چاپ دورو چیست؟
نوشته شده توسط : موسوی

چاپ دورو (Duplex) چیست؟

پرینترها به طور عمده ویژگی ها و تنظیمات گوناگونی دارند که به کابران اجازه می دهند خروجی چاپ پرینتر را مطابق میل خود تغییر دهند یا مصرف مواد اولیه مانند کاغذ را کمتر کنند. چاپ دو رو یکی از این ویژگی هاست، و معمولا ً در قسمت تنظیمات پرینترهای اداری یافت می شود.

چاپ دورو به چه معناست؟

به طور خلاصه می توان گفت، چاپ دو رو یعنی چاپ بر هر دو سمت ورقه کاغذ. در مقام مقایسه، اگر بخواهیم فرآیند چاپ مورد نظر را با چاپ عادی (simplex) انجام دهیم، چاپ دو رو منجر به بهره وری بیشتر و کاهش هزینه ها می گردد.

چاپ دورو چطور کار می کند؟

معمول ترین روش انجام چاپ دو رو، به وسیله یک دوبلکسور (duplexer) تک موتوره انجام می شود. وظیفه دوبلکسور، برگرداندن ورقه کاغذ به صورت اتوماتیک پس از چاپ روی یک سمت کاغذ است؛ سپس کاغذ را به صورت پشت و رو به دستگاه بر می گرداند.

چاپ دورو چه زمانی اختراع شد؟

اولین پرینتر با این قابلیت به صورتی که ما امروزه می شناسیم، به سال 1987 باز می گردد. پیشگام چنین پروژه ای، گروهی از مهندسین ژاپنی بودند. حق ثبت این اختراع، به صورت انحصاری در اختیار کمپانی Ricoh قرار داشت، که قصد داشت کارایی و بهینه بودن صنعت چاپ را به وسیله آن دگرگون کند.

امروزه، این تکنولوژی در تمام صنعت چاپ دنیا گسترده شده و باید گفت اکثر پرینتر های لیزری امروزه این تکنولوژی را در خود دارند.

فواید چاپ دورو چیست؟

اصلی ترین فایده چاپ دو رو، صرفه جویی 50 درصدی در مصرف کاغذ است. با استفاده از هر دو وجه ورقه کاغذ، مصرف کاغذ نصف شده در حالی که پرونده ای با نصف حجم آن در حالت عادی خواهیم داشت.

مصرف انرژی دستگاه پرینتر نیز کاهش می یابد، چرا که دستگاه در حالت عادی باید پروسه چاپ را روی دو ورق کاغذ اجرا کند، در حالی که در چاپ دو رو باید این فرآیند روی یک ورق کاغذ انجام شود. چاپ دو رو یکی از ساده ترین روش هایی است که دفتر یا اداره شما می تواند به کمک آن دور ریز اضافی را کم کرده و به اهداف محیط زیستی خود برسد.

چطور می توانم چاپ دورو بگیرم؟

فعال کردن حالت چاپ دورو، آنقدرها که به نظر می آید مشکل نیست.

  • ابتدا روی فایل و سپس روی گزینه پرینت کلیک کنید.
  • از منوی کشویی، پرینتری که می خواهید از آن استفاده کنید را انتخاب کنید.
  • گزینه چاپ دو رو را فعال کنید، این گزینه شاید به صورت” print on both sides” نوشته شده باشد. این موضوع به شرکت سازنده دستگاه پرینترتان بر می گردد.
  • روی عبارت پرینت کلیک کنید و چاپ دو رو انجام می گیرد.

بهترین پرینتر دورو کدام است؟

خریداران امروزی، برای خرید پرینترهای با این قابلیت انتخاب های بسیاری در مقابل خود دارند. می توان گفت تقریباً تمامی تولید کنندگان مطرح حوزه پرینت، کیفیت پرینتر های با این قابلیت را به درجه بسیار خوبی رسانده اند.

منبع:تهران نارا نوین





:: برچسب‌ها: چاپ دو رو درپرینتر , چاپ دو رو دستگاه کپی ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: