حد متحمل سایش و پارگی برای عملکرد صحیح شده است.

اگر صفحات چروکیده تنها مشکلی نیستند که با دستگاه فتوکپی خود تجربه می کنید، در نظر بگیرید که آیا خرید دستگاه جدید فرا رسیده است. تکنولوژی به سرعت تغییر می کند. تعمیرات و نگهداری مداوم دستگاه قدیمی می تواند هزینه بر باشد. ارتقاء تجهیزات اداری شما گاهی اوقات می تواند سرمایه گذاری بهتری برای برآوردن نیازهای چاپی و کپی شما باشد.

5. چاپ رنگی در 5 مشکل رایج کپی ها

لکه ها در کیفیت تصویر ضعیف یا چاپ بی رنگ می تواند در محیط های اداری بسیار آزار دهنده باشد. اگر کپی های بیش از حد روشن یا خیلی تاریک بیرون می آیند.این معنی که کنترل چگالی دستگاه فتوکپی شما نامتعادل است.

 در تهران نارا نوین، تکنسین های دستگاه کپی ما حداقل 15 سال سابقه تعمیر و نصب چاپگرهای اداری را دارند. ما مشخصات و مزایای همه مارک های پیشرو دستگاه کپی را داریم. معمولاً می توانیم مشکلات رایج دستگاه فتوکپی را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.

منبع: تهران نارا نوین





:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: