چاپگرهای جوهر جامد چیست؟
نوشته شده توسط : موسوی

جوهر جامد چیست؟

چاپگر های جوهر جامد چیست؟جوهر جامد در اصل موم است. در حالی که سایر کارتریج های چاپگر با انواع مختلف جوهر پر می شوند ، میله های جامد جامد ، دقیقاً همان چوب های جامد هستند.وقتی روی چاپگر جامد قرار می گیرد.و روی چاپ کلیک می کنید ، میله ها تا نقطه ذوب گرم می شوند .سپس جوهر بر روی کاغذ منتقل می شود تا تصویر چاپ شده تولید شود. این کمی شبیه چاپ افست است ، جایی که تصویر تولید می شود و سپس روی کاغذ قرار می گیرد تا چاپ ایجاد شود. به همین دلیل ،اگر هرگز به صفحه چاپ شده توسط دستگاه جوهر جامد نگاهی بیندازید ، بافت چاپ در هنگام لمس مومی است.

مدت زمان وجود جوهر جامد چقدر است؟

فناوری جوهر جامد از سال 1986 آغاز شده است. این فناوری توسط شرکت Tektronix مستقر در اورگان ساخته شده است. آنها دریافتند که بسیاری از مشتریانشان در کنار آمدن با هزینه بالای چاپ صفحات مشکل دارند.
این باعث شد تا Tectronix راه حلی پیدا کند. آنها در ابتدا با کارتریج های مبتنی بر آب آزمایش کردند ، قبل از آن ، در سال 1991 ، اولین چاپگر جوهر جامد خود ، Phaser III را منتشر کردند. اولین چاپگری بود که از فناوری حرارتی برای چاپ استفاده کرد و اولین چاپی بود که از کارتریج بدون آب استفاده کرد.
Tektronix چندین مدل دیگر را نیز در طول دهه 1990 تولید كرد ، پیش از این ، در سال 2000 ، زیراكس بخش چاپ این شركت را خریداری كرد و به همراه آن ، حقوق فن آوری جوهر جامد را نیز به دست آورد.

جوهر جامد در مقابل جوهر افشان و چاپگر رنگی یا لیزری

مزایای این چاپگر

چاپگرهای جوهر جامد هنگامی که برای اولین بار راه اندازی شدند ، طراحان گرافیک را هدف قرار دادند. به این دلیل که کیفیت چاپ امکان تعریف درخشان رنگ را فراهم می کند ، به ویژه برای رنگ های زنده مانند نارنجی و زرد. موم ذوب شده نیز سطح براق را در بالای کاغذ ایجاد می کند.

برخلاف کارتریج های جوهر افشان و چاپگرهای لیزری ، چوب های جوهر جامد به این معنی است که با اتمام موم ، کارتریج خالی برای دفع وجود ندارد. این بدان معنی است که زباله کمتری ایجاد می شود و جای نگرانی در مورد یافتن راهی برای بازیافت کارتریج های خالی نیست.
علاوه بر این ، کاتریجهای جوهر جامد به روشی که کارتریج های جوهر در صورت عدم استفاده از چاپگر برای مدت زمان طولانی خشک نمی شوند. 

معایب پرینتر جوهر جامد

بر خلاف کارتریج های جوهر افشان و چاپگرهای لیزری ،کاتریج جوهر جامد برای ذوب شدن چاپ روی صفحه گرم می شوند.

از آنجا که آنها مبتنی بر حرارت هستند ، پرینترهای جوهر جامد می توانند قبل از چاپ اول چند دقیقه گرم شوند. همچنین باید بین چاپها مکث کرده و دوباره گرم شوند. اگر عجله داشته باشید این پرینتر برایتان کارامد نخواهد بود.

همچنین ، چاپگرهای جوهر جامد پس از استفاده باید چرخه "خنک کردن" را تکمیل کنند. این بدان معناست که تا پایان این چرخه چاپگر قابل جابجایی نیست. با این حال ، این نباید بیش از 10 دقیقه طول بکشد.

 

مزایا پرینتر جوهر جامد

معایب پرینتر جوهر جامد

ضایعات کمتر -دوست دار محیط زیست حجیم - گران قیمت
چاپ براق با کیفیت بالا سرعت پایین در چاپ
طول عمر بالا پرینتر قادر به پرینت روی کاغذ عکس نیستند

آیا باید یک چاپگر جوهر جامد انتخاب کنم؟

  • اگر تقریباً همیشه مجبورید هر بار چاپ رنگی کنید ، چاپگرهای جامد انتخاب خوبی هستند ، زیرا دوام های رنگی بیشتر از کارتریج های جوهر رنگی و تونر دارند. در نتیجه ، وقتی با جوهر افشان و لیزری مقایسه می شوند ، می تواند هزینه های کمتری را تحمل کنند ، در حالی که چاپ رنگی با کیفیت بسیار بالایی دارید.
  • اما فکر نکنید که چاپگرهای جوهر جامد فقط برای افراد متخصص صنعت مانند طراحان گرافیک مفید هستند. اگر به دنبال چاپگری برای خانه خود هستید که فقط "هر از چند گاهی" مورد استفاده قرار گیرد ، داشتن پرینتر هایی با کاتریج های جوهر جامد که با گذشت زمان خشک نمی شوند می تواند راهی عالی برای جلوگیری از نیاز به سفارش همیشه کارتریج های جدید پرینتر های جوهر افشان باشد.
  • اگر بخواهید کارهای چاپی خود را دوستدار محیط زیست کنید ، کاهش ضایعات ناشی از نداشتن کارتریج خالی باعث می شود چاپگرهای جوهر جامد یک انتخاب عالی باشد.




:: برچسب‌ها: چاپگر جوهر جامد ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: