نکاتی برای نگهداری از لیبل پرینتر
نوشته شده توسط : موسوی

نکاتی برای نگهداری از لیبل پرینتر حرارتی (THERMAL LABEL)

نگهداری از لیبل پرینتر برای پرینت کامل و دقیق این دستگاه از لیبل و بارکد ها موضوع بسیار مهمی است. علاوه بر این مراقبت از لیبل پرینتر و نگهداری دائم و مناسب از پرینتر باعث صرفه جویی شود. محافظت از لیبل پرینتر هزینه های زیاد تعمیر و تعویض آن می شود. در این مقاله 5 روش سریع و آسان در زمینه نگهداری از لیبل پرینتر حرارتی به شما آموزش می دهیم!

  • قسمت هد پرینتر (print head) و غلطک (platen roller) را تمیز کنید.

قسمت هد پرینتر (print head) مهمترین قسمت لیبل پرینتر، بلکه ظریف ترین قسمت آن نیز می باشد. غلطک نیز درست در زیر print head قرار دارد. یکی از نکات مراقبت از لیبل پرینتر: توصیه می کنیم هر زمان که رول ریبون یا لیبل ها را عوض می کنید. هر دو قسمت print head و غلتک پلاتینی را نیز تمیز کنید. این کار که ممکن است حداقل 1 دقیقه طول بکشد، تأثیر زیادی در سلامتی پرینتر شما و صرفه جویی در هزینه ها دارد.

نکاتی که هنگام تمیز کردن دستگاه باید بدانید....

لطفاً هنگام تمیز کاری دقت کنید. قسمت هد را مستقیماً لمس نکنید، زیرا چربی و سایر آلاینده های موجود روی دست شما ممکن است. روی آن تأثیر منفی بگذارد. در عوض از مایع تمیز کننده مخصوص برای لیبل پرینتر های حرارتی که دارای بیش از 90٪ الکل ایزوپروپیل هستند.

استفاده کرده و با پارچه ای بدون پرز روی این نقاط بکشید. اگر حین کار متوجه شدید پارچه بسیار کثیف شده است. باید قسمت های بیشتری را علاوه بر قسمت هد و غلتک تمیز کنید.

  • فضای داخلی، سطوح و لوازم جانبی را تمیز نگه دارید.

بعد از عوض کردن رول لیبل، به سرعت فضای داخلی لیبل پرینتر خود را بررسی کنید. برای پاک کردن هر گونه گرد و غبار، باقیمانده و یا ذرات موجود از رول های لیبل قبلی، از یک برس نرم یا یک اسپری هوا فشرده شده استفاده کنید. به خصوص گرد و غبار ناشی از کاغذ های گلاسه حساس به گرما که می ‌تواند حاوی فلز است. ممکن است باعث اتصالی کردن قطعات داخلی قسمت هد شود.

فراموش نکنید که فشار هوا را در سنسورهای مدیا (media sensor) پرینتر نیز وارد کنید. این سنسور فضای بین لیبل وهد را ثابت نگه می دارد . به چاپگر به درستی عمل کند. جمع شدن گرد و غبار و ذرات دیگر روی این سنسور می تواند منجر به بروز خطا های مختلف در پرینتر شود.

با تمیز کردن دستگاه طول عمر  آن را افزایش دهید

محافظت از لیبل پرینتر : با تمیز کردن لوازم جانبی نصب شده مانند برش دهنده لیبل (label cutter) و همچنین سطوح بیرونی لیبل پرینتر خود با استفاده از یک پارچه نرم و بدون پرز، به سالم ماندن آن کمک کنید.

اگر احیانا لیبل پرینتر شما در یک محیط پر از گرد و غبار قرار دارد، بهتر است این کار ها را هر چند وقت یکبار انجام دهید.

  • مدیا (لیبل) مناسب را انتخاب کرده و تنظیمات آن را بررسی کنید.

از آن جایی که لیبل ها مدام در حال تماس با قسمت هد پرینتر هستند، فقط لیبل هایی با کیفیت خوب و مطابق با برنامه موردنظرتان را انتخاب کنید. لیبل های بی کیفیت به دلایل مختلفی از جمله افزایش نا خواسته رسوبات منجر به خرابی زودرس قسمت هد می شوند.

برای خرید لیبل مناسب نیاز خود به بخش لیبل فروشگاه ما بروید. خرید لیبل

نکته مهم دیگر مراقبت از لیبل پرینتر لیبل های نامناسب این است که شما ممکن است مجبور به استفاده از تنظیمات گرمای بیش از حد شوید. تا کیفیت پایین این لیبل ها را جبران کنید. متأسفانه افزایش گرما پرینتر در طول زمان در نهایت باعث آسیب رساندن به لایه محافظ هد می شود، بنابراین طول عمر پرینتر کاهش می یابد. علاوه بر این تنظیم گرما روی اندازه بیش از حد می تواند ریبون را بشکند.

ریبون با کیفیت یک نکته مهم در محافظت و نگهداری دستگاه

در واقع یک ریبون با کیفیت بالایی از نکات مراقبت از لیبل پرینتر در برابر سایش ناشی از حرکت لیبل ها هنگام چاپ محافظت می کند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از قرار گرفتن مستقیم هد پرینتردر معرض لیبل، از ریبون هایی استفاده کنید که کمی بزرگتر از محفظه لیبل باشند.

  • انجام تست PAUSE

بیرون نیامدن برگه های خروجی و به وجود آمدن خط خطی های مختلف روی برگه چاپ شده، ممکن است. نشان دهنده این باشند که قسمت هد لیبل پرینتر دچار آسیب و گرفتگی شده است. در این مواقع سعی کنید قسمت هد را تمیز کنید. یک تست PAUSE انجام دهید. برای دستور العمل دقیق، راهنما پرینتر خود را مطالعه کنید.

تست PAUSE یک الگوی خاصی را چاپ می کند. تا ببیند آیا قسمت هد قادر به چاپ خروجی در ابعاد عرض کلی لیبل است یا خیر. اگر در انجام این کار پرینتر دچار مشکل شد، ممکن است لازم باشد که قطعه هد پرینتر را کلاً تعویض کنید. از نمایندگی و شرکت سازنده پرینتر خود بخواهید یک تکنسین معتبر را ارسال کنند . تا این کار را برای شما انجام دهد.

منبع: تهران نارا نوین





:: برچسب‌ها: لیبل پرینتر , نگهداری از لیبل پرینتر ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: