نوشته شده توسط : موسوی

تعمیر فتوکپی شارپ

تعمیر دستگاه کپی شارپ شما چه مشکلی دارد؟ آیا این دستگاه روشن نمی‌شود؟ کار نمی‌کند؟ کاغذ درون آن گیرکرده است ؟ اسناد را به صورت بی ‌کیفیت چاپ می‌کند؟ مرکز تخصصی تهران نارا نوین آماده اراﺌه انواع خدمات در مشکلات دستگاه فتوکپی شارپ شما میباشد. تهران نارا نوین سرویس تعمیر در محل را در مورد تعمیر فتوکپی شارپ سراسر کشور برای مشتریان خود فراهم می آورد. تنها کافیست که با مرکز تهران نارا نوین تماس بگیرید تا تکنسین‌های این مرکز به آدرس مورد نظر شما اعزام شده و خدمات عیب‌یابی دستگاه کپی شارپ و تعمیر دستگاه شارپ را در محل به شما ارائه دهند.

تعمیر فتوکپی شارپ و به صورت تخصصی انجام می گردد. تهران نارا نوین مفتخر است با بهرمندی از تجهیزات و متد های روز دنیا و نیروهای متخصص  و متعهد در زمینه تعمیر فتوکپی شارپ ، مشکلات شما را با بهترین راه حل فنی ، کوتاهترین زمان ممکن و کمترین هزینه ممکن سازد..

تهران نارا نوین یکی از مجهزترین و تخصصی ترین مراکز تعمیردستگاه کپی شارپ با بیش از سی سال سابقه و محبوبیت در بین کاربران، خدمات خود را در زمینه تعمیرات تخصصی کلیه پرینترهای لیزری ، سوزنی ، جوهر افشان شارپ چند کاره و هد انواع پرینتر در کوتاهترین زمان و با مناسب ترین هزینه  ارائه می دهد .

تعمیر فتوکپی شارپ در محل

اگر از کاربران دستگاه‌های کپی شارپ هستید . در طول روزهای اخیر متوجه بروز اشکال و ناکارآمدی در دستگاه کپی خود شده‌اید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در این وبسایت با کارشناسان تهران نارا نوین تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر فتوکپی شارپ در محل را ثبت نمایید. بلافاصله پس از تماس شما، کارشناسان تهران نارا نوین با شما تماس میگیرند. پس از انجام هماهنگی‌های لازم کارشناسان تهران نارا نوین جهت تعمیر فتوکپی شارپ ، در آدرس مورد نظر حضور می‌یابند.

مراحل تعمیر دستگاه کپی شارپ در نمایندگی شارپ

مراحل تعمیر فتوکپی شارپ در تهران نارا نوین با اعزام تکنسین به آدرس موردنظر مشتری آغاز می‌شود. با عیب‌یابی دستگاه کپی شارپ دستگاه ، برآورد هزینه تعمیرات آن و در جریان قرار دادن مشتری، آغاز پروسه تعمیرات فتوکپی درصورت تمایل مشتری و تست و بررسی نهایی دستگاه جهت اطمینان از رفع مشکلات آن پایان می‌یابد. در ادامه شما را بیشتر با هر یک از این مراحل تعمیر دستگاه شارپ در تهران نارا نوین آغاز خواهیم کرد..

برخی از خدمات شارپ در زمینه تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ

تهران نارا نوین در زمینه تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ خدمات زیادی به شما هموطنان گرامی ارائه می دهد.

این خدمات شامل :

  • تعمیر درام دستگاه فتوکپی شارپ
  •  تعویض درام دستگاه کپی شارپ
  •  تعمیر شارژرهای دستگاه فتوکپی شارپ
  •  تعویض شارژرهای دستگاه فتوکپی شارپ
  • تعمیر تخصصی برد فرمتر دستگاه کپی شارپ
  • تعویض بردهای فرمتر فتوکپی شارپ

از دیگر خدمات در زمینه تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ که به دست متخصصین خبره تهران نارا نوین صورت میگیرد میتوان به تست و تنظیم دستگاه با استفاده از نقشه و کد های مربوطه همان مدل دستگاه کپی شارپ ، باز و بستن استاندارد دستگاه کپی شارپ و سرویس کامل آن ، عیب یابی و تشخیص قطعات معیوب دستگاه فتوکپی شارپ ، شارژ پودر سبک و سنگین فتوکپی شارپ ، عیب یابی سریع و فوق تخصصی فتوکپی شارپ ، کلیه سرویس کدهای دستگاههای فتوکپی شارپ قدیمی ، بکارگیری روش های تخصصی در General Service دستگاه فتوکپی شارپ ، بکارگیری Main Code فتوکپی شارپ جهت تنظیمات عمومی و تخصصی دستگاه کپی شارپ و در اختیار داشتن جدیدترین کدهای دستگاه کپی شارپ اشاره کرد.

موارد تعمیر دستگاه کپی شارپ

از دیگر خدمات تعمیر دستگاه کپی شارپ می توان به آشنایی و سرویس و روش کار سنسور دستگاه  کپی sharp، خواندن و بررسی تخصصی Error Code های دستگاه کپی شارپ ، عیب یابی و تعمیر LSU Unit در دستگاه کپی sharp ، تنظیمات روش های بکارگیری دستگاه بعنوان پرینتر، اسکنر و فکس در دستگاه کپی شارپ و تحلیل جداول کارکرد دستگاه کپی شارپ اشاره کرد. ما در مرکز تعمیر و خرید و فروش تهران نارا نوین سرعت ، دقت ، تعهد و احترام به حقوق مشتریان را همواره سرلوحه ی خدمات خود قرار داده ایم .

شماره های تماس:

88847742 – 88140115 – 88827729 - 09123761288

 منبع: تهران نارا نوین



:: برچسب‌ها: تعمیر دستگاه های کپی شارپ ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

مشکل چاپ در دستگاه کپی و چاپگر

دستگاه چاپگر چاپ نمی کند؟
مشکل چاپ در دستگاه کپی
6 راه حل سریع و ساده برای رفع مشکلات معمول چاپ این موضوع برای همه ما اتفاق می افتد.

ما روی گزینه چاپ کلیک میکنیم به سمت چاپگر می رویم. هیچ اتفاقی نمی افتد. این یک واقعیت آزار دهنده از زندگی اداری است، گاهی اوقات این موضوع ما را می ترساند. ما نتوانیم یک سند مهم را سریعا چاپ کنیم. مشکل چاپ در دستگاه کپی: امروزه دستگاه های کپی و پرینترها قطعاتی پیچیده از تکنولوژی، متشکل از نرم افزار و ماشین آلات برای کپی، چاپ، اسکن و فاکس است. مواردی که موجب مشکلاتی برای کابر در دستگاه کپی یا چاپگر وی میشضود را به طور مختصر در مقاله زیر برایتان گرد اوری کرده ایم:

  • چاپ بیش از حد طول می کشد تا چاپ شود
  • گیر کردن کاغذ و مشکل چاپ در دستگاه کپی و چاپگر
  • کیفیت چاپ ضعیف است

اگرچه که بسیاری از مشکلات معمول چاپ خطای کاربر یا استفاده نادرست از تجهیزات است.اگر به طور منظم هر یک از مسائل زیر را تجربه می کنید، ممکن است نیاز به برقراری تماس تلفنی با مرکز خدمات تهران نارا نوین که آماده اراِِیه خدمت و تعمیر در محل در سراسر کشور می باشد داشته باشید ، تا مشکل اصلی را حل کنید. اغلب اوقات مرکز تهران نارا نوین این موضوع مشکلات شما را سریع رفع می کند.

مشکل چاپ در دستگاه کپی و چاپگر : بیش از حد طول می کشد تا چاپ شود

کار با وضوح بالا برابر با چاپ آهسته تر است. هنگامی که شما یک سند را میخواهید سریع چاپ کنید، وضوح پایین تر یا  “استاندارد” یا “پیش نویس” را انتخاب کنید. چاپ اسناد حاوی تصاویر پیچیده و یا بزرگ نیز بیشتر از اسناد فقط متنی طول می کشد. اکثر مدل های پایه چاپگر دارای حداقل حافظه هستند. اگر این مسئله ای تکراری است، با اضافه کردن RAM به سرعت پردازش تصویر در آن کمک کنید.

صبور باشید. تولید کنندگان مدام مدت زمان چاپ دستگاه های کپی و چاپ را تقویت می کنند. برای صرفه جویی در انرژی، دستگاه شما در حالت خواب خنک می شود. تونر به حرارت نیاز دارد. تا به کاغذ بچسبد. چاپگر شما باید گرم شود. برای سرعت بخشیدن به فرآیند چاپ به طور مرتب این دکمه را نزنید. چون همچین اتفاقی نمی افتد و سریعتر چاپ نمی کند.

گیر کردن کاغذ و مشکل چاپ در دستگاه کپی و چاپگر

کاغذ در دستگاه گیر میکند. اطلاعات در مورد دانش و تلاش برای جلوگیری از گیرکردن کاغذ در اینجا آمده است.

 

در اینجا چند نکته سریع برای زمانی که  کاغذ گیر میکند آمده است:

  • دستورالعمل ها را دنبال کنید. کنترل پنل به شما جایی که گاغذ گیر کرده است را نشان می دهد.
  • برای مدل های قدیمی تر، راهنمای کاربر دستگاه مفید خواهد بود.
  • حجم کاغذ را بیرون بکشید. در صورتی که کاغذ پاره شده بین غلطک گیر کرده باشد باید با مرکز تعمیر  تهران نارا نوین 88847742 – 88140115 – 88827729
    تماس بگیرید.

تعمیر فتوکپی

هنگام چاپ برچسب ها مراقب باشید، باقی مانده چسب می تواند باعث مسائل بیشتری شود. از کاغذ مناسب استفاده کنید. کاغذهای سبکتر به راحتی گیر می کنند. اطمینان حاصل کنید که کاغذ مورد استفاده شما توسط چاپگر پشتیبانی می شود.سینی کاغذ چاپگر را باز کنید . لبه های کاغذ را هم بزنید. این کار الکتریسیته ساکن را که می تواند صفحات را به یکدیگر متصل کند حذف می کند. کاغذ مرطوب گیر میکند. کاغذ را در محلی خشک نگهداری کنید. سینی های چاپی خود را بیش از حد از کاغذ پر نکنید. بدون استفاده ماندن کاغذ باعث جذب شدن رطوبت می شود. منجر به گیر کردن کاغذ میشود.

از راهنمای نوشته شوده در سینی چاپگر استفاده کنید. تا اندازه ی کاغذ درست باشد و به درستی پر شود. به مسیر کاغذ نگاه کنید و چیزهایی که نباید وجود داشته باشد مثل سوزن منگنه، گیره های کاغذی، قطعه ای از چسب، شیرینی یا خرده نان (شما شگفت زده خواهید شد) و غیره را حذف کنید.

کیفیت چاپ ضعیف است

کیفیت چاپ اغلب با درایور یا به کاغذ مرتبط است. اگر کیفیت را به “پیش نویس” تنظیم کرده اید، مجدد بررسی کنید که هنوز کیفیت پیش نویس را چاپ نکنید. آیا از کاغذ یا رسانه ی صحیح استفاده می کنید؟ درایو چاپ را بررسی کنید. آیا کاغذی که در سینی است که با آنچه که انتخاب کرده اید، مطابقت دارد؟ بسته به نوع رسانه ای که چاپ شده، فیوز دستگاه ممکن است دمای خود را تغییر دهد. بررسی کنید که درست تنظیم شده باشد. بعضی از آنها را می توان به صورت دستی تنظیم کرد.دستورالعمل کاربر را بخوانید. بررسی کنید که به درستی تنظیم باشد. مراقب باشید، اگر اخیرا از دستگاه استفاده کرده اید فیوز ها بسیار گرم خواهند بود.خسارت در کارتریج های تونر، دستگاه های تصویربرداری و فیوز را سریعا بررسی کنید. ورق ها را چاپ کنید تا زمانی که لکه ها ناپدید شوند. اگر بعد از طی کردن این مراحل کیفیت پایین است،با ارائه دهنده خدمات تهران نارا نوین 88847742 – 88140115 – 88827729 تماس بگیرید.

کار چاپی چاپ نشده است؟

اولین گام این است که دوباره بررسی کنید. کار چاپی را به چاپگر ارسال کرده اید یا فکر می کنید آن را فرستادید.

آیا محل کار شما از قوانین چاپ استفاده می کند؟

باید استفاده کنند، در اینجا چرایش را بخوانید:

در صورتی که این کار انجام شود، ممکن است کار شما به اصلی ترین چاپگر فرستاده شود، و این برای شما راحت نخواهد بود.

اگر به کاغذ خاصی نیاز دارید، قبل از چاپ، چاپگر را بررسی کنید.

اما در تلاش برای چاپ یک کاغذ با سایز قانونی 8 1/2 به کاغذ سایز 11 شانس زیادی نخواهید داشت.اگر آن را در صف قرار داده اید. چاپ شروع نشده است، برنامه را که میخواهید از آن چاپ کنید.مجددا راه اندازی کنید. هنوز موفق نشده اید؟ کامپیوترتان را دوباره راه بیاندازید. اگر هنوز کار نمی کند، چاپگر را برای چند دقیقه خاموش کنید. اگر هیچ یک از این مراحل کار نکرد، با پشتیبانی تهران نارا نوین تماس حاصل کنید.

درایور های قدیمی شده

درایور دستگاه نیاز به به روز رسانی دارد. بررسی کنید که دانلودی مورد احتیاج دستگاه شما هست یا خیر

آیا همه چیز به برق وصل است؟

  1. در جاهایی از محل کار که رفت و آمد زیاد است. اتصال دستگاه اگر شل باشد با یک تکان می تواند از پریز جدا شود.
  2. دوبار بررسی کنید که چاپگر روشن و متصل است.
  3. همچنین کابل شبکه را بررسی کنید.
  4. اگر یک اتصال بی سیم وجود دارد، مطمئن شوید که وای فای روشن است و کار می کند.
  5. این نکات عمومی برای چاپگرها و دستگاه های کپی مناسب است.
  6. مدل ها و ساخته ها قلق های خاص خود را دارند. بنابراین، راهنمای کاربر مخصوص دستگاه خود را نیز بررسی کنید.
  7. با یک جستجوی اینترنتی سریع کتابچه های راهنمای PDF  مخصوص دستگاهتان را پیدا خواهید کرد.

این راهنمایی ساده می تواند زمان شما را حفظ کند.بسیاری از مشکلات چاپی معمول و مشکل چاپ در دستگاه کپی را بدون نیاز به همکاران و یا کارکنان بخش فناوری اطلاعات محل کارتان حل می شود.

گاهی اوقات پرینترها و کپی های شما مشکلات واقعی را تجربه می کنند. اگر شما نمی توانید کار چاپی خود را انجام دهید، به شخص مسئول اطلاع دهید.اگر شما شخص مسئول هستید، از قبل می دانید که باید با ارائه دهنده خدمات تهران نارا نوین 88847742 – 88140115 – 88827729 تماس بگیرید. و ما منتظر هستیم تا در مشکل چاپ در دستگاه کپی به کمک شما بیاییم!

منبع: tehran-nara.ir



:: برچسب‌ها: مشکل چاپ دستگاه کپی و چاپگر ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

راهنمای دستگاه کپی توشیبا

راهنمایی دستگاه کپی توشیبا به سادگی از طریق صفحه نمایش لمسی دستگاه با کاربر ارتباط برقرار میکند. دستگاه کپی توشیبا از جمله دستگاه هایی است که در آن از رابط کاربری بسیار آسان بکار رفته است. در این مقاله به پیامها و کدها خطای تعدادی از مدلهای پرکاربرد توشیبا و راهنمای دستگاه کپی توشیبا میپردازیم.

راهنمای دستگاه کپی توشیبا مورد بحث در این تاپیک :

Toshiba e-studio 2555c – 3055c – 3555c – 4555c – 5055c

Toshiba e-studio 2555cse – 3055cse – 3555cse  – 4555cse 5055cse

آموزش قدم به قدم تصویری پیام ها ، خطاها و راهنمای دستگاه کپی توشیبا
پیغام های خطا و اعلام های راهنمای دستگاه کپی توشیبا

پیغام های دستگاه کپی ممکن است به چند صورت نمایش داده شوند :

  • راهنمای دستگاه کپی توشیبا گاهی دستگاه پیغامی را به کاربر نمایش میدهد که فقط برای اعلام وضعیت فعلی دستگاه می باشد.
  • مانند پیغام کم بودن تونر دستگاه و یا خالی بودن کاست تغذیه کاغذ که به کاربر کمک میکند تا از وضعیت داخلی دستگاه آگاهی پیدا کند .

استفاده از راهنمای دستگاه کپی توشیبا
تشخیص نوع کاغذ اصلی در دستگاه کپی توشیبا

بطور مثال کاربر کاغذ A4 را به صورت طولی روی شیشه اسکنر دستگاه قرار میدهد .

دستگاه با بکارگیری سنسورهای تشخیص اندازه کاغذ را تشخیص داده و به کاربر پیشنهاد انتخاب نوع کاغذ را میدهد .

این عمل ،خطای انتخاب اندازه کاغذ و یا شماره کاست تغذیه را به حداقل میرساند.

در برخی از موارد نیز پیغامهای دستگاه کپی در واقع کد خطا میباشد . بیان کننده وجود مشکلی در داخل دستگاه است که روند کار دستگاه کپی را مختل نموده و تا خطای ایجاد شده برطرف نگردد ، دستگاه در همان حالت باقی میماند.

با آنکه پیشنهاد اول برای برطرف نمودن مشکلات دستگاه کپی توشیبا ، مراجعه به مرکز تهران نارا نوین میباشد، در اینجا به مواردی که توسط کاربر قابل رفع میباشد میپردازیم .

انواع پیغامهای ظاهر شده در پنل صفحه نمایش دستگاه کپی توشیبا

Add Paper  کاغذ اضافه کنید
Add Paper – کاغذ اضافه کنید -صفحه نمایش دستگاه کپی توشیبا

این پیام به سادگی از کاربر میخواهد تا کاست انتخاب شده برای تغذیه کاغذ را پر کند .این یک کد خطا نیست . فقط به کاربر اعلام میکند تا زمانی که داخل کاست انتخاب شده ، کاغذی نباشد ، نمی تواند از کپی استفاده نماید.

Misfeed in duplexer کاغذ در دوپلکس ( واحد کپی دو رو ) گیر کرده است

راهنمای تعمیر دستگاه کپی توشیبا


همانطور که در تصویر مشاهده میکنید درب کناری دستگاه فتوکپی را باز نموده و کاغذ را به آرامی خارج کنید. پاره شدن کاغذ هنگام خارج نمودن آن از دوپلکس دستگاه کپی ممکن است کاربر را مجبور به تعمیر دستگاه کپی با هزینه  بالا کند.

برای راهنمایی از نحوه صحیح خارج کردن کاغذ از واحد های داخلی دستگاه کپی حتما با مرکز تهران نارا نوین تماس بگیرید:

88847742 – 88140115 – 88827729

حداقل یک بار این عمل را در حضور یک تعمیر کار و یا کارشناس دستگاه کپی انجام دهید. تا مشکلی برای دستگاه شما پیش نیاید. تعمیر کپی توشیبا مخصوصا واحدهای داخلی مانند داپلکس نیازمند تخصص در این زمینه میباشد. در مرکز ماشینهای اداری تهران نارا نوین کارشناسان بصورت تخصصی روی گروههای دستگاه کپی کار میکنند. هر سری از این دستگاهها با یکدیگر تفاوتهای عمده دارد.

Cover is Open درب دستگاه کپی توشیبا باز است


این پیغام را ممکن است هنگامی که درب دستگاه کپی به خوبی بسته نشده است مشاهده کنید. همانطور که در تصویر مشخص است ، دستگاه درب مورد نظر را دقیقا به کاربر نشان میدهد.اگر از بسته بودن درب مطمئن بودید . باز این پیغام را مشاهده نمودید ، احتمال خرابی در سنسور تشخیص بسته بودن درب و یا یکی از قطعات داخلی میباشد. هنگامی که درب دستگاه بسته میشود قسمتی از اجزای تشکیل دهنده آن به یک ضامن در داخل دستگاه فشار وارد میکند. در این صورت دستگاه تشخیص میدهد که درب بسته شده است .فشار بیش از حد و یا بستن درب با شدت بالا می تواند احتمال بروز این مشکل را بالا ببرد.

Install new Magenta toner cartridge مخزن کارتریج تونر رنگ قرمز خالی شده است ، آنرا تعویض کنید

 

راهنمایی دستگاه کپی توشیبا

در دستگاههای فتوکپی رنگی توشیبا که از چهار رنگ کارتریج استفاده میکند ، هر مخزن برای یک رنگ به کار میرود. همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید دستگاه پیام Ready را نمایش میدهد. نمایانگر آماده بودن دستگاه برای عمل کپی میباشد. اما در پایین صفحه نمایش پیام دیگری به کاربر می گوید که رنگ قرمز به پایان رسیده است. در دستگاههای کپی توشیبا دو نوع عمل کپی تعریف شده است. یکی سیاه و سفید و دیگری رنگی میباشد. در این تصویر به علت اینکه دستور کپی با نوع Black سیاه و سفید انتخاب شده ، دستگاه به کاربر اجازه کپی را میدهد. راهنمای دستگاه کپی توشیبا در انتخاب نوع تونر و نحوه تعویض آن ، دستورالعمل کاملی را به کاربر نمایش میدهد.

Dispose of used toner  مخزن تونر استفاده شده ( اضافی ) پر شده است

 

راهنمایی دستگاه کپی توشیبا

همانطور که در مقالات سایت کپی تهران نارانوین به موضوع شارژ کارتریج و نحوه مصرف تونر کاملا پرداخته شده است ، تونر وارد شده به واحد Drum درام پس از چسبیدن به کاغذ مقداری از آن به عنوان تونر اضافی و یا تونری که توسط واحد تمیز کننده داخل کارتریج به مخزن دیگری هدایت میشود. در این مخزن نگهداری میشود که دیگر قابل استفاده مجدد نیست . باید پس از پر شدن مخزن ، آن را خالی کنید .

  • ضمنا در دستگاههای فتوکپی دیجیتال توشیبا ، هم مخزن تونر اصلی و هم مخزن تونر اضافی قبل از اینکه کاملا خالی و یا پر شوند به کاربر پیامی را نمایش میدهند. کاربر میتواند زودتر از موعد اقدام به جایگزینی تونر و یا خالی کردن مخزن تونر اضافی نماید.
  • این نوع از اعلام ها جزو پیام های پیشنهادی به کاربر است که در بهبود روند کار دستگاه بسیار موثر و مفید میباشند.

Call for Service تعمیرکار تعمیر دستگاه کپی توشیبا را خبر کنید – راهنمای دستگاه کپی توشیبا


در این حالت ممکن است :

  1. تجهیزات داخلی دستگاه کپی چند منظوره توشیبا آسیب دیده باشند.
  2. دستگاه فتوکپی توشیبا نیاز به تنظیمات اساسی داشته باشد.
  3. برخی از سنسورهای داخلی دستگاه کپی توشیبا از کار افتاده باشند.
  4. پیام هایی که ممکن است به کاربر برای راهنمایی بیشتر نمایش داده شود :
  5. هرگز فردی به غیر از تعمیرکار متخصص اقدام به تعمیر دستگاه کپی توشیبا نکند
  6. احتمال شک الکتریکی به کاربر وجود دارد
  7. احتمال آتش سوزی وجود دارد
  8. همیشه در این مورد خاص با مرکز تعمیر تهران نارانوین تماس بگیرید.
  9. متخصصان مرکز تعمیرات دستگاه کپی توشیبا با تجهیزات مخصوص خطای دستگاه را برطرف میسازند.
  • پیام های نمایش داده شده در صفحه نمایش دستگاه کپی چه چیزهایی را به کاربر نشان میدهند
  • Error Cod  شماره کد خطا دستگاه کپی توشیبا
  • Error Message   پیغام خطا
  • Guidance for clearing paper misfeeds  راهنمای برطرف نمودن گیر کاغذ در دستگاه کپی
  • Paper misfeed symbols   علامت نشان دهنده گیر کاغذ در دستگاه

راهنمایی دستگاه کپی توشیبا

علامت نشان دهنده گیر کاغذ در بخشهای مختلف دستگاه کپی توشیبا
این علائم راهنمای کامل تشخیص دقیق محل گیر کاغذ در داخل دستگاه فتوکپی میباشد

کاربر به راحتی با دیدن این علائم میتواند به واحد مربوطه رجوع کند

 

علامت نشان دهنده گیر کاغذ در بخشهای مختلف دستگاه کپی توشیبا

  • قسمت پایینی فیدر کاغذ اورجینال Reversing Automatic Document Feeder ( lower )
  • قسمت بالایی فیدر کاغذ اورجینال Reversing Automatic Document Feeder (upper )
  • واحد فیوزر دستگاه فتوکپی توشیبا Toshiba Fuser unit
  • واحد چاپ اتوماتیک دورو داپلکس   Automatic duplexing unit
  • سینی تغذیه کاغذ دستی Bypass tray
  • کشو بخش تغذیه  Drawer feeding portion
  • محفظه تغذیه کاغذ بزرگ Large Capacity Feeder
  • مسیر انتقال کاغذ به داخل واحد درام Paper transport path
  • کشوها ، کاست های تغذیه کاغذ    Drawers
  • کیت پل انتقال دهنده کاغذ به قسمت پایانی Bridge Kit
  • قسمت پانچ سوراخ  Hole Punch Unit
  • واحد منگنه کن کاغذ  stitch unit
  • فینیشر یا قسمت پایانی خروجی کاغذ چاپ شده  Finisher
  • نمایش اعلان ها در این تصویر ممکن است در مدلهای دیگر دستگاههای توشیبا فرق داشته باشد

اما با یادگیری این اعلانها در اجزای همین مدل ها میتوانید در دیگر انواع دستگاهها آشنایی پیدا کنید. راهنمای گام به گام برطرف نمودن خطای دستگاه کپی چند منظوره توشیبا در صفحه نمایش دستگاه بطور کامل به کاربر مراحل اجرای عملیات تعمیر کپی را آموزش میدهد .

منبع:تهران نارا نوین



:: برچسب‌ها: راهنمای دستگاه کپی توشیبا ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

مشکلات دستگاه کپی کیوسرا Kyocera و بررسی موارد و خطاهای عمومی که میتوان بدون مراجعه به تعمیرکار و یا نمایندگی کیوسرا برطرف نمود

سروکار با مشکلات دستگاه کپی کیوسرا و مشکلات پرینترهای چندکاره از جمله مواردی است که تقریبا تمامی کاربران با آن مواجه میباشند. ایراد های کپی کیوسرا می تواند حتی برای دستگاه های با کیفیت ساخت بالا نیز رخ دهد.

تمامی دستگاههای کپی در زمان بندی مشخصی نیاز به سرویس و تعمیر دوره ای دارند.

  • مهم این است که کاربر بداند چه زمانی باید به تعمیرکار و تهران نارا نوین مراجعه کند ؟
  •  چه زمانی خود میتواند مشکل و خطای رخ داده را برطرف سازد ؟

مشکلات دستگاه کپی کیوسرا

مشکل گیر کاغذ در ایراد های کپی کیوسرا ، خطوط چاپ شده روی کاغذ ، کدر یا روشن بودن بیش از حد پرینت از مواردی می باشند. که در بیشتر مواقع خود کاربر می تواند از عهده آنها برآید و آنها را برطرف سازد.

در مواردی هم مشکلات اساسی در دستگاه کپی کیوسرا رخ میدهد. که به طور قطع نیازمند ارجاع به بخش تعمیرات دستگاه تهران نارا نوین میباشد.

مشکلات دستگاه کپی کیوسرا

تشخیص صحیح خطای رخ داده در دستگاه کپی برای کاربر با دو روش صورت میگیرد:

برگه چاپ شده بوسیله دستگاه خود نمایانگر وضعیت واحدهای داخلی دستگاه کپی کیوسرا میباشد.

کاربر میتواند با دیدن کیفیت چاپ پی به وضعیت دستگاه کپی ببرد.

در مواردی هم یک کد خطا کیوسرا در روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر میشود. به سادگی مشکل رخ داده را اعلام میکند.

و یا پیشنهاد میکند که برای انجام بعضی موارد آماده باشید.

در مواقع رخداد خطا در دستگاه کپی کیوسرا چه کنیم ؟

دستگاه کپی کیوسرا در برخی موارد به راحتی رفع میشوند.

سعی کنید از دفترچه راهنمای دستگاه کپی کیوسرا برای رفع مشکلات دستگاه کپی کیوسرا استفاده کنید.

بسیاری از موارد خطا ، در دفترچه دستگاه کپی کیوسرا با ارائه راه حل بیان شده است.

در مواقع رخداد خطا در دستگاه کپی کیوسرا چه کنیم ؟

قبل از تماس با مرکز ماشین های اداری تهران نارا نوین، کد خطا دستگاه کپی را در دفترچه جستجو کنید. از راه حل ذکر شده در آن استفاده کنید.

بهترین مشاور برای ارتباط صحیح با دستگاه کپی کیوسرا ، دفترچه راهنمای آن میباشد.

اگر به هر دلیلی نتوانستید خطا را تشخیص دهید، دستگاه را از انجام هر کاری متوقف کنید و آن را خاموش نمایید.

حدود 10 ثانیه صبر کنید. دوباره دستگاه کپی کیوسرا خود را روشن کنید.

بررسی کنید که آیا خطا برطرف شده است یا خیر.

در بیشتر موارد با انجام این عمل ، مشکلات دستگاه کپی کیوسرا برطرف میگردد.

زمانی که پی به مشکل دستگاه کپی کیوسرا بردید برای یکبار خودتان اقدام کنید.

گیر کاغذ از مشکلات دستگاه کپی کیوسرا

برای مشکل جم شدن و گیر کاغذ که یکی از ایراد های کپی کیوسرا ، درب دستگاه را از جایی که در تصویر به شما نمایش میدهد باز کنید.

سعی کنید کاغذ گیر کرده در دستگاه را پیدا کنید.

به آرامی کاغذ را خارج نمایید. سعی کنید در حین انجام آن ، کاغذ پاره نشود.

گیر کاغذ از مشکلات دستگاه کپی کیوسرا

اگر کاغذ را پیدا نکردید احتمال اینکه سنسورهای تشخیص کاغذ کثیف شده باشند وجود دارد.

اگر این توان را در خود یافتید که میتوانید آنها را تمیز نمایید ، دستگاه کپی را خاموش کنید و سپس اقدام کنید.

وجود نقطه در کاغذ چاپ شده – مشکلات دستگاه کپی کیوسرا

برای رفع نقطه های چاپ شده روی کاغذ در ابتدا شیشه اسکنر دستگاه کپی را با یک پارچه بدون پرز و نرم تمیز نمایید.

در مرحله بعد اگر با تمیز نمودن شیشه اسکنر مورد برطرف نشد. برای تعویض درام دستگاه کپی حتما با واحد تعمیرات تهران نارا نوین  02188827729-09123761288 تماس بگیرید.

مشکلات دستگاه کپی کیوسرا :

روشنی بیش از حد در کاغذ چاپ شده

  1. برای رفع این مشکل در دستگاه کپی خود ابتدا باید تونر دستگاه کپی را شارژ و یا تعویض نمایید.
  2.  دستورالعمل تعویض تونر بر روی پکیج خریداری شده نوشته شده است. با پیروی از دستورالعمل به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.
  3. با نمایندگی تهران نارا نوین زمانی تماس بگیرید . نیاز به باز نمودن قطعات داخلی دستگاه باشد. و هنگامی که نتوانستید مشکلات دستگاه کپی کیوسرا را تشخیص دهید.

نکات کاربردی در مشکلات دستگاه کپی کیوسرا

اگر دستگاه کپی شما دچار مشکل گیر کاغذ بطور متوالی و در هر بار استفاده میباشد .از تجربیات متخصصین تهران نارا نوین در این مورد استفاده کنید.

نکات کاربردی در دستگاه کپی کیوسرا

” حتما کاغذ استفاده شده در دستگاه شما از کیفیت پایینی برخوردار میباشد “.
” ممکن است کاغذ مصرفی در دستگاه مدتی در جایی مرطوب نگهداری شده باشد “.
” ممکن است خود دستگاه کپی در محیط مرطوب قرار داده شده باشد “.
” قبل از قرار دادن کاغذ در داخل کاست دستگاه کپی کیوسرا ، حتما کاغذهای را به خوبی بر بزنید”.
” رطوبت عامل اصلی در وقوع مشکل گیر کاغذ در دستگاه کپی میباشد “.

دستگاه کپی کیوسرا – عدم ارتباط دستگاه فتوکپی با کامپیوتر

در بیشتر موارد عدم ارتباط دستگاه کپی و پرینترهای کیوسرا در ابتدا باید کابلهای ارتباطی را بررسی نمایید.

همیشه یک کابل ذخیره داشته باشید تا در وقوع این خطا برای تست از آن استفاده کنید.

عدم ارتباط دستگاه فتوکپی kyocera با کامپیوتر

مشکل عدم ارتباط می تواند از درایور نصب شده در کامپیوتر نیز باشد.

 دستگاه کپی کیوسرا – سایه های کثیف کننده پرینت

این مورد حتما باید توسط متخصصین بخش تهران نارا نوین انجام پذیرد. برای رفع این مورد حتما باید منبع تغذیه برق بررسی گردد.

کد خطای  7990 Kyocera
خطای دستگاه کپی کیوسرا 7990

این کد خطا که از عمومی ترین خطا های دستگاه کپی کیوسرا میباشد به کاربر اعلام میکند. محل تخلیه تونرهای اضافی پر شده است. برای خالی نمودن آن باید اقدام گردد.

منبع: تهران نارا نوین



:: برچسب‌ها: مشکلات دستگاه کپی کیوسرا ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

 

انواع پرینتر

انواع پرینتر و افزایش تنوع در مدل های آن ها امر شناخت انواع پرینتر را الزامی می کند. اگر شما کسب و کار شما با اینترنت سروکار دارد ، قطعا نیاز به چاپ برخی از اسناد در همان زمان یا زمان های دیگر دارید. سوال این است که آیا شما پرینتر دارید؟ تعداد روزافزونی از کسب و کارها وجود دارند که پرینتر ندارد. با توجه به این که چگونه همه چیز در حال حاضر در وب تنظیم شده است، ممکن است باعث تعجب شود که بدانید چه نوع پرینتری در حال حاضر در دفاتر استفاده می شود؟ سه نوع پرینتر رایج بازار این سه پرینتر در زیر پرینترهای معمولی هستند که امروزه در دفاتر یافت می شوند. پرینتر های چند کاره ، پرینتر های جوهر افشان و پرینتر های لیزری سه دسته مهم از پرینتر ها هستند که به طور اختصار به آنها اشاره کرده ایم.

پرینتر های چند کاره (MFP) از انواع پرینتر :

پرینترهای چند کاره به عنوان پرینترهای همه کاره شناخته می شوند. با این نوع دستگاه، چاپ، اسکن، فکس و نیازهای فتوکپی شما پوشش داده می شود! این پرینترها معمولا در اندازه های مختلفی وجود دارند. بسیاری از آنها به اندازه کافی کوچک هستند. تا روی یک میز کوچک قرار بگیرند. در جهت تعمیرات پرینتر چند کاره یا باید متخصص در این نوع پرینتر ها باشید یا باید به تعمیر کار متخصص تماس بگیرید. زیرا که این نوع پرینتر ها به دلیل خاصیت چند کاره ای که دارند بسیار حساس هستند. گذشته از ویژگی های چند عملکردی که MFPs دارند، این مزایای مشترکی است که صاحبان کسب و کار می توانند از این نوع پرینتر به دست آورند.

• آنها در اتاق جای کمتری را می گیرند

• آنها معمولا هزینه کمتری دارند. اگر چه در مقایسه با سایر پرینترها گران قیمت تر هستند، اگر شما در نظر دارید که یک دستگاه فکس، اسکنر، فتوکپی و یک پرینتر بخرید، متوجه خواهید شد که خرید یک MFP واقعا ارزان تر است.

پرینتر های جوهر افشان از انواع پرینتر :

 

از انواع پرینتر می توان پرینتر های جوهر افشان را نام برد . پرینتر های جوهر افشان با استفاده از اسپری کردن جوهر بر روی کاغذ، اسناد را چاپ می کند . معمولا می تواند با وضوح 300dpi (نقاط در هر اینچ) چاپ کند. بعضی دیگر قادر به چاپ اسناد به اندازه 600dpi هستند. این عملکرد باعث می شود آنها برای چاپ عکس ها و گزارش های تصویری ایده آل باشند. آن چه صاحبان کسب و کار بیشتر در مورد پرینترهای جوهر افشان می گویند این واقعیت است که آنها معمولا مقرون به صرفه هستند، و آنها را تبدیل به یک دستگاه ایده آل برای کسب و کارهایی می کند که فقط پرینتر می خواهند. از آنجایی که اکثر دفاتر (البته نه همه) دارای رایانه هستند، به احتمال زیاد پرینترهای جوهر افشان را در اکثر دفاتر مشاهده می کنید. در اینجا برخی از مزایای دیگر پرینترهای جوهر افشان را مورد بررسی قرار می دهیم.

• سرعت چاپ سریع

• می تواند چاپ با کیفیت بسیار بالا را انجام دهند.

• آسان برای استفاده.

• آنها می توانند رنگ های واضحی را ایجاد کنند.

این نوع پرینترها بسیار حساس هستند در صورت مشاهده کوچکترین مشکل می بایست توسط یک تعمیرکار ماهر که در عیب یابی پرینتر متخصص است تماس بگیرید.

پرینتر های لیزری از انواع پرینتر :

یکی از ویژگی های بسیار قابل توجهی که در مورد پرینترهای لیزری وجود دارد، قابلیت پرینتر برای ارائه اسناد بسیار با کیفیت است. در واقع پرینترهای لیزری می توانند کپی هایی با رزولوشن 600 dpi تا 1200 dpi ارائه دهد. یکی از تفاوت های اصلی که پرینترهای لیزری دارند. این است که آنها از تونر (پودر رنگی یا سیاه) به جای رنگ استفاده می کنند که در اکثر پرینترهای دیگر استفاده می شود.

پرینترهای لیزری برای کاربران مزایای فریبنده بسیاری را ارائه می دهند از جمله:

• وضوح بسیار بالا

• نتایج سریع

• چاپ با حجم بالا

• هیچ لکه ای وجود ندارد

چه نوع پرینتر برای کسب و کار من مناسب است؟

اگر شما به دنبال یک پرینتر جدید هستید، می تواند کمی گیج کننده باشد که باید چه کنید. اگر شما یک اسکنر یا دستگاه فکس ندارید، پیشنهاد خوب برای چاپ، پرینتر چند منظوره است. به دنبال چاپ اسناد کوچکتر یا کوتاهتر و یا در گاهی اوقات هستید؟ یک جوهر افشان احتمالا یک انتخاب بهتر خواهد بود. اگر شما نیاز به چاپ به طور منظم، و یا چاپ در مقادیر زیاد هستید یک پرینتر لیزری می تواند بهترین انتخاب باشد.

منبع:tehrannaranovin



:: برچسب‌ها: پرینتر های رایج بازار ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

تونر کارتریج چیست ؟ چگونه کارتریج مناسب را برای دستگاه فتوکپی یا پرینتر پیدا کنیم ؟

تونر کارتریج عامل اصلی رنگساز برای پرینتر و دستگاه فتوکپی لیزری میباشد. پودر تونر در اغلب کارتریجهای پرینتر لیزری در داخل آن قرار دارد. در دستگاه فتوکپی لیزری این پودر بصورت جداگانه داخل مخزن قرار میگیرد. کاتریج تونر مناسب دستگاه را با استفاده از دفترچه میتوان تشخیص داد.راهنمای دستگاه فتوکپی و پرینتر که هنگام خرید از نمایندگی اصلی دریافت میکنید .شامل نوع تونر کارتریج دستگاه شما میباشد.

مواردی که در مورد تونر کارتریج باید  بدانیم :

  • تونر کارتریج از چه چیزی درست شده است ؟
  • تونر کارتریج چه خواصی باید داشته باشد ؟
  • چه رنگهایی از تونر وجود دارد ؟ CMYK  چیست ؟
  • از کجا میتوان تونر کارتریج مناسب برای پرینتر و دستگاه فتوکپی تهیه نمود ؟
  • بهترین تونر و کارتریج کدام است ؟
  • کدام تونر کارتریج باصرفه است ؟
  • کارتریج‌های متفرقه کدامند؟ آیا میتوان به آنها اعتماد نمود؟
  • هر کارتریج چه تعداد چاپ میگیرد ؟
  • چه زمانی باید تونر کارتریج تعویض گردد ؟
  • تونر کارتریج در کجای پرینتر قرار دارد ؟
  • چگونه میتوان تونر را تعویض نمود ؟
  • آیا شما میتوانید تونر را خودتان تعویض کنید ؟
  • آیا رگه رگه شدن چاپ یا وجود لکه در آن به تونر ربط دارد ؟
  • کارتریج اصل را از کجا بخریم ؟
  • طول عمر تونر چقدر است ؟
  • چگونه پودر تونر را از روی دست یا پارچه پاک کنیم ؟
  • آیا مواد تشکیل دهنده تونر به سلامتی شخص آسیب میزند؟
  • با تونر کارتریج های از کار افتاده چه کنیم ؟
  • پودر تونر از چه موادی تشکیل میشود ؟
  1. رزین مصنوعی
  2. رنگدانه ها
  3. اکسیدهای فلزی مغناطیس پذیر
  4. مقادیر کمی از مواد آزاد کننده مانند موم و سیلیکون
  5. تونر کارتریج دستگاه فتوکپی و پرینتر سیاه و سفید و رنگی

نسبت دقیق ترکیب این مواد توسط تولید کننده ها متفاوت است. این ترکیب با واحد های چاپی دستگاه همگام سازی شده است. اندازه ذرات پودر تونر بین 5 تا 30 میکرومتر است.

تونر مانند یک مایع عمل می کند. این خاصیت کاملاً مورد نیاز است به طوری که تونر جریان یابد .کارتریج نیازی به لرزش نداشته باشد.

تونر چه خواصی باید داشته باشد ؟

برای تهیه چاپ مناسب با پرینتر و دستگاه فتوکپی لیزری ، تونر کارتریج باید دارای خواص ویژه‌ای باشد. اندازه ذرات کوچک ، پوشش مناسب جوهر و ترکیب رنگ ، کاربرد در خطوط نازک ، شیب رنگ دقیق و همچنین پوشش کامل و بدون رگه داشته باشد. به همین ترتیب ، تثبیت مطلوب روی کاغذ مهم است.

چه رنگهایی از تونر وجود دارد ؟ CMYK  چیست ؟

پرینترهها و دستگاههای کپی لیزری رنگی با 4 رنگ اصلی کار میکنند. برای هر کدام از رنگها تونر همان رنگ استفاده میشود.

CMYK مخفف اول حروف این 4 رنگ میباشد :

K (Black)= مشکی

C (Cyan)= آبی
M (Magenta)= قرمز
Y (Yellow)= زرد

از کجا میتوان تونر مناسب برای پرینتر و دستگاه فتوکپی تهیه نمود ؟

منابع زیادی برای تهیه تونر کارتریج وجود دارد. تولیدکننده های زیادی برای عرضه مواد مصرفی وجود دارد. پیشنهاد متخصصین بخش تعمیرات دستگاه فتوکپی در کپی امداد برای تهیه تونر کارتریج ، نمایندگی اصلی هر برند میباشد.

بهترین تونر کارتریج کدام است ؟

برای تشخیص نوع تونر و کارتریج اورجینال برای پرینتر و دستگاه فتوکپی بهترین روش،مشاهده کیفیت چاپ میباشد. به عقیده ما تونرها و کارتریجهای تولید شده توسط کارخانه سازنده دستگاه بهترین هستند. بهترین کارتریج و تونر باید بتواند از ترکیب رنگ بالایی استفاده کند. برای دستگاههای چاپ لیزری رنگی 4 کارتریج بصورت جداگانه باید تهیه شود.هنگام خرید هر دستگاه از گروه ماشینهای اداری تهران نارا نوین ،نمایندگی یک تونر و کارتریج دستگاه را جداگانه تحویل میدهد و یا داخل کارتن دستگاه بصورت پلمپ موجود میباشد. به هولوگرام چسبیده به بسته بندی کارتریج توجه کنید و در موارد بعدی از فروشنده بخواهید که از همان مدل به شما بدهد.

کدام تونر کارتریج باصرفه است ؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم استفاده از کارترج و تونر اورجینال بهترین پیشنهاد برای استفاده در دستگاه شما میباشد.ممکن است مقایسه قیمت کارتریج های موجود در بازار تفاوت زیادی داشته باشد اما باید تاثیر آنها روی دستگاه کپی و پرینتر را در نظر داشت. با این حال شرکتهای تولیدکننده تونر و کارتریج هستند که مورد تایید شرکت سازنده میباشند.در این شرکتها کارتریجهای دوباره پر شده refilled موجود میباشد.این کارتریجها تا حدود بالایی کیفیتی شبیه به مدل اورجینال دارند.از نمایندگی اصلی دستگاه خود میتوانید این محصولات را تهیه کنید.برای شارژ مجدد کارتریج های خود میتوانید به کارشناسان تهران نارا نوین مراجعه کنید.

کارتریج‌های متفرقه کدامند و آیا میتوان به آنها اعتماد نمود؟

طیف گسترده ای از کیفیت وجود دارد. هنگامی که شما به چاپی که با کارتریج تونر ارزان گرفته شده نگاه کنید، احتمالا متوجه خواهید شد که مقیاس خاکستری در گرافیک دارای شیب رنگ کمتر همگن و مناطق تاریک به اندازه کارتریج اصلی عمیق و دقیق پوشش رنگ ندارد

این موضوع به این دلیل است که ذرات تونر بکار رفته در کارتریج اصلی از کیفیت بالایی برخوردار است.

این مساله در هر مجموعه ای بستگی به انتظار کاربر از کیفیت چاپ دارد.

اگر بدنبال بهترین کیفیت چاپ هستید همیشه از نوع اورجینال استفاده کنید.

با این حال در مواردی وقتی کاربر فقط نیاز به چاپ پیشنویس دارد. کیفیت چاپ از اهمیت کمتری برخوردار است ،استفاده از کارتریجهای دوباره احیا شده پیشنهاد میشوند و مقرون به صرفه میباشد.

یکی از راههای شناخت کارتریجهای متفرقه این است که دستگاه ممکن است برای شما چاپ انجام دهد اما پیغام دهد که کارتریج خالی میباشد و یا پیغام تعویض کارتریج را بدهد.

هر کارتریج چه تعداد چاپ میگیرد ؟چرا کارتریج من خیلی زود خالی شد ؟ این سوالی است که اغلب تعمیرکاران با آن سروکار دارند.

در بسیاری از پرینترهای نو از کارتریجهای استارتر Starter استفاده میشود.در این کارترجها مقدار تونر بکار رفته کاملا نامشخص است. ممکن است از 200 تا 700 برگ پرینت انجام دهد.

تعداد چاپ هر کارتریج بستگی به موارد ذیل دارد:

  • مدل کارتریج : معمولی Normal  یا بزرگ XL
  • مقدار تونر پر شده
  • نوع پرینت (کیفیت انتخابی هنگام پرینت)
  • در بسته بندی کارتریج حدود تعداد پرینت برحسب نوع کاغذ نوشته شده است.

چه زمانی باید تونر کارتریج تعویض گردد ؟

بهترین زمان تعویض تونر کارتریج در زمان اتمام آن میباشد.

قبل از اتمام کامل تونر کاربر میتواند از کمرنگ شدن کیفیت چاپ پی به رو به اتمام بودن آن ببرد.

دستگاههای چاپ لیزری امروزی معمولا با اخطار روی چراغ های علائم یا در صفحه نمایش کاربر را از اتمام تونر باخبر میسازند.

حتی در برخی از دستگاهها مقدار مصرفی از ابتدا تا زمان اتمام نمایش داده میشود.

تونر کارتریج در کجای پرینتر و دستگاه فتوکپی قرار دارد ؟

در کارتریج پرینتر ، تونر داخل کارتریج قرار دارد. در دستگاه کپی معمولا یک مخزن جداگانه مخصوص تونر قراردارد.

چگونه میتوان تونر را تعویض نمود ؟ آیا شما میتوانید تونر را خودتان تعویض کنید ؟

معمولا تعویض تونر دستگاه کپی که در مخزن جداگانه قراردارد کار سختی نیست.هنگامی که درب جلویی دستگاه کپی را باز میکنید یک برچسب راهنمای تعویض تونر را مشاهده میکنید.راهنمایی دقیق تعویض تونر در دفترچه راهنما هر دستگاه موجود میباشد.همچنین این دفترچه ها بصورت کتاب الکترونیکی موجود میباشد. تعویض تونر پرینتر مقداری پیچیده تر میباشد. حتما باید توسط متخصص انجام شود.

آیا رگه رگه شدن چاپ یا وجود لکه در آن به تونر ربط دارد ؟

رگه رگه شدن چاپ ممکن است بخاطر اتمام تونر اتفاق بیافتد. وجود لکه یا خطهای اضافی در چاپ دلایل دیگری هم دارد مانند خرابی درام Drum . وجود لکه در پرینتر میتواند بخاطر پرشدن مخزن خروجی اضافات تونر باشد.

کارتریج اصل را از کجا بخریم ؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم بهترین جا ، نمایندگی اصلی همان برند دستگاه چاپ میباشد.

طول عمر تونر چقدر است ؟

برخلاف کارتریجهای جوهرافشان ، کارتریجهایی که از تونر استفاده میکنند طول عمر بالایی دارند. توصیه میکنیم اگر برای مدت زیادی از کارتریج استفاده نمیکنید آنرا در محیطی خشک و دور از نور نگهداری کنید. برای انتقال کارتریج به مکانهای دیگر از کیسه پلاستیکی تیره استفاده نمایید. در وسایل نقلیه به هیچ عنوان کارتریج را پشت شیشه قرار ندهید. تاریخ مصرف تونر در بسته بندی آن نوشته شده است. برای استفاده از کارتریجی که برای مدتی استفاده نشده آنرا کمی تکان دهید. پودر تونر از حالت فشرده خارج شود.

چگونه پودر تونر را از روی دست یا لباس پاک کنیم ؟

تنها مورد تشکیل دهنده تونر که باعث چسبندگی میشود ، رزین میباشد.از آنجایی که رزین به سرعت ذوب میشود به سادگی با آب سرد قابل شستشو میباشد.

آب گرم موجب چسبندگی رزین و تثبیت آن میشود. برای رفع تونر از پارچه ابتدا آنرا بخوبی تکان دهید. در صورت نیاز آنرا با آب سرد بشویید.

آیا مواد تشکیل دهنده تونر به سلامتی شخص آسیب میزند؟

بحث ها در مورد اینکه تونر برای سلامتی مضر است ، زیاد است.گرد و غبار ناشی از کار با تونر به هر شکلی برای سلامتی مضر است. توصیه ما برای افرادی که با تونر و شارژ کارتریج سروکار دارند. این است که حتما از ماسکهای مناسب در هنگام کار استفاده کنند. استفاده از دستکشهای یکبار مصرف هم برای کار با تونر بسیار مناسب است.

با تونر کارتریج های از کار افتاده چه کنیم ؟

کارتریج تونر نباید به زباله های خانگی ریخته شود. بهترین کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به مراکز بازیافت بازگردانید. بسیاری از کارتریج‌ها شامل اجزای سازنده ای هستند که میتوان از آنها دوباره استفاده نمود. بسیاری از وب سایت در اینترنت است که  کارتریج تونر از کارافتاده را جمع آوری میکنند.

منبع: تهران نارا نوین



:: برچسب‌ها: کارتریج مناسب دستگاه فتوکپی یا پرینتر ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

نصب و تنظیمات فکس در سری پرینترهای HP M130
اتصال پرینتر:

پرینتر یک دستگاه آنالوگ است، برند HP توصیه می کند که برای پرینتر از یک خط تلفن اختصاصی استفاده کنید.

توجه: ممکن است برخی از مناطق یا کشورها برای اتصال خط تلفن نیاز به آداپتور داشته باشند.

سیم تلفن را به درگاه فکس که بر روی پرینتر قرار دارد وصل کنید. سمت دیگر سیم را به درگاه تلفن که بر روی دیوار است متصل کنید.

چگونه می توانیم پاسخگویی خودکار تلفن را فعال کنیم؟

1- سیم تلفن را از جک دیوار جدا کنید.

2- کانکتور تلفن را که به دستگاه تلفن متصل است را از تلفن جدا کرده است. سپس به درگاه تلفن که بر روی پرینتر تعبیه شده متصل کنید.

3- سیم تلفن را که همراه با پرینتر ارائه شده است را به درگاه فکس و جک روی دیوار متصل کنید.

چگونه می توانم پرینترهای HP را در محیطی که تلفن به صورت دیجیتال است تنظیم کنیم؟

پرینترهای HP به طور خاص برای تلفن های آنالوگ طراحی شده اند. در محیط هایی که داری تلفن دیجیتال هستند (همانندDSL / ADSL ، PBX ، ISDN یا FoIP) برای اتصال پرینتر نیاز به مبدل دیجیتال به آنالوگ دارد.

توجه: گاهی ممکن است پرینترها با تمام خطوط تلفن دیجیتال و یا دستگاه های مبدل سازگاری کامل نداشته باشند .به همین دلیل بهتر است قبل برای انتخاب بهترین گزینه راه اندازی با شرکت تلفن محیط خود تماس داشته باشید.

توجه: هنگام انجام تنظیمات تشخیص الگوی حلقه در یک سیستم تلفن PBX که دارای الگوی مختلف زنگ برای تماس های داخلی و خارجی است، حتما با شماره فکس پرینتر با استفاده از یک شماره خارجی برای ضبط الگوی زنگ تماس بگیرید.

پیکربندی پرینتر:

برای استفاده از ویژگی های فکس لازم است تا زمان، تاریخ و تنظیمات فکس را پیکربندی کنید.

ابتدا وارد صفحه ویزارد (در ویندوز) شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:
  • 1- ابتدا بر روی دکمه Start و سپس بر روی Programs کلیک کنید.
  • 2-  ابتدا بر روی HP و بعد روی نام پرینتر و پس از آن بر روی Fax Setup Wizard کلیک کنید.
  • 3- برای پیکربندی تنظیمات فکس ، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
حالا با کنترل پنل  LCD خطی پرینتر تنظیمات اصلی را انجام دهید:

1- در صفحه کنترل پرینتر، دکمه Setup را فشار دهید.

 

2- System Setup را انتخاب کنید.

3- زمان / تاریخ را انتخاب کنید.

4-  قالب 12 ساعته یا 24 ساعته را انتخاب کنید.

5- برای وارد کردن زمان فعلی از صفحه کلید استفاده کرده و دکمه OK را فشار دهید.

6- قالب تاریخ را انتخاب کنید.

7- برای وارد کردن تاریخ فعلی از صفحه کلید استفاده کرده و دکمه OK را فشار دهید.

8- از فهرست تنظیمات ، گزینه Fax Setup ، و سپس Fax Header را انتخاب کنید.

9- برای وارد کردن شماره فکس از صفحه کلید استفاده کرده و دکمه OK را بزنید.

توجه: حداکثر تعداد کاراکترها برای شماره فکس 20 کاراکتر است.

10- برای وارد کردن نام شرکت یا هدر از صفحه کلید استفاده کنید و سپس دکمه OK را فشار دهید.

توجه: حداکثر تعداد کاراکتر برای عنوان فکس 40 کارکتر می باشد.

مراحل زیر را با استفاده از کنترل پنل لمسی دنبال کنید:

1-  از صفحه اصلی در کنترل پنل پرینتر ، دکمه Setup را لمس کنید.

2- حالا Fax Setup  و سپس Basic Setup را انتخاب کنید.

3- زمان / تاریخ را انتخاب کنید.

4- یکی از حالت های 12 ساعته یا 24 ساعته را انتخاب کنید.

5-  برای وارد کردن زمان فعلی از صفحه کلید استفاده کرده و دکمه OK را لمس کنید.

6- قالب تاریخ را انتخاب کنید.

7- برای وارد کردن تاریخ فعلی از صفحه کلید استفاده کرده و دکمه OK را لمس کنید.

8- هدر Fax را انتخاب کنید.

9- برای وارد کردن شماره فکس از صفحه کلید استفاده کرده و دکمه OK را لمس کنید.

توجه: حداکثر تعداد کاراکترها برای شماره فکس 20 کاراکتر است.

10-  برای وارد کردن نام شرکت یا هدر از صفحه کلید استفاده کرده و دکمه OK را لمس کنید. برای وارد کردن کاراکترهای خاص که در صفحه کلید استاندارد نیستند . دکمه @ # $ را لمس کنید تا یک صفحه کلید حاوی کاراکترهای ویژه باز شود.

توجه: حداکثر تعداد کاراکتر برای عنوان فکس 40 کارکتر است.

عیب یابی فکس (فقط مدل های fn ، fp و fw)

مطمئن شوید ارتباطات فیزیکی هیچ مشکلی ندارند.
بررسی کنید که سیم تلفن به درگاه فکس در پشت پرینتر و جک دیوار به درستی وصل شده باشد.

برای تلفن یا دستگاه اضافی دیگر، چک کنید که حتما سیم تلفن به درگاه تلفن در پشت پرینتر و دستگاه وصل شده باشد.

اگر تماس تلفنی از راه دور انجام نشد یا خط مشغول بود، به یک خط تلفن دیگر وصل شوید.
برای سرویسFax over IP ، باید میزان Fax Speed را کاهش داده و Error Correction Mode را از منوی تنظیمات فکس در کنترل پنل پرینتر خاموش کنید.

تنظیمات فکس پرینتر را بررسی کنید...

برای استفاده از یک سرویس پست صوتی از طریق شرکت تلفن یا ارائه دهنده خدمات، اطمینان حاصل کنید. تنظیمات پرینتر Rings to Answer کمتر از تلفن پاسخ دهنده تلفن باشد.
اگر چندین شماره تلفن به همان خط تلفن فیزیکی اختصاص داده شده است. خط توسط چندین دستگاه به اشتراک گذاشته شده، اطمینان حاصل کنید که پرینتر در تنظیمات صحیح حلقه مجزا تنظیم شده باشد. از تنظیماتی استفاده کنید که در آن پرینتر به فکس ها پاسخ دهد و سایر انواع زنگ را نادیده بگیرد.
پیکربندی تنظیمات فکس در سرعت Medium (V.17) یا Slow (V.29) می تواند توانایی شما در ارسال فکس را بهبود بخشد.

منبع: تهران نارا نوین



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

پرینتر LED چیست و چگونه کار می کند؟ تفاوت آن با پرینترهای لیزری چیست؟

پرینتر ال ای دی: تمام پرینترها یک شکل نیستند. تکنولوژی های اصلی گوناگونی در پرینترها به کار می روند. چه برای استفاده در کارها و اهداف خانگی و چه برای کارهای اداری و دفتری و باید گفت هر یک از آنها نقاط ضعف و قوت خود را دارند. دو نوع متداول پرینتر که اکثر کاربران با آنها آشنا هستند. پرینترهای جوهر افشان و پرینترهای لیزری هستند. نوع سومی که امروز با آنها آشنا می شویم .کمتر از دو مورد دیگر شناخته شده هستند، پرینترهای LED هستند در این مقاله به بهترین پرینتر ال ای دی و مزایای پرینتر ال ای دی نیز اشاره خواهیم کرد.

پرینتر LED چیست ؟ ما در این مقاله هر چه را که در این زمینه نیاز دارید بدانید به شما می گوییم.

پرینتر LED چیست ؟

پرینترهای LED بیشترین شباهت را به پرینترهای لیزری دارند، استفاده از درام، تونر و سیستم فیوز برای ذوب کردن تونر رنگی یا سیاه و سفید روی کاغذ.

اما یک تفاوت کلیدی بین دو این دو مدل پرینتر وجود دارد: پرینترهای لیزری برای ایجاد یک شارژ استاتیک جذب کننده تونر روی درام پرینت از یک لیزر و آینه استفاده می کنند. در حالی که پرینترهای LED از یک رشته نوار LED برای این کار استفاده می کنند.

تاریخچه

پرینتر ال ای دی برای اولین بار در سال 1989 توسط شرکت OKI ساخته شدند. این شرکت از آن زمان تا کنون به نوآوری در این زمینه ادامه داده است. در حالی که دیگر تولید کنندگان، این تکنولوژی را به مرور به کار گرفته اند.

اگرچه پرینترهای LED هنوز به اندازه پرینترهای لیزری و جوهر افشان فراگیر نشده اند. اما به خاطر ویژگی های مثبت و منحصر به فردی که نسبت به رقیبان خود دارند. به تدریج به محبوبیتشان اضافه شده است.

یک پرینتر LED چگونه کار می کند؟

دقیقاً مشابه پرینترهای لیزری، پرینترهای LED نیز دارای یک درام نوری هستند. سطح آن توسط الکتریسیته ساکن و به وسیله یک سیم دارای ولتاژ بالا دارای بار مثبت می شود. در یک پرینتر لیزری، یک لیزر از اطلاعاتی که توسط بورد الکتریکی به آن ارسال می گردد استفاده می کند. تا تصویر یا متنی که باید آن را پرینت کند روی آینه بنگارد. آینه نیز روی محور خود گردش می کند تا تصویر را به درام انتقال دهد. اما در یک پرینتر LED، الکتریسیته ساکن منفی توسط نواری از LED ها که در بالا یا زیر درام تعبیه شده اند ایجاد می شود.

الگوی نور تابیده شده از LED ها، به درام که با بار مثبت شارژ شده برخورد می کند. در نقطه برخورد شارژ را خنثی کرده و به جای آن، در جایی که تصویر پرینت می شود، بار منفی را جایگزین می کند. سپس تونر که دارای بار مثبت است، به نقاطی از سطح کاغذ که توسط LED ها دارای بار منفی شده رنگ را به صورت پودر می پاشد.

کاغذ از زمانی که وارد مکانیزم پرینتر ال ای دی می شود، توسط یک سیم با ولتاژ بالای مجزا دارای بار مثبت می گردد. همانطور که این ورقه کاغذ از درام پرینت گذر می کند، جاهایی از آن که دارای بار منفی هستند تونر را جذب می کنند.

پس از آن ورقه کاغذ از بین دو رول گرم عبور می کند، که باعث پخت تونر روی کاغذ پیش از خروج آن از پرینتر می شود.

مزایای یک پرینتر LED چیست ؟

از آنجا که این پرینترها از روش های کاملاً متفاوتی برای ایجاد شارژ الکتریسیته ساکن استفاده می کنند. از مزایایی مختلفی بهره مند هستند که آنها را از پرینترهای لیزری متمایز می کند.

  1. از آنجا که برای انتقال تصویر به درام نوری، بر خلاف پرینتر لیزری که از آینه گردان استفاده می کند. هیچ قسمت متحرکی وجود ندارد، این پرینترها در هنگام کار سر و صدای کمتری تولید می کنند.
  2. یکی از مزایای پرینتر ال ای دی عدم وجود قسمت متحرک، به معنای حجم کمتر دستگاه نیز می باشد.
  3. به خاطر اینکه قسمت متحرکی در آنها وجود ندارد، این پرینترها دیرتر استهلاک پیدا کرده و خراب می شوند.
  4. به خاطر وجود مراحل کمتر برای ایجاد شارژ منفی بر روی درام نوری، عمل پرینت سریعتر انجام می شود.
  5. از مزایای پرینتر ال ای دی که بسیار حایز اهمیت است می توان به مصرف بسیار پایین انرژی محسوب می شوند، این پرینترها نسبت به همتایان لیزری خود از نظر هزینه به صرفه تر هستند.

بهترین پرینترهای LED کدام ها هستند؟

به خاطر سلطه پرینترهای لیزری و جوهر افشان در بازار، گزینه های بسیاری برای انتخاب از بین پرینترهای LED وجود ندارد. تنها سازندگان محدودی اقدام به ساخت مدل های جدید پرینترهای LED می کنند. در اینجا با مدل های پیشنهادی ما آشنا می شوید:

OKI C511dn

OKI C511dn یک مدل جمع و جور می باشد و می تواند با رزولوشن 2400 dpi و به صورت رنگی، تا 26 ورقه در دقیقه پرینت بگیرد.

OKI C712n

مدل کمی گرانتر شرکت OKI، C712n می باشد که می تواند تا 36 ورق در دقیقه پرینت بگیرد و ظرفیت 530 ورق کاغذ را به عنوان ورودی دارد.

OKI MC853dn

اگر به دنبال یک پرینتر LED می گردید که بتواند اسکن، کپی و فکس نیز انجام دهد، OKI MC853dn یک انتخاب عالی برایتان خواهد بود. این مدل، کوچکترین پرینتر چند کاره صفحات A3 در بازار می باشد، اما همچنان تمام ویژگی های مورد نیاز شما را داراست.

Xerox Versalink C7000dn

Xerox دیگر شرکت ساخت پرینتر است که با خط تولید مدلهای Versalink خود، وارد بازار پرینترهای LED شده. مدل C7000dn، یک دستگاه قابل اطمینان و کارآمد، با تکنولوژی پرینت ایمن است. می تواند تا 35 ورقه در دقیقه، با رزولوشن 1200 در 2400 نقطه در اینچ پرینت بگیرد.

Xerox Versalink C405dn

این مدل چندکاره از شرکت Xerox، یک پرینتر LED است. می تواند کپی، اسکن و فکس نیز انجام دهد؛ علاوه بر اینها، قابلیت های دیگری همچون پرینت NFC و تشخیص نوری کاراکترها را نیز دارا می باشد.

منبع: تهران نارا نوین



:: برچسب‌ها: پرینتر LED ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

نکاتی برای نگهداری از لیبل پرینتر حرارتی (THERMAL LABEL)

نگهداری از لیبل پرینتر برای پرینت کامل و دقیق این دستگاه از لیبل و بارکد ها موضوع بسیار مهمی است. علاوه بر این مراقبت از لیبل پرینتر و نگهداری دائم و مناسب از پرینتر باعث صرفه جویی شود. محافظت از لیبل پرینتر هزینه های زیاد تعمیر و تعویض آن می شود. در این مقاله 5 روش سریع و آسان در زمینه نگهداری از لیبل پرینتر حرارتی به شما آموزش می دهیم!

  • قسمت هد پرینتر (print head) و غلطک (platen roller) را تمیز کنید.

قسمت هد پرینتر (print head) مهمترین قسمت لیبل پرینتر، بلکه ظریف ترین قسمت آن نیز می باشد. غلطک نیز درست در زیر print head قرار دارد. یکی از نکات مراقبت از لیبل پرینتر: توصیه می کنیم هر زمان که رول ریبون یا لیبل ها را عوض می کنید. هر دو قسمت print head و غلتک پلاتینی را نیز تمیز کنید. این کار که ممکن است حداقل 1 دقیقه طول بکشد، تأثیر زیادی در سلامتی پرینتر شما و صرفه جویی در هزینه ها دارد.

نکاتی که هنگام تمیز کردن دستگاه باید بدانید....

لطفاً هنگام تمیز کاری دقت کنید. قسمت هد را مستقیماً لمس نکنید، زیرا چربی و سایر آلاینده های موجود روی دست شما ممکن است. روی آن تأثیر منفی بگذارد. در عوض از مایع تمیز کننده مخصوص برای لیبل پرینتر های حرارتی که دارای بیش از 90٪ الکل ایزوپروپیل هستند.

استفاده کرده و با پارچه ای بدون پرز روی این نقاط بکشید. اگر حین کار متوجه شدید پارچه بسیار کثیف شده است. باید قسمت های بیشتری را علاوه بر قسمت هد و غلتک تمیز کنید.

  • فضای داخلی، سطوح و لوازم جانبی را تمیز نگه دارید.

بعد از عوض کردن رول لیبل، به سرعت فضای داخلی لیبل پرینتر خود را بررسی کنید. برای پاک کردن هر گونه گرد و غبار، باقیمانده و یا ذرات موجود از رول های لیبل قبلی، از یک برس نرم یا یک اسپری هوا فشرده شده استفاده کنید. به خصوص گرد و غبار ناشی از کاغذ های گلاسه حساس به گرما که می ‌تواند حاوی فلز است. ممکن است باعث اتصالی کردن قطعات داخلی قسمت هد شود.

فراموش نکنید که فشار هوا را در سنسورهای مدیا (media sensor) پرینتر نیز وارد کنید. این سنسور فضای بین لیبل وهد را ثابت نگه می دارد . به چاپگر به درستی عمل کند. جمع شدن گرد و غبار و ذرات دیگر روی این سنسور می تواند منجر به بروز خطا های مختلف در پرینتر شود.

با تمیز کردن دستگاه طول عمر  آن را افزایش دهید

محافظت از لیبل پرینتر : با تمیز کردن لوازم جانبی نصب شده مانند برش دهنده لیبل (label cutter) و همچنین سطوح بیرونی لیبل پرینتر خود با استفاده از یک پارچه نرم و بدون پرز، به سالم ماندن آن کمک کنید.

اگر احیانا لیبل پرینتر شما در یک محیط پر از گرد و غبار قرار دارد، بهتر است این کار ها را هر چند وقت یکبار انجام دهید.

  • مدیا (لیبل) مناسب را انتخاب کرده و تنظیمات آن را بررسی کنید.

از آن جایی که لیبل ها مدام در حال تماس با قسمت هد پرینتر هستند، فقط لیبل هایی با کیفیت خوب و مطابق با برنامه موردنظرتان را انتخاب کنید. لیبل های بی کیفیت به دلایل مختلفی از جمله افزایش نا خواسته رسوبات منجر به خرابی زودرس قسمت هد می شوند.

برای خرید لیبل مناسب نیاز خود به بخش لیبل فروشگاه ما بروید. خرید لیبل

نکته مهم دیگر مراقبت از لیبل پرینتر لیبل های نامناسب این است که شما ممکن است مجبور به استفاده از تنظیمات گرمای بیش از حد شوید. تا کیفیت پایین این لیبل ها را جبران کنید. متأسفانه افزایش گرما پرینتر در طول زمان در نهایت باعث آسیب رساندن به لایه محافظ هد می شود، بنابراین طول عمر پرینتر کاهش می یابد. علاوه بر این تنظیم گرما روی اندازه بیش از حد می تواند ریبون را بشکند.

ریبون با کیفیت یک نکته مهم در محافظت و نگهداری دستگاه

در واقع یک ریبون با کیفیت بالایی از نکات مراقبت از لیبل پرینتر در برابر سایش ناشی از حرکت لیبل ها هنگام چاپ محافظت می کند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از قرار گرفتن مستقیم هد پرینتردر معرض لیبل، از ریبون هایی استفاده کنید که کمی بزرگتر از محفظه لیبل باشند.

  • انجام تست PAUSE

بیرون نیامدن برگه های خروجی و به وجود آمدن خط خطی های مختلف روی برگه چاپ شده، ممکن است. نشان دهنده این باشند که قسمت هد لیبل پرینتر دچار آسیب و گرفتگی شده است. در این مواقع سعی کنید قسمت هد را تمیز کنید. یک تست PAUSE انجام دهید. برای دستور العمل دقیق، راهنما پرینتر خود را مطالعه کنید.

تست PAUSE یک الگوی خاصی را چاپ می کند. تا ببیند آیا قسمت هد قادر به چاپ خروجی در ابعاد عرض کلی لیبل است یا خیر. اگر در انجام این کار پرینتر دچار مشکل شد، ممکن است لازم باشد که قطعه هد پرینتر را کلاً تعویض کنید. از نمایندگی و شرکت سازنده پرینتر خود بخواهید یک تکنسین معتبر را ارسال کنند . تا این کار را برای شما انجام دهد.

منبع: تهران نارا نوین



:: برچسب‌ها: لیبل پرینتر , نگهداری از لیبل پرینتر ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

آموزش تعویض مادربرد پرینتر HP مدل LaserJet P1102w

مراحلی که در ادامه به شما توضیح می دهیم، نحوه جایگزینی مادربرد یک پرینتر را نشان می دهد. اگر پرینتر شما با خطا های سیستماتیک روبرو شده باشد، اتصال کوتاه داشته و یا مشکلی در ارتباط آن با دستگاه های دیگر وجود داشته باشد می توانید از این راهنما استفاده و تعویض مادر برد خود را انجام دهید.

مرحله اول تعویض مادر بردپرینتر را به سمت پشت برگردانید. سپس با استفاده از اهرم پلاستیکی پنل جلویی را خارج کنید. همانطور که نشان داده شده است، دو قسمت نشان داده شده در عکس مواردی هستند که باید مراقب باشید آسیب نبینند.

اکنون که نقاط آزاد شدند، پنل جلویی را بالا برده و آن را بلند کنید.

پیچ 6 میلی متری چهار سو واقع در پشت پرینتر را باز کنید.

با استفاده از اهرم پلاستیکی ، محفظه دکمه را از سمت چپ بالای پرینتر بردارید.

پس از برداشتن این محفظه ، سه دکمه را بردارید. (در تصویر نشان داده شده است)

برای جدا کردن پنل کناری مجدد از اهرم پلاستیکی استفاده کنید. همانطور که در شکل نشان داده شده است، سه قسمت اصلی هنگام برداشتن پنل وجود دارد که باید با احتیاط جدا شوند.

با آزاد شدن و به وجود آمدن فضای خالی، پنل کناری را بردارید.

3 پیچ 6 میلی متری چهارسو را با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو باز کرده و آنها را خارج کنید.

با استفاده از یک پنس، هر دو سیم نواری را جدا کنید.

یکی از مراحل جایگزینی مادربرد با برداشتن هر دو سیم نواری، می توانید مادربرد را از محفظه آن خارج کنید.

مرحله نهایی تعویض مادر برد یک شکاف کوچک سیاه وجود دارد که مادربورد را نگه داشته است. طبق تصویر می توانید با کشیدن مادربرد با انگشتان خود به راحتی آن را خارج کنید.

نکته: برای مونتاژ مجدد و بستن دستگاه خود، این دستورالعمل ها را به ترتیب معکوس اجرا کنید.

منبع: تهران نارا نوین



:: برچسب‌ها: تعویض مادر برد پرینتر hp ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()