پرینتر چیست و انواع آن کدام است؟
نوشته شده توسط : موسوی
چاپگرها دستگاههای برای گرفتن خروجی هستند. پرینتر ها را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:
پرینتر های جوهر افشان

چاپگر های جوهر افشان از نازل های کوچکی استفاده میکنند.این چاپگر ها قطرات جوهر را مستقیما روی کاغذ منتشر میکنند.این پرینتر های جوهر افشان مناسب افرادی است که نیاز به چاپ تصاویر با گرافیک و کیفیت بالا است.

پرینتر های لیزری

چاپگر های لیزری برای رقابت با چاپگر های جوهر افشان تولید شده اند. این چاپگر ها از نظر سرعت و کارایی مقرون به صرفه تر پرینتر های جوهری هستند.پرینتر های لیزری برای چاپ از ماده پودری به نام تونر استفاده میکنند.تونر ها با استفاده از درام با بار الکتریکی درون چاپگر گرم و بر روی صفحه چسبنده میشود.به همین دلیل امکان چاپ سریع را فراهم میکند.

هنگام خرید پرینتر های لیزری یا جوهر افشان چه چیزی را باید مد نظر داشته باشید؟

 اگر تصمیم دارید بین چاپگر لیزری و جوهری انتخاب کنید مواردی هست که باید در نظر بگیرید:

  • به چاپ رنگی نیاز دارید یا سیاه و سفید؟

اگر میخواهید به صورت رنگی چاپ کنید.هر دو چاپگر های لیزری و جوهر افشان میتوانند تصاویری را با رنگ های زنده و تصاویر با رنگ پر رنگ مورد نیاز شما فراهم میکنند.با این حال اگر نیاز به چاپ سیاه سفید دارید.

  • هزینه مورد نیاز چاپگر لیزری و جوهر افشان

خبر خوب این است که کمپانی برادر چاپگر های جوهر افشان و لیزری را با قیمت مناسب برای هر بودجه ای ارایه میدهد.در صورت عدم نیاز به عملکرد های کپی. اسکن چاپگر های لیزری گزینه های بیشتری را ارایه میدهند.هزینه خرید چاپگر های جوهر افشان کمتر از لیزری است.در واقع هرینه خرید اولیه چاگر لیزری بیشتر از جوهر افشان است ولی به طور کلی هزینه مالکیت و استفاده از آن خیلی کمتر از پرینتر جوهری است.

 

  • کیفیت چاپ 

 

هر دو چاپگر لیزری و جوهر افشان قادر به تولید تصاویر و گرافیک های رنگی  درخشان و ایده آل هستند.چاپگر های جوهر افشان همچنین قادر به تولید چاپ بدون حاشیه نیز  هستند.

 
  • سرعت چاپ و میزان صدا؟ چه مدت به آنها نیاز دارید ؟ به چه تعداد مدارک نیاز دارید؟

چاپگرهای لیزری می توانند با سرعت زیاد نتایج سریع را بدست آورید. آنها را به گزینه ای مناسب برای مشاغل کوچک ، گروه های کاری بزرگ و دفاتر متوسط ​​تبدیل کند. دفاتر کوچک و دفاتر خانگی که میزان چاپ کمتری دارند ، می دانند که یک چاپگر جوهر افشان می تواند به راحتی نیاز چاپ آنها را برآورده کند.

 

  • ویژگی های شغلی

اگر عمدتا از چاپگر خود برای کار استفاده می کنید ، چاپگرهای لیزری ممکن است ویژگی های شغلی محور دیگری مانند سینی های کاغذ اختیاری ، بازده تولید بیشتر و گزینه های امنیتی پیشرفته را به شما ارائه دهند.

کارکرد کاتریج پرینتر ها نیز با توجه به نوع کاتریج آ متفاوت است

 

تونر کارتریج چیست ؟ چگونه کارتریج مناسب را برای دستگاه فتوکپی یا پرینتر پیدا کنیم ؟ برای مشاهده مطلب مربوط به این مورد کلیک کنید.

منبع: Tehran-nara.ir
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




:: برچسب‌ها: پرینتر لیزری یا جوهری؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: