نوشته شده توسط : موسوی

رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ و بالا نیامدن ویندوز با 15 راه حل کاربردی

روشن نشدن لپ تاپ و بالا نیامدن ویندوز یا خاموش ماندن صفحه‌نمایش مشکلاتی هستند که ممکن است برای بسیاری از لپ تاپ‌ها رخ دهد. علت روشن نشدن لپ تاپ می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد. اولین مورد مربوط به سیستم سخت‌افزاری و مورد دوم مربوط به نرم‌افزار و ویندوز شما است.

مشکل: پس از زدن کلید پاور لپ تاپ هیچ اتفاقی نمی‌افتد!

2) چک کردن سیم و اتصالات

اگر از اتصال درست به برق مطمئن شدید،نوبت به بررسی سیم کابل برق می‌رسد.ممکن است سیم دچار مشکل شده باشد که برق به‌درستی به لپ تاپ نمی‌رسد.کشیده شدن سیم‌ها و یا خم شدن بیش‌ از حد لبه‌های آن می‌تواند باعث عدم جریان برق شود.همچنین ممکن است جریان برقرار شود،ولی به واسطه‌ی آسیب ولتاژ برق بسیار پایین‌تر از حدی باشد که بتواند سیستم لپ تاپ شما را روشن کند.پس از سلامت سیم‌ کابل برق لپ تاپ اطمینان پیدا کنید.

1) بررسی منبع تغذیه

برای حل مشکل روشن نشدن سیستم و کار نکردن پردازنده و مادربورد لپ تاپ، در اولین مرحله باید منبع تغذیه را بررسی کنید.شاید اتصال لپ تاپ به برق برقرار نیست.مشکلات مربوط به برق شهری و محافظ‌های برق می‌تواند عامل روشن نشدن سیستم شما باشد زیرا اصلا برقی به باتری لپ تاپ شما نمی‌رسد.

شاید این مقاله نیز برای شما مفید باشد:

برای مشاهده مقاله روی آن کلیک کنید.

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و دلایل آن

3) بررسی باتری لپ تاپ

اگر بدون اتصال با کابل به برق، لپ تاپ شما روشن نمی‌شود،به احتمال خیلی زیاد باتری آن خالی شده است.اما به صورت کلی روشن نشدن و کار کردن سیستم به باتری آن مربوط می‌شود،پس حتما لپ تاپ را به برق متصل کنید و دوباره کلید پاور را فشار دهید.

4) جدا کردن باتری از لپ تاپ

اگر لپ تاپ شما باتری قابل تعویض دارد و با وصل کردن لپ تاپ به برق اتفاقی نمی‌افتد، ممکن است باتری شما خراب شده باشد.از همین رو باتری را از لپ تاپ خارج کنید و با برق سیستم را روشن کنید.اگر لپ تاپ روشن شد که مشکل مشخص می‌شود و باید به فکر یک باتری دیگر برای لپ تاپ خود باشید.

رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ و بالا نیامدن ویندوز با 15 راه حل کاربردی

مشکل: سیستم روشن می‌شود ولی بعد از چند ثانیه دوباره خاموش می‌شود!

2) پورت‌های متصل به لپ تاپ را جدا کنید

برای پردازش اتصالات لپ تاپ ممکن است هنگام شروع به کار ویندوز به مشکل بخورد.برای رفع مشکل خاموش شدن لپ تاپ، توصیه می‌شود یک بار ماوس، بلندگو، فلش USB، پرینتر و یا هر وسیله‌ی دیگری که آن را به لپ تاپ متصل کرده‌اید را جدا کنید.سپس با یک بار خاموش رو روشن کردن سیستم را فعال کنید. به احتمال زیاد بار اضافی روی سیستم برداشته شده و لپ تاپ شما روشن می‌شود.

1) خاموش و روشن کردن لپ تاپ

اگر جز کسانی باشید که زیاد لپ تاپ خود را در حالت Sleep قرار می‌دهید،احتمالا با این مشکل روبرو شدید. علت روشن شدن و بعد خاموش شدن سریع لپ تاپ، به مشکلات مصرف باتری در هنگام حالت خواب (Sleep) بر می‌گردد.زمانی که لپ تاپ خود را در این حالت قرار می‌دهید،همیشه بخشی از باتری صرف حالت آماده به کار لپ تاپ می‌شود تا در صورت فشردن هر کلیدی فورا سیستم را برای شما فعال کند.از همین رو این حالت نیازمند باتری است.اگر در این حالت باتری لپ تاپ شما خالی شود و در سیستم در حالت Sleep باشد،هنگام روشن کردن ممکن است دوباره خاموش شود.

شاید این مقاله نیز برای شما مفید باشد:

برای مشاهده مقاله روی آن کلیک کنید.

16 روش برای افزایش سرعت لپ تاپ

برای حل مشکل خاموش شدن لپ تاپ بعد از روشن کردن، ابتدا لپ تاپ را به برق متصل کنید تا شارژ لپ تاپ تامین شود.سپس خودتان یک بار با نگه داشتن کلید پاور لپ تاپ را خاموش کنید.سپس دوباره روشن کنید. معمولا با یک یا دو بار خاموش روشن کردن،سیستم شما به حالت عادی برگشته و مشکل حل می‌شود.

چند توصیه برای جلوگیری از بروز مشکل در ویندوز

اکثر مشکلات مربوط به روشن نشدن لپ تاپ و بالا نیامدن ویندوز به دلیل خطاهای نرم‌افزاری است. از همین رو به صورت کلی برای جلوگیری از بروز مشکلات عمومی توصیه می‌شود موارد زیر را رعایت کنید:

  • از آخرین نسخه‌ی ویندوز استفاده کنید

ویندوز در بروزرسانی‌های خود بسیاری از مشکلات نسخه‌های قبل را رفع می‌کند. هرچند که مایکروسافت نشان داده که در برخی موارد با آپدیت ایراداتی را هم اضافه می‌کند! ولی به صورت کلی به آخرین نسخه‌ی ویندوز اعتماد داشته باشید.در اولین فرصت وارد بخش تنظیمات ویندوز شده و ورژن سیستم خود را با آخرین ورژن ارائه شده تطبیق دهید.رفع مشکلات و تداخل‌های نرم‌افزاری در آپدیت‌های جدید ویندوز، از ویژگی‌های اصلی آپدیت‌ها هستند.

  • نرم‌افزارهای را از منبع معتبر دریافت کنید

از هر سایتی نرم‌افزار و بازی دانلود نکنید. در برخی از موارد مشکل از خود نرم‌افزار و تداخل آن با نرم‌افزارهای دیگر نیست، بلکه مشکل نسخه‌ی حاوی بد‌افزار و یا فایل ناقص نرم‌افزارها است. به همین خاطر از سایت‌های مطمئن و قدیمی نرم‌افزارهای خود را دانلود و روی سیستم نصب کنید.

  • نرم‌افزارهای خود را آپدیت کنید

زمانی که ویندوز خود را آپدیت می‌کنید، باید نرم‌افزارهای اصلی سیستم خود را هم به آخرین نسخه آپدیت کنید. هماهنگ نبودن ورژن نرم‌افزارها و آخرین نسخه‌ی ویندوز می‌تواند دلیل مشکلات نرم‌افزاری بالا نیامدن ویندوز باشد. به همین خاطر برای حل مشکلات احتمالی همیشه از آخرین نسخه‌ی نرم‌افزارها استفاده کنید.

  • درایورهای لپ تاپ را آپدیت کنید

آپدیت کردن درایورها هم از مهم‌ترین کارهایی است که باید به صورت دوره‌ای آن‌ها را انجام دهید. درایورهای اصلی لپ تاپ در سال ممکن است چندین بار توسط شرکت‌های سازنده آپدیت شوند.درایور کارت گرافیک و کارت صدا از درایورهای مهمی هستند که عدم هماهنگی نسخه‌ی آن‌ها و با ویندوز می‌تواند باعث ایجاد مشکل در لپ تاپ شود. البته در نسخه‌های جدید ویندوز 10 امکان دانلود مستقیم درایورهای اصلی توسط بخش Windows Update در تنظیمات وجود دارد.همیشه به صورت دستی هم می‌توانید آخرین نسخه‌ی درایورها را دانلود و نصب کنید.

  • تا حد امکان از نرم‌افزارهای کرک شده استفاده نکنید

مورد آخر مربوط به استفاده از نرم‌افزارهای قفل شکسته یا همان کرک شده است. در واقع کرک این نرم‌افزارها به صورت پیش‌فرض توسط آنتی‌ویرویس‌ها و همچنین Firewall و Defender خود ویندوز به‌عنوان فایل مخرب شناسایی می‌شود.می‌توانند باعث ایجاد مشکل در سیستم شوند. باز هم توصیه می‌شود از سایت های مطمئن اقدام به دانلود کنید. همچنین اگر مجبور به دانلود و استفاده از این دست نرم‌افزارها هستید، پیشنهاد می‌شود به صورت همزمان از آن‌ها استفاده نکنید. تداخل کرک‌های نرم‌افزارهای مختلف یکی از عوامل شایع مشکل در ویندوز است.

مشکل: صفحه نمایش لپ تاپ روشن نمی‌شود!

1) سیم برق را چک کنید

گاهی ممکن است صدای فن نشان دهد که لپ تاپ در حالت آماده به کار است و ویندوز در حال لود شدن است. اما چیزی روی صفحه دیده نشود. در این حالت در اولین مرحله باز هم توصیه می‌شود از اتصال سیم برق مطمئن شده سپس به سراغ راه‌حل بعد بروید.

2) مطمئن شوید صفحه نمایش خاموش است

روشن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ ممکن است به دلیل این باشد که نمایشگر شما به پایان عمر خودش رسیده است. به همین خاطر در اولین مرحله مطمئن شوید که صفحه نمایش واقعا خاموش است.برای این کار نور محیط خود را تا بسیار کم کرده و از زوایای مختلف به صفحه نمایش نگاه کنید.اگر صفحه نمایش شما کاملا بی‌نور و غیر فعال بود، باید به سراغ مرحله‌ی بعدی بروید.اما اگر کم‌نور بود و یا بخش‌هایی از آن نور به صورت موجی و پرشی دیده می‌شود. صد در صد صفحه نمایش شما دچار آسیب شده و باید به فکر تعمیر یا تعویض آن باشید.

3) سیستم را بوت کنید

پس از اینکه مطمئن شدید که صفحه‌ نمایش کاملا خاموش است، باید از یک مورد دیگر هم اطمینان حاصل کنید. شاید به دلیل مشکل نرم‌افزاری صفحه نمایش کار نمی‌کند. برای اینکه متوجه به این ایراد شوید باید لپ تاپ را بوت کنید و به BIOS بروید.

در بسیاری از لپ تاپ‌ها پس روشن کردن با فشردن کلید f8 یا f2 می‌توانید وارد حالت بوت و محیط آبی رنگ آن شوید. اگر لپ تاپ شما به حالت BIOS رفت، به این معنی است که صفحه‌ نمایش هیچ مشکلی ندارد. ایراد از بخش نرم‌افزاری و ویندوز شما است.

اما اگر پس از تلاش برای بوت کردن سیستم، لپ تاپ به حالت بوت نرفت و همچنان با صفحه‌نمایش تاریک و خاموش روبرو بودید، باید لپ تاپ را به یک تعمیرکار نشان دهید، زیرا به احتمال زیاد نمایشگر شما سوخته است.

4) اتصال لپ تاپ به صفحه‌نمایش خارجی

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن مطمئن شوید که سیستم نرم‌افزاری و ویندوز شما سالم است. فقط صفحه‌نمایش خراب شده است. این است که لپ تاپ را از طریق کابل HDMI به یک مانیتور یا تلویزیون وصل کنید. اگر صفحه‌نمایش شما سوخته است. باید مراحل اجرای ویندوز و لود شدن سیستم را به صورت کامل روی صفحه‌نمایش دیگر مشاهده کنید.

مشکل: ویندوز بالا نمیاد!

عبارت بالا نمیامدن ویندوز خیلی کلی است اما به صورت دقیق‌تر ممکن است مشکلاتی مثل ریست شدن پشت سر هم ویندوز، گیر کردن صفحه لود ویندوز یا گیر کردن در صفحه‌ی ورود برای شما پیش بیاید. این مشکلات همگی معمولا همگی نرم‌افزاری بوده و نیازی نیست نگران خراب بودن قطعات و سیستم‌ سخت‌افزاری لپ تاپ خود شوید. برای رفع مشکل لود نشدن و بالا نیامدن ویندوز راه‌های زیر را مورد بررسی قرار دهید.

1) پورت‌ها را متصل به لپ تاپ را جدا کنید و دوباره روشن کنید

علت بالا نیامدن ویندوز در ساده‌ترین حالت می‌تواند مربوط به اتصالات لپ تاپ شما باشد. یک بار همه پورت‌ها را از لپ تاپ خارج کرده و دوباره سیستم را ریست کنید. اگر مشکل نرم‌افزاری خاصی برای لپ تاپ پیش نیامده خیلی راحت ویندوز شما دوباره لود می‌شود.

2) سیستم را بوت کرده و به BIOS بروید سپس ویندوز را اجرا کنید

رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ و بالا نیامدن ویندوز با 15 راه حل کاربردی

راه حل دیگر بالا نیامدن ویندوز این است که از طریق بوت کردن مجدد سیستم وارد BIOS شده و به صورت دستی لود شدن ویندوز را فراخوانی کنید. برای بوت کردن ورود به این حالت پس از روشن کردن سیستم باید کلید f8 یا f2 را فشار دهید. (در مدل‌های مختلف لپ تاپ این کلید می‌تواند متفاوت باشد. در برخی از لپ تاپ‌ها از کلید delete برای بوت کردن هم استفاده می‌شود.)

در تب Boot می‌توانید مشخص کنید که چه چیزی برای اجرا لود شود. در حالت معمول روی هارد دیسک اصلی لپ تاپ شما این حالت تنظیم شده است، به همین خاطر یک بار دیگر به صورت دستی آن را انتخاب کنید و تا مجدد سیستم شما راه‌اندازی شود. با این کار هیچ اطلاعاتی از روی سیستم شما حذف نمی‌شود، و صرفا یک بار دیگر به صورت دستی ویندوز شما وارد مرحله‌ی لود می‌شود.

3)از طریق Safe Mode عیب‌یابی کنید

حالت Safe Mode در رفع مشکل ویندوز

یکی از راه‌های اصلی رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز این است که طریق حالت Safe Mode اقدام به عیب‌یابی سیستم خود کنید. دو گزینه‌ی اصلی پیش‌رو شما برای حالت Safe Mode وجود دارد. اول اینکه از طریق سیستم اتوماتیک عیب‌یابی استفاده کنید یا اینکه خودتان وارد ویندوز در حالت Safe Mode شده و کار عیب‌یابی را انجام دهید.

حالت Safe Mode در حالتی که خودتان بخواهید وارد سیستم شوید، به درد زمانی می‌خورد که خودتان از عیب و ایراد سیستم با خبرید. برای مثال به تازگی یک نرم‌افزار یا بازی‌ای نصب کردید که پس از نصب آن دیگر ویندوز شما بالا نمی‌آید. خب در این حالت مشخص است که مشکل کجاست. شما با حدف این نرم‌افزار یا بازی می‌توانید ویندوز را به حالت اول خود برگردانید. همچنین ممکن است تداخل نرم‌افزاری باعث لود شدن ویندوز شما شده است. از همین رو در اینترنت در خصوص تداخل نرم‌افزار جدیدی که نصب کردید با نرم‌افزارهای قبلی جستجو کنید. برای مثال استفاده از نرم‌افزار کارت گرافیک اصلی لپ تاپ شما با یک سری نرم‌افزارهای بهبود دهنده‌های پردازش تصویر برای ویندوز شما مشکل به‌وجود می‌آورند.

4)حالت Fast Boot را غیر فعال کنید

رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ و بالا نیامدن ویندوز با 15 راه حل کاربردی

 مایکروسافت از حالت بوت سریع برای اجرای ویندوز 7 استفاده می‌کند. درست در زمان اجرای ویندوز درایوهای شما هم لود شوند.این کار باعث لود شدن سریع‌تر درایو و در نتیجه سریع‌تر شدن لود خود ویندوز است.اما گاهی ممکن است به دلایل ساده‌ای مثل اختلال نرم‌افزاری (بین دو یا چند نرم‌افزار) یا پر بودن ظرفیت درایو اصلی ویندوز شما، ویندوز در حالت لود گیر کند و به اصطلاح ویندوز بالا نیاید.

حالت Fast Boot فشار اضافه‌تری را به درایوهای شما وارد می‌کند. مشکلی در سیستم به وجود آمده باشد، ممکن است لود ویندوز به مشکل بخورد.برای رفع مشکل باید لپ تاپ را بوت کرده و وارد محیط BIOS شوید. از تب Advanced گزینه‌ی مربوط به Fast Boot را روی حالت غیر فعال (Disabled) قرار دهید و مجدد لپ تاپ را روشن کنید.

شاید این مقاله نیز برای شما مفید باشد:

برای مشاهده مقاله روی آن کلیک کنید.

چرا لپ تاپ من بسیار کند است و چگونه می توان آن را تعمیر کرد؟

برای ورود به Safe Mode باید لپ تاپ خود را 3 بار پشت سر هم ریست کنید.کلید پاور را فشار دهید، به محض اینکه وارد مرحله‌ی لود شدید و لوگوی شرکت سازنده لپ تاپ خود را مشاهده کردید، با فشار دادن پاور، لپ تاپ را خاموش کنید و بلافاصله دوباره روشن کنید. با سه بار خاموش و روشن کردن، لپ تاپ وارد مرحله‌ی لود ویندوز نمی‌شود. به صورت خودکار صفحه‌ای که مربوط به حالت Safe Mode می‌شود را برای شما نمایش می‌دهد.

پس ورود به صفحه‌ی آبی تنظیمات پیش‌فرض ویندوز، روی گزینه‌ی Troubleshoot کلیک کنید.سپس از طریق قسمت Advanced Options گزینه‌ی Startup Settings را انتخاب کنید.روی قسمت Restart کلیک کنید. حال ویندوز مجدد ریست شده و در هنگام لود شدن صفحه‌ای جدید برای شما نمایش داده می‌شود.باید با فشردن کلید 4 روی کیبورد، گزینه‌ی چهارم لیست یعنی Enable Safe Mode را فعال کنید.با فعال شدن و وارد شدن در این حالت امن، نرم‌افزارها و سایر اطلاعات غیر ضروری ویندوز لود نمی‌شوند.شما تنها به تنظیمات اصلی ویندوز دسترسی خواهید داشت.

در این حالت می‌توانید وارد قسمت Control Panel شوید و نرم‌افزار را از سیستم خود حذف کنید.امکان ارتقا درایورهای و نصب آخرین نسخه‌ی آن‌ها هم در حالت Safe Mode وجود دارد.همچنین اگر به واسطه‌ی آپدیت ویندوز مشکلی برای شما ایجاد شده است.می‌توانید در حالت Safe Mode وارد بخش تنظیمات ویندوز شده و از بخش Update & Security روی گزینه‌ی Recovery کلیک کنید.در این حالت تا نسخه‌ی ویندوز قدیمی شما دوباره برای‌تان لود شود.اما اگر نمی‌دانید مشکل از چیست، می‌توانید از حل مشکل اتوماتیک با Startup Repair استفاده کنید.

5) با حالت Startup Repair ویندوز را عیب‌یابی کنید

رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ و بالا نیامدن ویندوز با 15 راه حل کاربردی

دو راه برای عیب‌یابی ویندوز از طریق Startup Repair وجود دارد. اول از طریق همان روشی است که برای Safe Mode معرفی شد. یعنی سه بار با ریست کردن لپ تاپ وارد بخش تنظیمات پیش‌فرض ویندوز شوید. دوباره‌ی روی Troubleshoot و Advanced Options کلیک کنید. اما این‌بار به‌جای Startup Settings باید روی Startup Repair کلیک کنید. در این حالت ویندوز شما مجدد ریست شده و عملیات عیب‌یابی اتوماتیک ویندوز روی آن اعمال می‌شود.

اگر یک DVD نصب ویندوز یا فلش با قابلیت Bootable دارید می‌توانید با اتصال آن به لپ تاپ مشکل بالا نیامدن ویندوز را رفع کنید. در واقع در مرحله‌ی نصب ویندوز، زمانی که زبان مدنظر خود را انتخاب کردید. پایین صفحه سمت چپ عبارتی با عنوان Repair your computer دیده می‌شود. با کلیک بر روی آن دوباره می‌توانید وارد صفحه‌ی عیب‌یابی شده است. ویندوز را در حالت Startup Repair اجرا کنید.

منبع:تهران نارا نوین



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

رفع خطای “No Internet Access”

بیایید در ابتدا نگاه سریعی به روش‌های رفع خطای عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای‌فای بیاندازیم.در ادامه دلیل عدم اتصال اینترنت با وجود اتصال اینترنت و روش رفع خطای no internet connection خواهیم پرداخت.

  • مطمئن شوید که دستگاه‌های دیگر هم نمی‌تواند به اینترنت متصل شوند
  • پی‌سی را ری‌بوت کنید
  • مودم و روتر را ری‌بوت کنید
  • ترابل‌شوتر ویندوز (troubleshooter) را اجرا کنید
  • تنظیمات آدرس IP خود را بررسی کنید
  • وضعیت سرویس‌دهنده اینترنت (ISP) خود را چک کنید
  • چند دستور کامند پرامپت را امتحان کنید
  • نرم‌افزارهای امنیتی را غیرفعال کنید
  • درایورهای وایرلس خود را آپدیت کنید
  • شبکه اتصال خود را ری‌ست کنید

این خطا به چه معناست؟

قبل از ادامه بهتر است بدانید چه اتفاقی در شبکه اتصال شما رخ می‌دهد که موجب به نمایش این ارور می‌شود. به این منظور لازم است برخی از اصول شبکه‌های خانگی را برای شما توضیح دهیم.

دستگاه‌های وایرلس مانند یک لپ‌تاپ به روتر متصل می‌شوند. روتر دستگاهی است که ارتباط میان دستگاه‌های دیگر را در خانه مدیریت می‌کند. روتر به وسیله سوکت به مودم شما متصل می‌شود. مودم وسیله‌ای است که ترافیک را از شبکه خانگی شما به اینترنت وصل می‌کند.
زمانی‌که شما اخطارهای Connected، no internet access، connected but no internet و دیگر اررورهای این‌چنینی را دریافت می‌کنید، بدین معنی است که کامپیوتر شما به درستی به روتر متصل است اما نمی‌تواند به اینترنت متصل شود. همچنین اخطارهای not connected، no internet و یا no internet connection یعنی دستگاه شما به روتر متصل نیست.

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و دلایل آن

[caption id="attachment_5988" align="alignnone" width="1000"]خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ[/caption]

1. بررسی اتصال دستگاه‌های دیگر

قبل از هر اقدام دیگر مهم است که اتصال دستگاه‌های دیگر به وای‌فای را چک کنید. برای اطمینان از این‌که کامپیوتر شما تنها دستگاهی نیست که به اینترنت متصل نمی‌شود، می ‌توانید از گوشی خود و یا هر دستگاه دیگری که در خانه وجود دارد استفاده کنید، آن را به وای‌فای متصل نمایید و سپس اتصال اینترنت را در آن دستگاه بررسی کنید.
در‌صورت نبود اتصال اینترنت در اندروید، یک علامت ضربدر بر روی نماد وای‌فای خواهید دید که به شما اطلاع می‌دهد شما به شبکه داده موبایل خود متصل هستید. در آی‌فون و آی‌پد می‌توانید به Settings > Wi-Fi بروید و وجود پیام  No Internet Connection را بررسی کنید.

اگر کامپیوتر شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمی شود، احتمالا مشکل از تنظیمات اشتباه آن است. اما اگر تمام دستگاه‌ها امکان اتصال به اینترنت را ندارند احتمال مشکل از تجهیزات شبکه است. بنابراین برای عیب‌یابی شبکه می‌توانید در ادامه از مطالعه‌ی مراحل مرتبط با مشکلات کامپیوتری صرف نظر کنید.
قبل از ادامه اگر تمامی دستگاه‌ها شما به اینترنت متصل نشدند، کابل اترنت که مودم را به روتر متصل می‌نمایدرا قطع کنید و آن را مستقیما به کامپیوترتان وصل نمایید.
اگر با وصل کردن کابل اترنت به کامپیوتر، اتصال فراهم شد، مشکل از روتر است.
اگر با دنبال کردن مراحل زیر، مشکل حل نشد احتمالا روتر شما خراب است و باید آن را تعویض کنید.

2. ری‌بوت کردن پی‌سی

اگر دستگاه‌های دیگر نیز به اینترنت متصل نمی‌شود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.

درست مانند بقیه موارد و مشکلات، ری‌بوت کردن کامپیوتر از جمله اولین اقدامات عیب‌یابی است.
اگر خوش‌شانس باشید با ری‌استارت کردن کامپیوتر، ممکن است بعضی از گلیچ‌های موقت حذف شوند و دستگاه به اینترنت متصل شود.
بیشتر راه‌حل‌های ذکر‌شده با فرض بر این‌که شما از طریق وای‌فای به مودم متصل هستید توضیح داده شده‌اند. صورتی‌که با کابل اترنت به مودم وصل هستید بهتر است یک کابل اترنت دیگر را هم امتحان کنید تا از معیوب نبودن کابل خود مطمئن شوید.

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

مشکلات رایج لپ تاپ و راه رفع آنها

مشکلات رایج لپ تاپها

3. ری‌بوت کردن مودم و روتر

قدم بعدی ری‌بوت کردن مودم و روتر است. دقت کنید که شما نیازی به ری‌استارت کردن آن‌ها ندارید. به‌سادگی دوشاخه هر دو دستگاه را از برق بکشید. به مدت یک تا دو دقیقه آن‌ها را به برق متصل نکنید. ابتدا مودم را وصل کنید و اجازه دهید تا راه‌اندازی شود، سپس روتر را وصل کنید. چند لحظه صبر کنید تا اجرا شوند. در همین حین از درست اجرا شدن هر دو دستگاه اطمینان حاصل نمایید. اگر یکی از چراغ‌ها در هرکدام روشن نشود احتمالا یک قطعه سخت‌افزاری مشکل پیدا کرده است.
اگر همچنان پس از ری‌بوت کردن ارور “no internet” را دریافت کردید، به مراحل دیگر مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که شما در حال ری‌بوت کردن دستگاه‌ها هستید و نه ری‌استارت کردن آن‌ها. ری‌استارت کردن دستگاه به معنی بازگرداندن آن به حالت کارخانه است.

4. راه‌اندازی ترابل‌شوتر ویندوز

اگر دستگاه‌های دیگر نیز به اینترنت متصل نمی‌شود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.

اگر این مشکل فقط در کامپیوتر شما وجود دارد، باید تنظیمات شبکه کامپیوتر را بررسی کنید. در حالی‌که ترابل‌شوتر کامپیوتر معمولا مشکلات را حل نمی‌کند اما به هرحال امتحان کردن آن ضرری ندارد.
برای دسترسی به ترابل‌شوتر شبکه به Settings > Network & Internet > Status بروید و Network troubleshooter را انتخاب کنید. مراحل را دنبال کنید تا ببینید آیا ترابل‌شوتر قادر به تشخیص مشکل هست یا خیر. در ویندوز 7، ترابل‌شوتر در مسیر Start > Control Panel > Troubleshooting > Network and internet > Network Connections قرار دارد.

5. بررسی آدرس IP

اگر دستگاه‌های دیگر نیز به اینترنت متصل نمی‌شود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.

یکی از قدم‌های کلیدی برای تشخیص مسائل شبکه این است که مطمئن شوید دستگاه شما، آدرس IP معتبری دارد. در شرایط عادی در شبکه‌های خانگی، روتر هنگام اتصال به دستگاه‌ها به آن‌ها IP تخصیص می‌دهد. اگر تنظیمات IP کامپیوتر شما صحیح نیست، می‌تواند منجر به خطا “no internet access” شود.
در ویندوز 10 بر روی آیکون شبکه در سیستم‌تِری راست‌کلیک کنید و گزینه Open Network & Internet settings را انتخاب نمایید. بر روی Change adapter options کلیک کنید و سپس بر روی اتصالی که از آن استفاده می‌کنید، دو مرتبه کلیک نمایید.

در ویندوز 7 پس از راست‌کلیک بر روی آیکون شبکه، Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید و سپس بر روی نام شبکه خود در کنار Connections کلیک نمایید.


از این‌جا بر روی دکمه Properties بزنید. از لیست Internet Protocol Version 4 را پیدا کنید و بر روی آن دو مرتبه کلیک کنید. از انتخاب گزینه‌های Obtain an IP address automatically و Obtain DNS server address automatically اطمینان حاصل نمایید. تنظیم دستی آدرس IP برای کاربران حرفه‌ایست و به کاربران عادی پیشنهاد نمی‌شود.


در نهایت بر روی OK کلیک نمایید و دوباره سعی کنید تا به اینترنت متصل شوید.

6. بررسی وضعیت ISP

اگر هنوز هم نتوانستید هیچ یک از دستگاه‌ها را به اینترنت متصل کنید، احتمال دارد که مشکل از سرویس‌دهنده اینترنت شما (ISP) باشد. هرچند این موضوع به ندرت اتفاق می‌افتد، اما شاید همین موضوع دلیل عدم اتصال شما باشد.شما می‌توانید با استفاده از اینترنت دیتا گوشی، وضعیت آی‌اس‌پی خود را بررسی نمایید. همچنین می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید و وضعیت را چک کنید.

7. امتحان کردن دستورات کامند پرامپت

اگر دستگاه‌های دیگر نیز به اینترنت متصل نمی‌شود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.

ویندوز چندین فرمان شبکه را در کامند پرامپت ارائه کرده است. زمانی‌که در ویندوز 10 به اینترنت دسترسی ندارید باید چند دستور را امتحان نمایید.
در منو استارت cmd را تایپ کنید سپس بر روی آن راست‌کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب نمایید تا پنجره کامند‌ پرامپت باز شود.

برای ری‌ست کردن برخی از فایل‌هایی که ویندوز برای دسترسی به اینترنت نگه‌ می‌دارد، از این دو دستور استفاده کنید:

netsh winsock reset
netsh int ip reset
اگر دو دستور بالا کارساز نبودند با دستورات زیر، IP فعلی خود را رها کنید و یک IP جدید بگیرید:

ipconfig /release
ipconfig /renew
در نهایت با استفاده از دستور زیر تنظیمات DNS خود را رفرش کنید:

ipconfig /flushdns
حال در این نقطه بهتر است کامپیوتر خود را ری‌بوت کنید‌.

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

همه چیزهایی که شما باید قبل از خرید لپتاپ بدانید

8. غیرفعال کردن نرم‌افزار امنیتی

اگر دستگاه‌های دیگر نیز به اینترنت متصل نمی‌شود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.

بر اساس یک سناریو محتمل دیگر ممکن است که شما بر روی دستگاه خود یک نرم‌افزار امنیتی داشته‌ باشید که مانع از اتصال به اینترنت می‌شود.
بر طبق یک گزارش در سال 2017 آنتی‌ویروس رایگان Avast به علت وجود یک گلیچ، بسیاری از کاربران خود را از دسترسی به اینترنت محروم کرده بود. کاربرانی که به‌طور دستی آخرین آپدیت آنتی‌ویروس را نصب کرده‌ بودند، مشکل‌شان حل شده بود.‌
هر آنتی‌ویروس که بر روی دستگاه نصب کرده‌اید را غیرفعال نمایید و سپس اتصال اینترنت را بررسی‌ کنید.
همچنین خوب است تا کامپیوتر را با برنامه‌ای مثل Malwarebytes برای وجود بدافزارهایی که ممکن است موجب به عدم دسترسی به اینترنت شده باشند، اسکن نمایید.

9. به‌روزرسانی درایورهای وایرلس

اگر دستگاه‌های دیگر نیز به اینترنت متصل نمی‌شود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.

به‌طور معمول نیازی به آپدیت کردن درایورهای کامپیوتر نیست. اما اگر هنوز هم در برقراری اتصال اینترنت مشکل دارید، چاره دیگری نیست.
اگر شما یک برنامه آپدیت از کارخانه سازنده (مثل HP Support Assistant و Lenovo System Update ) بر روی کامپیوتر خود دارید، آن را باز کنید و به دنبال آپدیت درایورها بگردید.

10. ری‌ست نمودن شبکه

در این نقطه اگر هیچ یک از روش‌های بالا به شما کمک نکرد، راه دیگری جز ری‌ست کردن تنظیمات شبکه نمی‌ماند.
اگر کامپیوتر ویندوز 10 شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمی‌شود، می‌توانید تنظیمات شبکه را از Settings > Network & Internet > Status ری‌ست کنید.
بر روی متن Network reset در انتهای صفحه و سپس بر روی Reset now کلیک کنید. با این کار تمامی آداپتورهای شبکه حذف می‌شوند و تنظیمات شبکه به حالت پیش‌فرض برمی‌گردند.
با این‌که باید دوباره همه چیز را تنظیم کنید، اما ممکن است این راه، کلید حل مشکل شما باشد.


متاسفانه در ویندوز 7 همچین راهی وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید بخشی از ری‌ست را شبیه‌سازی کنید. بر روی آیکون شبکه راست‌کلیک کنید و Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید، سپس بر روی Change adapter settings کلیک کنید. حال بر روی اتصالی که از آن استفاده می‌نمایید، راست‌کلیک و Disable را انتخاب کنید‌. سپس سیستم را ری‌بوت کنید و این گزینه را دوباره فعال نمایید.


زمانی‌که با هیچ دستگاهی نمی‌توانید آنلاین شوید، باید روتر و یا مودم را ری‌ست کنید. برای ری‌ست کردن روتر به حالت کارخانه، به‌دنبال یک سوراخ کوچک بر روی دستگاه بگردید، معمولا باید توسط یک سوزن چندثانیه آن را فشار دهید تا ری‌ست شود. اگر موفق به پیدا کردن هیچ نقطه سوزنی بر روی مودم نبودید، وارد تنظیمات روتر شوید و از آن‌جا دستگاه را ری‌ست کنید.

اگر پس از انجام تمام این کارها باز هم به اینترنت متصل نشدید، احتمالا تجهیزات شبکه شما مشکل دارند و معیوب هستند.

احتمالا با انجام اولین مراحل مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای‌فای حل خواهد شد. هرچند فرمول کاملی برای حل مشکلات شبکه وجود ندارد، با انجام مراحل بالا حداقل از تنظیم صحیح دستگاه‌های خود و نبودن مانعی برای مسدود کردن اتصال به اینترنت مطمئن خواهید شد.
در نهایت فراموش نکنید که همیشه می‌توانید از یک متخصص شبکه کمک بگیرید.

آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر جنوبی، پایینتر از سمیه، کوچه مهزاد، مجتمع تجاری ایرانشهر، پلاک 13، واحد 6

تلفن: 88847742 – 88140115 – 88827729 - 091223761288

منبع: تهران نارانوین



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

8 نکته ضروری که باید قبل از خرید بدانید

مناسب نیازتان را تهران نارا نوین در این مقاله گردآوری کرده است.لپ تاپ ها به اندازه کافی جمع و جور هستند که می توانید آنها را با خود حمل کنید.در عین حال لپتاپ ها به اندازه کافی همه کاره هستند تا بتوانید برنامه های کاربردی سخت را اجرا کنید. نوت بوک ها بهترین ابزار برای انجام کارهای جدی یا بازی هستند ، چه در خانه باشید ، چه در جاده و چه در کلاس درس کالج. به همین دلایل ، ما لیستی از بهترین لپ تاپ های تجاری و بهترین لپ تاپ های کالج را جمع آوری کرده ایم.

در حالی که لپتاپ ها و تلفن های هوشمند همیشه محبوب هستند ، اکثر مردم متوجه می شوند که همه چیز از تایپ مقاله علمی تا فیلم های جذاب تا بازی در لپ تاپ بهتر کار می کند. بنابراین چه نوع لپ تاپی باید تهیه کنید؟ ما راهنمای خرید لپ تاپ را برای کمک به شما آماده کرده ایم.

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

چرا لپ تاپ من بسیار کند است و چگونه می توان آن را تعمیر کرد؟

[caption id="attachment_5736" align="alignnone" width="1250"]دلایل کند شدن لپتاپ دلایل کند شدن لپتاپ[/caption]

راهنمایی سریع

مهمترین نکاتی است که هنگام انتخاب لپ تاپ جدید باید در نظر بگیرید. برای جزئیات بیشتر ، بخشهای زیر را ببینید.

  • مانیتورهای 12.5 تا 14 اینچی بهترین تعادل بین قابلیت استفاده و قابلیت حمل را ارائه می دهند. اگر زیاد سفر نمی کنید صفحه نمایش بزرگتر مناسبتر است و مدل های کوچکتر برای بچه ها مناسبتر هستند.
  •  اگر قصد دارید لپ تاپ خود را به هر جایی ببرید ، 9+ ساعت عمر باتری ایده آل است.

تصمیم بگیرید که آیا یک لپتاپ در 2 در 1 می خواهید؟

بسیاری از لپ تاپ های رایانه ای در دسته لپ تاپ های 2 در 1 قرار می گیرند ، دستگاه های ترکیبی که می توانند بین حالت سنتی تاشو ، تبلتها و .... باشند.دستگاه های 2 در 1 عموماً دارای دو سبک مختلف هستند: قابل جدا شدن با صفحه هایی که به طور کامل از صفحه کلید خارج می شوند.لپ تاپ های انعطاف پذیر با لولا که 360 درجه به عقب خم می شوند تا حالت ها را تغییر دهند.

مشخصات مدنظرتان را انتخاب کنید

اجزای نوت بوک مانند پردازنده ، هارد دیسک ، RAM و chip گرافیکی می توانند حتی علاقه مندان به نوت بوک را گیج کنند. بنابراین اگر برگه های مشخصات برای شما شبیه سوپ الفبا هستند ، احساس بدی نداشته باشید.

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و دلایل آن

[caption id="attachment_5988" align="alignnone" width="1000"]خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ[/caption]

 جزییات اصلی که باید بدان توجه کنید:

 CPU: رایانه شما ، پردازنده تأثیر زیادی بر عملکرد دارد، اما بسته به کاری که می خواهید انجام دهید.حتی کم هزینه ترین مدل ممکن است به اندازه کافی خوب باشد. در اینجا یک خلاصه است:
Intel Core i7: یک قدم بالاتر از Core i5 ، مدلهایی با اعداد که به HQ یا K ختم می شوند. از توان بیشتری استفاده می کنند.دارای چهار هسته هستند که امکان بازی و بهره وری سریعتر را فراهم می کند.chip های سری C7 i7 Y نیز وجود دارند که قدرت و کارایی کمتری دارند. مراقب CPU هایی باشید که دارای شماره مدل 10 هستند زیرا بخشی از آخرین سری هسته های نسل 10 و 11 نسل اینتل هستند و عملکرد بهتری ارائه می دهند.

Intel Core i5: اگر به دنبال یک لپ تاپ معمولی با بهترین ترکیب قیمت و عملکرد هستید ، یک لپ تاپ با CPU Intel Core i5 تهیه کنید. مدلهایی که به U ختم می شوند رایج ترین هستند. آنهایی که Y دارند ، قدرت کمی دارند و عملکرد بدتری دارند در حالی که مدلهایی با HQ از توان بیشتری استفاده می کنند. در سیستمهای بازی و ایستگاه های کاری ضخیم تر ظاهر می شوند. جدیدترین پردازنده های نسل 11 اینتل Tiger Lake دارای چهار هسته و تعدادی ویژگی مفید از جمله پشتیبانی از Wi-Fi 6 ، ادغام Thunderbolt 4 و هوش مصنوعی بهتر است.
Intel Core i3: عملکرد فقط یک مرحله پایین تر از Core i5 است و قیمت آن نیز همینطور است. اگر احتمالاً می توانید از Core i5 استفاده کنید ،آن را توصیه می کنیم.

RAM:در حالت ایده آل شما حداقل 8 گیگابایت حتی در سیستم مقرون به صرفه و 16 گیگابایت در صورتی که بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید.برای اکثر افراد ، 32 گیگابایت یا بیشتر از حالت مورد نیاز فرد است. در حالی که 64 گیگابایت و بالاتر برای کاربرانی که به یک لپتاپ قدرتمند نیاز دارند اختصاص داده شده است.

درایو ذخیره سازی (SSD): حتی مهمتر از سرعت پردازنده شما عملکرد درایو ذخیره سازی شما است. اگر می توانید هزینه آن را بپردازید و نیازی به مقدار زیادی حافظه داخلی ندارید ، به جای هارد دیسک ، یک لپ تاپ با درایو (SSD) تهیه کنید ، زیرا در کل حداقل سه برابر سرعت سریعتر را مشاهده خواهید کرد.

پورت ها: در حالی که نبودن پورت ها معمولاً هنگام انتخاب لپ تاپ معامله کننده نیست. اما به جای حمل تعداد زیادی دانگل ، به دست آوردن اتصالات مورد نیاز در سیستم کمک می کند. اکثر لپ تاپ های اصلی دارای پورت USB 3.0 و خروجی HDMI برای فیلم هستند.با این حال ، تعداد فزاینده ای از لپ تاپ ها از پورت های USB Type-C یا Thunderbolt 3 و Thunderbolt 4 استفاده می کنند که با USB Type-C سازگار هستند.

قابلیت اتصال: اگر می خواهید در حال حرکت از لپ تاپ خود استفاده کنید ، خرید یک نوت بوک با پشتیبانی 4G LTE یا 5G را در نظر بگیرید.اگر می خواهید لپ تاپی با جدیدترین و بهترین گزینه های اتصال داشته باشید ، یک لپ تاپ با پشتیبانی از Wi-Fi 6 پیدا کنید. Wi-Fi 6 توان خروجی نظری و اتصال پایدارتری نسبت به 802.11ac ارائه می دهد. 

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

مشکلات رایج لپ تاپ و راه رفع آنها

مشکلات رایج لپ تاپها

بر اساس بودجه خود برنامه ریزی کنید

این روزها ، شما می توانید یک لپ تاپ قابل استفاده با قیمت پایین خریداری کنید. اما اگر بودجه بیشتری داشته باشید ، سیستمی با کیفیت ساخت بهتر ، عملکرد قوی تر و صفحه نمایش بهتر دریافت خواهید کرد.

به برند محصول توجه کنید

لپتاپ خوب به اندازه شرکتی که با آن همکاری میکنید مهم است.پس برای خرید محصول بهتر قبل از خرید حتما بررسی و تحقیق کنید یا از کارشناسان فنی در این خصوص راهنمایی بگیرید

پیشنهاد تهران نارا نوین: میتوانید لپتاپ های استوک اروپایی را به عنوان جایگزین های عالی لپتاپ های آکبند با هزینه کمتر خریداری کنید.

آدرس:تهران، خیابان ایرانشهر جنوبی، پایینتر از سمیه، کوچه مهزاد، مجتمع تجاری ایرانشهر، پلاک 13، واحد 6
تلفن:88847742 – 88140115 – 88827729 - 091223761288
منبع:تهران نارانوین

 



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

پلاتر دقیقاً مانند چاپگر است اما به ندرت در چاپ و فتوکپی یافت می شود. چرا پلاترها همانند چاپگر معمولی هستند؟ زیرا اگر به عملکردها و نحوه کار آن نگاه کنید، کاملاً شبیه دستگاه چاپگر است که از داده های ورودی تصاویر یا متن را چاپ می کند.در این مقاله با انواع پلاترها و تفاوتهای عمده بین پلاترهای مسطح و پلاتر درام آشنا شوید.

تعریف پلاتر

 Plotter یک چاپگر گرافیکی است که از قلم و جوهر برای ترسیم یک تصویر یا الگو استفاده می کند. پلاتر همچنین اولین خروجی سخت افزاری است که توانایی چاپ تصاویر بزرگ مانند تصاویر مهندسی معماری با کیفیت HD را دارد. می توانید بگویید که پلاتر دستگاهی است که به صورت خودکار نمودار یا تصویری را بر اساس داده های وارد شده رسم می کند.

پلاتر چیست؟

آیا علاقه دارید بدانید پلاترها و نحوه کار آنها چیست؟ پلاتر دستگاه خروجی است که برای تولید تصاویر گرافیکی با کیفیت بالا در تنوع رنگ استفاده می شود. از پلاترها برای ایجاد و تولید نقشه ها ، نقشه های معماری و نمودارها نیز استفاده می شود.
یک پلاتر کار خود را با کشیدن خطوط روی کاغذ با استفاده از قلم های نصب شده در بازوی مکانیکی انجام می دهد. علاوه بر این ، به دلیل اندازه بزرگتر از چاپگرها ، پلاتر همچنین قابلیت چاپ در مقیاس بزرگ است.

موارد استفاده از پلاتر

پلاتر دقیقاً مانند چاپگر است. اما تفاوت در این است که برای چاپ تصاویر بزرگ و عریض به اندازه عکس مهندسی معماری ، تصاویر بکشید. کاغذ مورد استفاده در پلاترها نیز بزرگتر از کاغذهای معمولی مورد استفاده در چاپگر است.

  • از پلاتر معمولاً برای ایجاد نقشه برداری ، نقشه های معماری یا تصاویر سه بعدی که برای چاپگر بسیار بزرگتر هستند و همچنین گرافیک یا تصاویر با کیفیت و رنگ بالا تولید می شود.
  • با پیشرفت کیفیت چاپگر ، استفاده از پلاتر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. می توان گفت فقط یک نسخه بزرگ از چاپگرهای فعلی مانند چاپگرهای جوهر افشان است.
  • امروزه از پلاترها در نقشه های فنی و همچنین برنامه های CAD استفاده می شود. به دلیل توانایی آن در تولید نتایج در اندازه های بزرگ کاغذ با حفظ وضوح بالا.

پلاتر ها چگونه کار میکنند؟

پلاتر دقیقاً مانند چاپگر کار می کند. تفاوت عمده در اندازه خروجی است که بسیار گسترده تر از کاغذ چاپگر است که می تواند اندازه کامل طرح اولیه برای یک ساختمان معماری - مهندسی را پوشش دهد.
پلاتر نوعی چاپگر منحصر به فرد است که به روشی طراحی می شود تا خروجی کامپیوتر را به صورت تصاویر یا گرافیک تولید کند. هنگامی که ما یک پلاتر را به سیستم رایانه متصل می کنیم ، به طور معمول می توان اشکال مختلفی از تصاویر را نشان داد.

در واقع ، یک پلاتر از هد با چندین قلم رنگی تشکیل شده است که به طور مداوم بر روی کاغذ طراحی در حال حرکت هستند تا یک تصویر از قبل طراحی شده را که به عنوان ورودی روی سیستم رایانه وارد می شود ، چاپ کند. به طور کلی ، ابزار پلاتر به دو قسمت تقسیم می شود: Plumter Drum و Plotter Tabletop -  Flatbed

درام پلاتر

درام پلاتر از یک درام یا سیلندر استفاده می کند. قلم های طراحی روی درام ثابت هستند. با چرخیدن درام ، قلم های طراحی به چپ و راست حرکت می کنند. این حرکت تصویر مورد نظر را ترسیم می کند.
بعلاوه ، سود یک پلاتر درام این است که طول طرح تقریبا بی نهایت است. به منظور ترسیم تصاویر بسیار طولانی ، می توان از رول کاغذ استفاده کرد. عرض تصویر بر اساس عرض درام تعیین میشود.

درام مسطح

پلاتر مسطح نیز نوع مهمی از پلاتر است که برای ایجاد یا ترسیم تصاویر چند رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. این قلم ها را برای ترسیم تصاویر نگه می دارد.نرم افزار به قلم های  طراحی دستور می دهد تا روی کاغذ بیایند. سپس قلم برای طراحی و ایجاد تصاویر روی کاغذ حرکت می کند. بیشتر پلاترهای تخت یک یا چند قلم را با انواع رنگ ها و عرض های متنوع در خود جای داده اند.

انواع پلاترها

  •  پلاتر قلمی
  • پلاتر حرارتی
  • پلاتر جوهری
  • پلاتر الکتریکی

 پلاتر قلمی

پلاتر قلم با انواع مختلفی از قلم ها یا چند قلم از جمله خودکارهای رنگی استفاده می کند. پلاتر قلم در اصل برای چاپ روی کاغذ یا چاپ در پلاستیک شفاف استفاده می شود.

پلاتر حرارتی

پلاتر حرارتی متداولترین پلاتر در زمینه های مختلف است. این پلاتر از یک پین استفاده می کند چاپگر حرارتی برای گرم کردن پین مفید است.سپس پین دوباره روی محیطی قرار می گیرد که در معرض گرما قرار دارد و به عنوان خروجی تصویر تولید می کند.

 پلاتر جوهری

یکی از انواع پلاترها پلاتر جوهری (InkJet) محبوب ترین نوع پلاتر است که دانه های جوهر را مستقیماً به سطح هر چیزی که چاپ می کنید فشار می دهد. این پلاترها به طور معمول در سه تا چهار پالت رنگی چاپ می شوند. سه رنگ مورد استفاده جوهر افشان شامل فیروزه ای ، سرخابی و زرد است. این رنگ ها همچنین می توانند مخلوط شوند و سایه های تیره تری مانند سیاه ایجاد کنند.

یک پلاتر جوهر افشان دارای مزایای بی نظیر زیادی است زیرا مقرون به صرفه و همه کاره است. علاوه بر این پلاترهای جوهر افشان همیشه متناسب با هر فرد یا شرکتی و نیازهای مختلف آنها است.

تفاوت عمده بین پلاتبر Flatbed و Drum Plotter به شرح زیر است:

درام پلاتر
پلاتر مسطح
این دستگاه برای کشیدن تصاویر با ابعاد نامحدود استفاده میشود. پلاترهای مسطح برای کشیدن تصاویر به اندازه محدود استفاده می شود.

پلاتر درام برای کشیدن تصاویر از درام یا سیلندر استفاده می کند.

 

پلاتر مسطح از یک سطح جدول مانند برای ترسیم تصاویر استفاده می کند.
این پلاتر از بیش از یک قلم با چند رنگ استفاده میکند. پلاترهای مسطح از یک یا چند قلم نازگ با چند رنگ متفاوت استفاده میکند.
قلم های دستگاه روی درام نصب شده است. بازوی مکانیکی برای نگهداری قلم ها استفاده میشود.
حرکت قلم ها به حرکت درام یا سیلندر بستگی دارد. در پلاترهای مسطح حرکت قلم ها به دستورالعمل نرم افزار بستگی دارد.
درام پلاتر ها از پلاتر های مسطح گران تر هستند. پلاتر مسطح از پلاتر درام مقرون به صرفه تر است.

منبع: تهران نارانوین



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

پیشرفت تکنولوژی موجب شده است همه لوازم به سمت کوچک‌تر شدن و سبک‌تر شدن بروند. انتظار می‌رود شرکت‌های تولیدکننده پرینتر هم این روند را دنبال کنند. بتوانند با وجود حفظ کیفیت، محصولات خود را در اندازه‌های کوچک و سبک تولید کنند و فضای کمتری را اشغال کنند. اگر در حین خرید سوالاتی همچون بهترین برند پرینتر چیست؟ و یا اینکه کدام مدل از پرینترها برای کار شما مناسب است؟ برای شما پیش آمده حتما این مقاله را برای دریافت پاسخ خود بخوانید.

بهترین پرینترهای خانگی 2021

  • پرینتر لیزری کانن Canon imageCLASS LBP6030w

پرینتر Canon imageCLASS LBP6030w یکی از جدیدترین محصولات شرکت بزرگ کانن است. پرینتر LB360w قابلیت مصرف خانگی و اداری را دارا است. این پرینتر دارای رزولوشن 600×600 dpi می‌باشد. می‌تواند در یک دقیقه، 19 کاغذ را پرینت کند. کاربران با قرار دادن 150 برگه در سینی کاغذ می‌توانند در هر مرحله 100 برگه پرینت نمایند. ظرفیت پرینت LBP6030w کانن در ماه به 5000 برگه نیز می رسد. این پرینتر گرافیک بالا، وضوح تصویر و کیفیت رنگ بالا از ویژگی‌های مهم این پرینتر است.قابلیت اتصال به وایرلس و دارا بودن usb 2.0 دیگر ویژگی مثبت آن است. امکان اتصال به Android و ios نیز در این پرینتر وجود دارد و به همین علت می‌توانید گوشی هوشمند خود را به صورت مستقیم به آن وصل کنید. علاوه بر این ویژگی‌ها، این پرینتر قابلیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را داراست و مصرف انرژی را تا 1.6 وات پایین می‌آورد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد این پرینتر کلیک کنید.

بهترین پرینتر چند کاره

  • پرینتر لیزری کانن Canon MX492

پرینتر Canon MX492 به شما این امکان را می‌دهد تا از هر جایی که هستید، فایل خود را برای این پرینتر بفرستید! ویژگی مهم دیگر این پرینتر اندازه کوچک آن نسبت به سایر مدل‌های مجموعه MX است. این پرینتر حدود 30 درصد کوچک‌تر از سایر مدل‌های این مجموعه است. با وجود ارتباط با Google Cloud Print2 و AirPrint1 می‌توانید از قابلیت وایرلس آن استفاده کنید. با گوشی هوشمند و یا تبلت خود از هر جای اداره و دفتر خود به آن وصل شوید. میزان ذخیره‌سازی جوهر این پرینتر کمی بیشتر از دیگر مدل‌های مجموعه است. به صورت کلی، این پرینتر گزینه مناسبی برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. اما بهترین ویژگی این پرینتر، قابلیت ذخیره‌سازی ویرایش‌ها و فیلترهای مورد علاقه شماست. یعنی شما می‌توانید تنظیمات مورد علاقه خود را که می‌خواهید بر همه عکس‌ها اعمال شود، ذخیره کنید و روی هر تصویری که دوست دارید اعمال کنید. این ویژگی my image garden7 software نام دارد. نمایش تقویم و قابلیت تشخیص چهره هم در این پرینتر وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این پرینتر کلیک کنید.

بهترین برند پرینتر ارزان قیمت سوزنی اداری

  •  اپسون LQ-350

دستگاه LQ-350 ساخت شرکت اپسون بهترین پرینتر ارزان قیمت است. این پرینتر سوزنی با ریبون پرظرفیت خود با توان چاپ ۲٫۵ میلیون کاراکتر و مصرف برق پایین به کاهش هزینه‌های کاربر کمک می‌کند. این دستگاه با درگاه‌های پارالل، سریال و USB سازگاری آسانی با رایانه دارد و به‌راحتی نصب می‌شود. همچنین اندازه‌ی کوچک این محصول سبب شده که به‌راحتی در گوشه‌ای از میز کار شما قرار گیرد.

این پرینتر سوزنی ۲۴-پین، ۸۰ ستونی بسیار کم‌مصرف بوده و در حالت Sleep تنها ۱٫۳ وات و در حالت فعال ۲۳ وات برق مصرف می‌کند که با یک لامپ کم‌مصرف برابری می‌کند. پرینترهای سوزنی با توجه به ظرفیت و سرعت بالای چاپ استفاده‌ی رایجی در ادارات داشته و به‌عنوان یکی از وسایل ضروری در این زمینه به شمار می‌آیند.

این دستگاه یکی از بهترین پرینترهای 2020 محسوب می‌شود؛ چون شرکت اپسون یکی از پیشگامان پرینترهای سوزنی است و به دلیل کیفیت بالای محصولات خود حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. اپسون LQ-350 یکی از بهترین پرینترهای 2020 است و از سیستم‌عامل‌های Windows 2000, Windows 7, Windows 8, Windows Vista, Windows XP پشتیبانی می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این پرینتر کلیک کنید.

بهترین پرینتر های اداری لیزری 2021

  •  پرینتر Brother MFC-J5330DW

این پرینتر لیزری یک انتخاب مناسب برای دفاتر کوچک و جمع و جور است. این دستگاه از چهار نوع کاربری اسکن، فکس، پرینت و کپی پشتیبانی می کند و کاربران اداری به راحتی تمام کارهای خود را با آن انجام می دهند. کیفیت چاپ تصاویر بالا بوده و کارهای تخصصی خود را بدون هیچ نگرانی با آن انجام دهید. با پرینتر برادر MFC-J5330DW اسناد خود را تا ابعاد A3 به چاپ برسانید.قابلیت اتصال به وایرلس از مزیت های این دستگاه به شمار می رود که مورد توجه مدیران کسب و کار قرار گرفته است. علاوه بر آن میتوانید 50 صفحه را به صورت متوالی اسکن کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این پرینتر کلیک کنید.

بهترین بهترین برند پرینتر چندکاره جوهرافشان

  • پرینتر جوهر افشان اچ پی Deskjet 2130

پرینتر چندکاره‌ی اچ پی مدل Deskjet 2130 دارای قابلیت‌های پرینت جوهرافشان رنگی، اسکن رنگی و کپی است.این دستگاه طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۲۵، ۳۰۴ و ۱۴۹ میلی‌متر است. با وزن ۳.۴۵۲ کیلوگرم عرضه می‌شود. اچ پی Deskjet 2130 یکی از بهترین پرینترهای 2020 است. سرعت پرینت دستگاه تا ۲۰ برگ برای چاپ سیاه‌وسفید و تا ۱۶ برگ برای چاپ رنگی است.

وضوح چاپ در این مدل ۱۲۰۰ × ۱۲۰۰ dpi برای چاپ سیاه‌وسفید و ۱۲۰۰ × ۴۸۰۰ dpi برای چاپ رنگی است. اولین پرینت سیاه‌وسفید تا ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد. قسمت کپی دستگاه تا ۵ برگ سیاه‌وسفید و ۳ برگ رنگی را در دقیقه با وضوح ۳۰۰ × ۶۰۰ dpi انجام می‌دهد. همچنین می‌توانید صفحات را تا ۲۵ درصد کوچک یا تا ۴۰۰ درصد بزرگ کنید و پشت و روی اسناد را روی یک برگ کپی کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این پرینتر کلیک کنید.
برای اطلاعات بیشتر در و راهنمای در خصوص خرید و یا تعمیر و مشکلات موجود در تجهیزات خود میتوانید با متخصصین مرکز ماشین های اداری تهران نارا نوین تماس بگیرید.
88847742 – 88140115 – 88827729 - 09123761288

منبع:تهران نارا نوین



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

8 نکته ضروری که باید قبل از خرید بدانید

مناسب نیازتان را تهران نارا نوین در این مقاله گردآوری کرده است.لپ تاپ ها به اندازه کافی جمع و جور هستند که می توانید آنها را با خود حمل کنید.در عین حال لپتاپ ها به اندازه کافی همه کاره هستند تا بتوانید برنامه های کاربردی سخت را اجرا کنید. نوت بوک ها بهترین ابزار برای انجام کارهای جدی یا بازی هستند ، چه در خانه باشید ، چه در جاده و چه در کلاس درس کالج. به همین دلایل ، ما لیستی از بهترین لپ تاپ های تجاری و بهترین لپ تاپ های کالج را جمع آوری کرده ایم.

در حالی که لپتاپ ها و تلفن های هوشمند همیشه محبوب هستند ، اکثر مردم متوجه می شوند که همه چیز از تایپ مقاله علمی تا فیلم های جذاب تا بازی در لپ تاپ بهتر کار می کند. بنابراین چه نوع لپ تاپی باید تهیه کنید؟ ما راهنمای خرید لپ تاپ را برای کمک به شما آماده کرده ایم.

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

چرا لپ تاپ من بسیار کند است و چگونه می توان آن را تعمیر کرد؟

دلایل کند شدن لپتاپ

راهنمایی سریع

مهمترین نکاتی است که هنگام انتخاب لپ تاپ جدید باید در نظر بگیرید. برای جزئیات بیشتر ، بخشهای زیر را ببینید.

  • مانیتورهای 12.5 تا 14 اینچی بهترین تعادل بین قابلیت استفاده و قابلیت حمل را ارائه می دهند. اگر زیاد سفر نمی کنید صفحه نمایش بزرگتر مناسبتر است و مدل های کوچکتر برای بچه ها مناسبتر هستند.
  •  اگر قصد دارید لپ تاپ خود را به هر جایی ببرید ، 9+ ساعت عمر باتری ایده آل است.

تصمیم بگیرید که آیا یک لپتاپ در 2 در 1 می خواهید؟

بسیاری از لپ تاپ های رایانه ای در دسته لپ تاپ های 2 در 1 قرار می گیرند ، دستگاه های ترکیبی که می توانند بین حالت سنتی تاشو ، تبلتها و .... باشند.دستگاه های 2 در 1 عموماً دارای دو سبک مختلف هستند: قابل جدا شدن با صفحه هایی که به طور کامل از صفحه کلید خارج می شوند.لپ تاپ های انعطاف پذیر با لولا که 360 درجه به عقب خم می شوند تا حالت ها را تغییر دهند.

مشخصات مدنظرتان را انتخاب کنید

اجزای نوت بوک مانند پردازنده ، هارد دیسک ، RAM و chip گرافیکی می توانند حتی علاقه مندان به نوت بوک را گیج کنند. بنابراین اگر برگه های مشخصات برای شما شبیه سوپ الفبا هستند ، احساس بدی نداشته باشید.

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و دلایل آن

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ[/caption]

 جزییات اصلی که باید بدان توجه کنید:

 CPU: رایانه شما ، پردازنده تأثیر زیادی بر عملکرد دارد، اما بسته به کاری که می خواهید انجام دهید.حتی کم هزینه ترین مدل ممکن است به اندازه کافی خوب باشد. در اینجا یک خلاصه است:
Intel Core i7: یک قدم بالاتر از Core i5 ، مدلهایی با اعداد که به HQ یا K ختم می شوند. از توان بیشتری استفاده می کنند.دارای چهار هسته هستند که امکان بازی و بهره وری سریعتر را فراهم می کند.chip های سری C7 i7 Y نیز وجود دارند که قدرت و کارایی کمتری دارند. مراقب CPU هایی باشید که دارای شماره مدل 10 هستند زیرا بخشی از آخرین سری هسته های نسل 10 و 11 نسل اینتل هستند و عملکرد بهتری ارائه می دهند.

Intel Core i5: اگر به دنبال یک لپ تاپ معمولی با بهترین ترکیب قیمت و عملکرد هستید ، یک لپ تاپ با CPU Intel Core i5 تهیه کنید. مدلهایی که به U ختم می شوند رایج ترین هستند. آنهایی که Y دارند ، قدرت کمی دارند و عملکرد بدتری دارند در حالی که مدلهایی با HQ از توان بیشتری استفاده می کنند. در سیستمهای بازی و ایستگاه های کاری ضخیم تر ظاهر می شوند. جدیدترین پردازنده های نسل 11 اینتل Tiger Lake دارای چهار هسته و تعدادی ویژگی مفید از جمله پشتیبانی از Wi-Fi 6 ، ادغام Thunderbolt 4 و هوش مصنوعی بهتر است.
Intel Core i3: عملکرد فقط یک مرحله پایین تر از Core i5 است و قیمت آن نیز همینطور است. اگر احتمالاً می توانید از Core i5 استفاده کنید ،آن را توصیه می کنیم.

RAM:در حالت ایده آل شما حداقل 8 گیگابایت حتی در سیستم مقرون به صرفه و 16 گیگابایت در صورتی که بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید.برای اکثر افراد ، 32 گیگابایت یا بیشتر از حالت مورد نیاز فرد است. در حالی که 64 گیگابایت و بالاتر برای کاربرانی که به یک لپتاپ قدرتمند نیاز دارند اختصاص داده شده است.

درایو ذخیره سازی (SSD): حتی مهمتر از سرعت پردازنده شما عملکرد درایو ذخیره سازی شما است. اگر می توانید هزینه آن را بپردازید و نیازی به مقدار زیادی حافظه داخلی ندارید ، به جای هارد دیسک ، یک لپ تاپ با درایو (SSD) تهیه کنید ، زیرا در کل حداقل سه برابر سرعت سریعتر را مشاهده خواهید کرد.

پورت ها: در حالی که نبودن پورت ها معمولاً هنگام انتخاب لپ تاپ معامله کننده نیست. اما به جای حمل تعداد زیادی دانگل ، به دست آوردن اتصالات مورد نیاز در سیستم کمک می کند. اکثر لپ تاپ های اصلی دارای پورت USB 3.0 و خروجی HDMI برای فیلم هستند.با این حال ، تعداد فزاینده ای از لپ تاپ ها از پورت های USB Type-C یا Thunderbolt 3 و Thunderbolt 4 استفاده می کنند که با USB Type-C سازگار هستند.

قابلیت اتصال: اگر می خواهید در حال حرکت از لپ تاپ خود استفاده کنید ، خرید یک نوت بوک با پشتیبانی 4G LTE یا 5G را در نظر بگیرید.اگر می خواهید لپ تاپی با جدیدترین و بهترین گزینه های اتصال داشته باشید ، یک لپ تاپ با پشتیبانی از Wi-Fi 6 پیدا کنید. Wi-Fi 6 توان خروجی نظری و اتصال پایدارتری نسبت به 802.11ac ارائه می دهد. 

مقاله ای که شاید به مطالعه آن علاقه مند باشید:

مشکلات رایج لپ تاپ و راه رفع آنها

مشکلات رایج لپ تاپها

بر اساس بودجه خود برنامه ریزی کنید

این روزها ، شما می توانید یک لپ تاپ قابل استفاده با قیمت پایین خریداری کنید. اما اگر بودجه بیشتری داشته باشید ، سیستمی با کیفیت ساخت بهتر ، عملکرد قوی تر و صفحه نمایش بهتر دریافت خواهید کرد.

به برند محصول توجه کنید

لپتاپ خوب به اندازه شرکتی که با آن همکاری میکنید مهم است.پس برای خرید محصول بهتر قبل از خرید حتما بررسی و تحقیق کنید یا از کارشناسان فنی در این خصوص راهنمایی بگیرید

پیشنهاد تهران نارا نوین: میتوانید لپتاپ های استوک اروپایی را به عنوان جایگزین های عالی لپتاپ های آکبند با هزینه کمتر خریداری کنید.

آدرس:تهران، خیابان ایرانشهر جنوبی، پایینتر از سمیه، کوچه مهزاد، مجتمع تجاری ایرانشهر، پلاک 13، واحد 6
تلفن:,88847742 – 88140115 – 88827729 - 091223761288
منبع: تهران نارانوین


:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

روش های افزایش سرعت لپتاپ را به صورت دقیق در این مقاله بررسی خواهیم کرد.لپ تاپ شما ممکن است کند شده باشد و به خوبی گذشته عمل نکند. این امری طبیعی است! با گذشت زمان و استفاده هایی که از آن کرده اید.کارهایی که از آن کشیده اید، برنامه هایی که نصب کردید، بازی های هیجان انگیزی که بر روی لپ تاپ اجرا کردید.بسیاری از موارد دیگر باعث شده سیستم شما اصطلاحا پیر و از کار افتاده شود.آیا این بدین معناست که پس از مشاهده این موارد باید برای خرید لپ تاپ جدید اقدام کنید و هیچ راهی برای افزایش سرعت لپتاپ وجود ندارد؟! باید کمی با خودتان رو راست باشید!

اگر لپ تاپ شما واقعا قدیمی است بیش از 5 سال است که از آن استفاده میکنید، شاید بهتر باشد به فکر یک لپ تاپ جدید باشید.اگر اینطور نیست، می توان کار هایی کرد که منجر به بالا بردن سرعت لپ تاپ شود.در بسیاری از مقالات موجود در سطح اینترنت،نرم افزارهایی برای افزایش سرعت لپ تاپ یا راهکار هایی جهت جلوگیری از کند شدن لپ تاپ ارائه شده است.که البته با وجود این که مطالب مفید و تاثیر گذاری هستند.

اما نه به آن حد که بتوان دوباره از کار کردن با لپ تاپ مثل گذشته لذت برد! معمولا حتی با نصب مجدد ویندوز بعد از گذشت چند هفته دوباره لپ تاپ شما دوباره کند خواهد شد. اما راه حل چیست؟ کار آمد ترین و بهترین روش برای افزایش سرعت لپ تاپ از نظر متخصصین این حوزه، ارتقای سخت اف-زاری لپ تاپ است که البته نیازمند مقداری هزینه است، اما اگر میخواهید لپ تاپ تان را نجات دهید، مقداری هزینه کنید، ضرر نخواهید کرد!

۱ . فایل های تکراری و غیر ضروری را حذف کنید

هر چقدر یک رایانه و لپ تاپ مورد استفاده قرار بگیرد، به مرور زمان داده های بیشتری حافظه (هارد درایو) آن را اشغال می کنند.این امر باعث کندی عملکرد رایانه شما می شود چرا که رایانه مجبور است برای پیدا کردن فایل ها و برنامه های مورد نیاز خود بیشتر جستجو کند.هر چقدر فایل ها غیر ضروری و هرز بیشتری را پاک کنید،رایانه شما سرعت بیشتری می گیرد.

ما این کار را با حذف کردن فایل ها تکراری شروع می کنیم. معمولا این فایل ها از نوع موسیقی یا تصاویر هستند.حذف کردن این گونه فایل ها هیچ مشکلی ندارد و شما می توانید از نرم افزار رایگان Easy Duplicate Finder برای این کار استفاده کنید.کافیست این نرم افزار را نصب کرده و دستور العمل های ساده آن را دنبال کنید.

اکنون شما می توانید از ابزار پاکسازی (cleanup) پیش فرض ویندوز استفاده کنید.فضای بیشتری را از حافظه رایانه خود آزاد کنید.نحوه عملکرد این ابزار به این صورت است که فایل ها موجود در سطل بازیافت (Recycle Bin) رایانه را حذف کنید. همچنین فایل های موقت و بلااستفاده را پاک می کند.

شاید شما مطالعه این مقاله را هم دوست داشته باشید:

برای مشاهده مقاله کافی است روی آن کلیک کنید

مشکلات رایج لپ تاپ و راه رفع آنها

حذف فایل تکراری در ویندوز 10

در ویندوز ۱۰ در کادر جستجو عبارت Disk Clean-up را جستجو کنید و در ویندوز ۸ نیز در بخش Charm به جستجو رفته و همین عبارت را تایپ کنید. سپس روی نتیجه یافت شده کلیک کنید تا ابزار اجرا شود. در ویندوز ۷ به منوی استارت رفته و از بخش All Programs پوشه Accessories و سپس System Tools را باز کرده و Disk Cleanup را اجرا کنید. پس از باز کردن ابزار، درایو مورد نظر را برای جستجو انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

این ابزار فایل هایی را که فکر می کند شما بدون هیچ مشکلی قادر به حذف آن ها هستید را شناسایی می کند. همچنین به شما می گوید پس از حذف آن ها چه مقدار از فضای حافظه آزاد خواهد شد. اگر شما نمی دانید که دقیقا چه فایل هایی حذف می شوند،how-tidy-up-your-pc-or-laptop-for-free روی گزینه View files کلیک کنید. اگر دوست ندارید فایلی را حذف کنید، کافیست تیک کنار آن را قبل از فشار دادن دکمه Clean up system files بردارید.

۲ . نرم افزار های بلا استفاده را حذف کنید

در مرحله بعد می بایست نرم افزار هایی که از آن استفاده نمی کنید را حذف کنید. ویندوز برای انجام این کار نیز ابزار های مخصوص به خود را دارد. در ویندوز های ۸ و ۱۰ به بخش جستجو رفته و عبارت Uninstall را تایپ کنید.

در ویندوز ۱۰ گزینه ای به نام change or remove a program و در ویندوز ۸ گزینه ای به نام Uninstall programs to free up Disk Space پیدا خواهد شد. در ویندوز ۷ نیز به منوی استارت رفته و پس از مراجعه به Control Panel به بخش Programs بروید و Uninstall a program را انتخاب کنید.

در هر کدام از آن ها شما می توانید لیستی از برنامه های نصب شده روی رایانه را با حجم هر کدام ببینید. بین آن ها جابجا شده و هر کدام را که قصد حذفش را دارید انتخاب نموده و سپس روی گزینه Uninstall در بالای پنجره کلیک کنید (در ویندوز ۱۰ با دوبار کلیک روی برنامه این کار انجام می شود). توجه : فقط برنامه هایی را که نیاز ندارید حذف کنید.

حذف کردن کامل یک برنامه به همراه ردپا های آن با استفاده از ابزار پیش فرض ویندوز همیشه امکان پذیر نیست. برای انجام این کار شما به یک نرم افزار جانبی مانند Revo Uninstaller نیاز دارید.

در نرم افزار Revo کافیست روی یک برنامه دوبار کلیک کنید تا حذف آن آغاز شود. سپس می توانید سیستم را برای یافتن فایل های اضافی باقی مانده و ورودی ها رجیستری اسکن کنید.

شاید شما مطالعه این مقاله را هم دوست داشته باشید:

برای مشاهده مقاله کافی است روی آن کلیک کنید

لپ تاپ ایسوس بخریم یا لنوو

۴ . از اجرای خودکار نرم افزار ها جلوگیری کنید

شما مجبور نیستید که الزاما برای افزایش سرعت رایانه خود نرم افزار ها را حذف کنید. شما می توانید آن ها را از لیست نرم افزار هایی که به صورت خودکار با اجرای ویندوز اجرا می شوند، حذف کنید.

بسیاری از نرم افزار ها همگام با راه اندازی ویندوز به صورت خودکار اجرا می شوند. بنابراین زمانی که بخواهید آن ها را باز کنید سریع تر اجرا می شوند.

ولی شما مطمئنا نمی خواهید همیشه از آن ها استفاده کنید.اگر می خواهید رایانه شما سریع تر راه اندازی شود و ویندوز با سرعت بیشتری اجرا شود، نرم افزار ها را از لیست اجرای خود کار حذف کنید.

در ویندوز ۷ عبارت msconfig را در نوار جستجوی منوی استارت تایپ کنید.در پنجره System Configuration روی سربرگ Startup کلیک کنید.

نرم افزار هایی را که نمی خواهید هنگام راه اندازی ویندوز اجرا شوند را از حالت انتخاب خارج کنید.سپس روی Apply و Ok کلیک نمایید.

نرم افزار رایگان بررسی بوت Soluto می تواند به شما در انتخاب نرم افزار هایی که در صورت غیر فعال کردنشان مشکلی برای سیستم پیش نمی آید، کمک کند.همچنین این نرم افزار مفید به شما اجازه می دهد یک سری از برنامه های خاص را پس از اینکه محیط دسکتاپ کاملا اجرا شد،به اجرا در آورید.

همچنین شما می توانید از اجرای سرویس ها نیز در هنگام راه اندازی ویندوز جلوگیری کنید، ولی مراقب باشید:

ویندوز برای کارکرد درست به بعضی از این سرویس ها نیاز دارد. عبارت services.msc را در نوار جستجو منو استارت تایپ کنید تا لیستی از سرویس های مختلف که هنگام راه اندازی ویندوز اجرا می شوند را مشاهده کنید. سپس برای تشخیص سرویس ها غیر ضروری از نرم افزار Black Viper استفاده کنید.

جلوگیری از اجرای سرویس ها همگام با راه اندازی ویندوز ۸ و ۱۰ آسان تر است. مانند دیگر قابلیت های جدید ویندوز ۸ و ۱۰ برای انجام این کار شما باید Task Manager را باز کنید. برای انجام این کار روش ها مختلفی وجود دارد.

از طریق سیستم جستجو:

کلید های ویندوز و Q را با هم از روی کیبورد فشار دهید سپس روی آیکون جستجو کلیک کرده و عبارت Task Manager را جستجو کرده و کلید Enter را بفشارید. سپس آیکون ظاهر شده مربوط به Task Manager را کلیک کنید.

همچنین برای انجام این کار می توانید، روی تسکبار (نوار وظیفه) کلیک راست کرده و یا کلید های ویندوز و X را فشار دهید تا یک منو باز گردد. در آن گزینه Task Manager را انتخاب کنید. همچنین ساده ترین راه نیز فشار دادن کلید های Ctrl+Alt+Delete و سپس انتخاب Task Manager می باشد.

پس از اینکه Task Manager را باز کردید، باید سربرگ Start-up را انتخاب کنید.در این بخش لیستی از سرویس هایی که همزمان با بوت ویندوز اجرا می شوند،قابل مشاهده است.

همچنین منتشر کننده هر نرم افزار نیز در این بخش قابل مشاهده بوده و تاثیر هرآن سرویس بر عملکرد و سرعت راه اندازی سیستم نیز با کلمات low (کم)، high (زیاد) و medium (متوسط) نمایش داده می شود.

اکنون کافیست به سادگی روی سرویسی که تمایل ندارید با راه اندازی ویندوز اجرا شود کلیک کرده و پس از کلیک راست گزینه Disable را انتخاب نمایید.

همچنین می توانید یک مورد را انتخاب کرده و سپس کلید Disable را از گوشه راست و پایین صفحه کلیک کنید. شما همواره قادرید با طی این مراحل یک سرویس متوقف و غیر فعال شده را مجددا فعال کنید،کافی است پس از کلیک راست گزینه Enable را انتخاب کنید.

شاید شما مطالعه این مقاله را هم دوست داشته باشید:

برای مشاهده مقاله کافی است روی آن کلیک کنید

روش تشخیص اصل بودن لپ تاپ ایسوس

۵.صفحه دسکتاپ خود را مرتب و تمیز کنید

سر انجام در این قسمت قصد داریم نکات را به شما بیاموزیم که در هنگام استفاده از ویندوز کار ها را برای شما راحت تر می کند. این روش ها به شما کمک می کند بدون توجه به وضعیت حافظه رایانه یا لپ تاپ، پوشه ها و فایل های خود را سریع تر بیابید.

اگر به یک فایل نیاز فوری دارید، نام آن را در بخش جستجوی منو استارت وارد کنید، یا در ویندوز ۸ در Search Charm آن را تایپ کرده و در ویندوز ۱۰ از کورتانا استفاده کنید.سیستم جستجوی ویندوز ۸ و ۱۰ بسیار عالی است.

در ویندوز ۷ نیز ابزار Windows Search Assistant مفید است. ولی اگر به دنبال یک ابزار فوق العاده برای جستجو بین فایل های خود هستید. نرم افزار Copernic را نصب کنید. این نرم افزار رایگان کل محتوای حافظه رایانه را در خود فهرست کرده و یافتن فایل ها را سرعت می بخشد.

اسناد دیجیتال باید در پوشه های مربوط به خود ذخیره گردد. نه در صفحه دسکتاپ. با کلیک راست کردن روی بخشی از صفحه و انتخاب گزینه New و سپس Folder یک پوشه جدید بسازید. اسم پوشه به صورت پیش فرض New Folder خواهد بود.

شما می توانید با تایپ کردن روی قسمت هایلایت (انتخاب) شده نام پوشه های خود را عوض کنید. اکنون فایل های مربوط به پوشه خود را گرفته و به پوشه منتقل کنید.

شورتکات ها و آیکون های بلااستفاده را از دستکتاپ حذف کنید.انجام این کار باعث حذف شدن نرم افزار های مربوط به آن ها نمی شود بلکه فقط به تمیز و مرتب بودن صفحه دسکتاپ کمک می کند.

سپس روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه  View و سپس Auto arrange icons را انتخاب کنید.این کار سبب میگردد تا شورتکات های باقی مانده به صورت مرتب در سمت چپ صفحه پشت سر هم قرار بگیرند.

شما باید قادرید محتوای یک فایل را بدون باز کردنش از روی نام آن تشخیص دهید.برای مثال عکس های مربوط به تعطیلات خود را با اضافه کردن نام مکان به آن ها دسته بندی کنید. همچنین در صورتی که تاریخ ثبت تصویر را هم به نام اضافه کنید مفید خواهد بود.اگر شما فایل ها زیادی برای تغییر نام دارید، اطلاعات رایج مربوط به هر کدام را کپی و جایگذاری (پیست) کنید.

اگر می خواهید نمای بهتری از محتوای موجود در پوشه های خود داشته باشید، روی گزینه Change your view در گوشه راست و بالایی هر پوشه کلیک کنید.سپس Details را بفشارید.حجم فایل، تاریخ ایجاد و اطلاعات دیگری نیز در کنار لیست اسناد شما به نمایش در می آید. با کلیک کردن روی سربرگ های مختلف در بالای پنجره می توانید فایل ها را بر اساس تاریخ و اندازه مرتب کنید.

کلمات کلیدی، که با کلیک راست کردن روی یک فایل و انتخاب Properties قابل مشاهده است.جستجوی فایل ها را راحت تر می کند.در نرم افزار Word به قسمت File و سپس Properties بروید. کادر Keywords را با کلمات کلیدی مناسب پر کنید و روی Ok کلیک کنید. تگ ها (tags) برای تصاویر نقش کلمات کلیدی را بازی می کنند.روی کادر Tags در پایین صفحه Windows Explorer کنید تا امکان اضافه کردن آن ها فراهم گردد.

شاید شما مطالعه این مقاله را هم دوست داشته باشید:

برای مشاهده مقاله کافی است روی آن کلیک کنید

همه چیزهایی که شما باید قبل از خرید لپتاپ بدانید

6- جایگزینی هارد SSD به جای هارد قدیمی

قطعا هیچ روشی بهتر و بهینه تر از تعویض هارد دیسک قدیمی مکانیکی از نوع HDD به SSD برای ارتقا و افزایش سرعت لپ تاپ وجود ندارد.در مورد هارد های SSD هرچه تعریف کنیم، باز هم کم گفته ایم. هارد های SSD باعث افزایش سرعت کلی دستگاه است. در حقیقت همه چیز سریعتر می شود.

بوت شدن، بستن و راه اندازی برنامه ها، همه در یک چشم بر هم زدن، در مقایسه با دیسک های سخت سنتی رخ می دهد. امروزه اکثر لپ تاپ ها با این نوع هارد ارائه می شوند، ولی نه همه آن ها. اگر لپ تاپ قدیمی شما از نوع هارد SATA باشد.

با خرید یک هارد SSD و جایگزینی آن، متوجه افزایش سرعت چشمگیر لپ تاپ خود خواهید بود.شاید از اولین روزی که آن را خریده بودید هم سریعتر گردد.تهران نارا نوین زمان باز شدن برنامه های Word ،Chrome و Excel را با یک هارد SSD و یک هارد HDD با سرعت 5400rpm اندازه گیری کردیم که در تصویر زیر میتوانید متوجه تفاوت هارد SSD و HDD شوید.

نتایج واقعا بی نظیر است.در حالی که 31 ثانیه زمان میبرد تا Word از روی هارد قدیمی باز شود، تنها در کمتر از 2 ثانیه با هارد SSD بالا می آید.اینجاست که متوجه منظور ما از این که میگوییم حتی از روز اول هم سریع تر شود، خواهید شد.

بنابر این هارد SSD کلید راه حل شما خواهد بود.چند عیب وجود دارد که لازم است به آن اشاره کنیم.اول این که SSD قیمت بالایی دارد.حجم آن از هارد های مکانیکی کمتر است.

 اما مزایای این نوع هارد :

  • تا 10 برابر سرعت برای انجام کار ها
  • وزن و حجم کمتر
  • طول عمر بالا
  • از دست رفتن اطلاعات در آن ها کم و مقاوم در برابر لرزش و ضربه
  • مصرف برق این هارد ها کم در نتیجه عملکرد بهتر باتری لپ تاپ را در بر دارد.
  • بی صدا به دلیل عدم گردش

معایب هارد های SSD:

  • قیمت بالایی دارند
  • حجم مقدار داده ای که نگهداری می کنند، کمتر است

7- تمیز کردن لپ تاپ

اجازه ندهید لپ تاپ شما زیادی گرد و خاک به خود بگیرد. گرد و خاک علاوه بر این که باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ یا اصطلاحا Overheating آن می شود. عاملیست که سبب سخت تر کار کردن پردازنده و کارت گرافیک شما است.در نتیجه احتمال سوختن آن ها را افزایش می دهد.

8- مرورگرتان را تغییر دهید

بعضی از مرورگر ها سریعتر از بقیه هستند. اگر شما کاربری هستید که با وب سایت ها زیاد سر و کار دارد، گوگل کروم از مقدار رم قابل توجهی استفاده میکند.مخصوصا زمانی که تب های زیادی را باز کرده اید.Microsoft’s Edge همه ویژگی ها را ندارد، اما سریعتر و سبک تر است.

9- درایور های لپ تاپ تان را بروزرسانی کنید

بروزرسانی درایور های لپ تاپ، میتواند در بهبود عملکرد سخت افزار و بالا بردن سرعت لپ تاپ شما موثر باشد.برخی از مشکلات احتمالی را حل می کند.بنابراین همیشه سعی کنید درایور های لپ تاپ خود را از سایت سازنده لپ تاپ دانلود و بروزرسانی کنید.

10- ارتقای حافظه RAM

راه حل بعدی جهت بالا بردن سرعت لپ تاپ،ارتقای حافظه رم است. البته این کار به اندازه روش قبلی معجزه نخواهد کرد، اما تاثیر خود را خواهد گذاشت.

در واقع پردازنده برای این که به اطلاعات با سریعترین حالت ممکن دست یابد،از این نوع حافظه استفاده میکند.زیرا سرعت این نوع حافظه ها بسیار بالاتر از حافظه داخلی است. بنابراین بدلیل اینکه CPU به صورت مستقیم با آن سر و کار دارد،از اهمیت بالایی برخوردار است.

خوشبختانه در اکثر لپ تاپ ها این قابلیت وجود دارد تا حافظه RAM را ارتقا یابد.ارتقای رم تا 8 گیگابایت می تواند ایده آل باشد.اگر نمی توانید یا نمی خواهید هزینه اضافی کنید، 4 گیگابایت هم میتواند کار شما را برای مدتی راه بیندازد.

با بالا رفتن مقدار حافظه RAM میتوانید تجربه بهتری در اجرای چند برنامه به صورت Multi Tasking کسب کنید.برای ارتقای رم لپ تاپ خود بهتر است لپ تاپ را به مراکز تخصصی تعمیر لپ تاپ ببرید تا اشکالی بوجود نیاید.

11- آپدیت سیستم عامل

بروزرسانی سیستم عامل می تواند کمک چشمگیری در افزایش سرعت لپ تاپ تان دارد.

پیشنهاد: به طور مداوم آخرین به روزرسانی های رسمی سیستم عامل تان را، دانلود و نصب کنید.

شاید شما مطالعه این مقاله را هم دوست داشته باشید:
برای مشاهده مقاله کافی است روی آن کلیک کنید

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و دلایل آن

12- نصب نرم افزار Wise Care 365

نرم افزار های زیادی در اینترنت وجود دارند که کارشان پاک کردن تنظیمات اضافه ریجستری،یکپارچه سازی دیسک سخت، پاک سازی فایل های غیر قابل استفاده و در یک کلام، کند شدن لپ تاپ است.

در نتیجه، افزایش سرعت لپ تاپ خواهد بود.با نصب بسیاری از اینگونه نرم افزار ها میتوانید سرعت سیستم خودتان را بالا برد.از قابلیت های مناسبی بر خوردار است، از دید ما، برنامه Wise Care 365 است.

 کارهایی که Wise Care 365 انجام می دهد :

  • پاک سازی، یکپارچه سازی و بهینه سازی رجیستری ویندوز
  • یکپارچه سازی و آزاد کردن فضا های آزاد هارد دیسک
  • محافظت از حریم خصوصی شما به وسیله پاک کردن ردپاهای به جای مانده از فعالیت‌های شخصی شما در ویندوز
  • بازیابی فایل‌های از دست رفته
  • مخفی کردن فایل‌ها و پوشه های مهم شما
  • جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برنامه های شخصی شما
  • خاموش کردن اتوماتیک ویندوز
  • آزاد کردن حافظه برای استفاده بهتر از بازی‌ها و افزایش کارایی برنامه های سنگین
  • قابلیت استفاده از ویژگی “One Click Tune-up” برای بهینه سازی کامپیوتر تنها با یک کلیک
منبع: Tehran_nara.ir


:: برچسب‌ها: راهکار افزایش سرعت لپتاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

چگونه از یک دستگاه کپی استفاده کنیم؟ به نظر یک سوال ساده می رسد، اینطور نیست؟تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از مردم کارکردهای ساده دستگاه کپی را نمی دانند، یا حتی بیشتر، چگونه از تمام فناوری موجود در این دستگاه ها استفاده کنند. وقتی صحبت از فناوری اداری و اتوماسیون به میان می آید، دستگاه های کپی واقعاً می توانند به عنوان یک ابزار عالی استفاده شوند.

نحوه استفاده از دستگاه کپی:

  1. مطمئن شوید که دستگاه روشن و گرم شده است.
  2. مطمئن شوید به اندازه کافی کاغذ با اندازه صحیح در دستگاه بارگذاری شده است.
  3. فیدر را بلند کرده و شیشه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ کثیفی، علامت یا چیز دیگری در بالای شیشه باقی نمانده است.
  4. یک ورق (اصلی) یا موردی را که می‌خواهید کپی شود روی شیشه در موقعیت مناسب قرار دهید.
  5. فیدر بالای شیشه را ببندید.
  6. تنظیمات روی نمایشگر را مرور کنید تا مطمئن شوید تنظیمات درستی دارید (به عنوان مثال، رنگی، سیاه و سفید، اندازه کاغذ، تعداد کپی ها، و غیره).
  7. دکمه کپی را فشار دهید.
  8. کپی های خود را بردارید و آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همان چیزی هستند که می خواهید کپی کنید.
  9. نسخه اصلی را بردارید و دستگاه را دقیقاً همانطور که پیدا کردید بگذارید تا نفر بعدی در دفتر شما از آن استفاده کند.

مقالاتی که شاید مطالعه آن را دوست داشته باشید

انواع دستگاه کپی

انواع دستگاه کپی 

نکات اضافی برای استفاده از دستگاه های کپی

اگر بیش از یک صفحه را کپی می کنید، پشت صفحات خود را در تغذیه خودکار اسناد (ADF) در بالای دستگاه قرار دهید (معمولاً بالای صفحه، رو به بالا و رو به چپ).
ممکن است دستگاه کپی شما در شبکه باشد و ممکن است از آن به عنوان چاپگر یا اسکنر خود استفاده کنید. اگر هستید، مطمئن شوید که چاپ‌های خود را پس از ارسال دریافت کرده‌اید و اگر فایل شما در صف چاپ آنلاین متوقف شد، مطمئن شوید که آن را پاک کنید تا دیگران مجبور نباشند منتظر شما باشند.
خوب، اکنون با خود می گویید، "همه این اصول را می دانند." اما اگر این کار را کردند، پس وقتی می‌خواهید از دستگاه کپی در دفتر خود استفاده کنید، چرا کار نمی‌کند؟ این یک آشفتگی کامل است، یا فقط به درستی کار نمی کند. معمولاً به دلایل مختلفی است.

فهرست بایدها و نبایدها هنگام استفاده از دستگاه کپی

بایدها

پیروی از این قوانین ساده در زمان و هزینه شما در نگهداری و تعمیرات بعدی صرفه جویی می کند.

از کاغذ صحیح استفاده کنید - رعایت این کار نسبتاً آسان است، دستگاه کپی باید اندازه و ضخامت مناسب کاغذ را تغذیه کند، در غیر این صورت گیر می کند. کاغذ در وزن‌های مختلف (ضخامت) از 20 پوند کاغذ باند (کاغذ سفید معمولی که در جعبه‌ها می‌خرید) تا وزن ضخیم‌تر عرضه می‌شود، که رایج‌ترین آنها 110 پوند استاک کارت (ضخامت همان کارت‌های شاخص) است.

اطمینان حاصل کنید که شیشه بدون خط و خش و تمیز است.اگر شیشه شما تمیز نیست، کپی های شما آن را نشان می دهند.
هر خراش، خراش، و تکه کثیفی روی هر کپی دیده می شود.

مقالاتی که شاید مطالعه آن را دوست داشته باشید

تعمیر انواع فتوکپی ،پرینترHP در محل 

تعمیر انواع فتوکپی،پرینترHP 

اطمینان حاصل کنید که بر اساس مشخصات سازنده دستگاه کپی خود، نوع مناسب، تمیز و ضخامت مناسب کاغذ را خریداری و استفاده می کنید.

بهتر است از محافظ برق استفاده کنید

دستگاه کپی را در یک مکان مناسب قرار دهید،جایی که در مرکز قرار دارد و به اکثر کارکنان شما دسترسی دارد.مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف آن وجود دارد تا کسی مستقیماً پشت سر شخصی که از آن استفاده می کند راه برود.دستگاه کپی باید یک ابزار باشد، نه مانعی برای محدود کردن تردد عابران پیاده اداری.

نبایدها

  • دستگاه کپی خود را در فضایی تنگ یا در محل به هم ریخته قرار دهید.دستگاه های کپی مانند هر تجهیزات اداری دیگری گرم می شوند و باید در یک منطقه تهویه شونده باشند یا فقط هوای خارج شده از تجهیزات را بازیافت می کنند.
  • دستگاه‌های کپی برای کپی کردن اشیاء مسطح ساخته شده‌اند و ما انسان‌ها فکر می‌کنیم می‌توانیم تقریباً از هر چیزی عکس بگیریم. استفاده خوبی از دستگاه کپی نیست.
  • سعی کنید شیشه را با هر چیزی غیر از پارچه نرم و شیشه پاک کن تمیز کنید.
  • اجازه دهید رنگ سفید یا جوهر روی کاغذ قبل از اجرا در دستگاه کپی خشک شود.

دستگاه‌های کپی می‌توانند کارهای کمی یا زیاد انجام دهند…

اگرچه در چند سال گذشته تغییرات زیادی در سخت افزار دستگاه های کپی ایجاد نشده است، اما پیشرفت های مختلفی در نرم افزار یا نرم افزار ادغام با سخت افزار برای مدیریت گردش کار، انطباق، امنیت و غیره صورت گرفته است. در زیر لیستی از موارد اولیه وجود دارد.

اصول اولیه:

اسکن - بسیاری از دستگاه های کپی امروزی دارای یک ADF بالای شیشه هستند. این به کاربران اجازه می دهد تا صفحات زیادی را به طور همزمان با سرعت بالایی کپی یا اسکن کنند.

 Duplexing - این ویژگی اجازه می دهد تا صفحات در هر دو طرف یک صفحه چاپ شوند. این به ویژه برای کپی از اسناد ضخیم برای کاهش استفاده از صفحه به نصف مفید است.

Collating - به شما امکان می دهد از چندین صفحه کپی کنید و سپس به طور خودکار آنها را مرتب کنید و این کار دستی را حذف کنید.

فکس - دستگاه های کپی این ویژگی را اضافه کرده اند تا کارکنان شما مجبور نباشند. برای کارهای اداری مختلف به چندین دستگاه مراجعه کنند. معمولاً برای ارسال و دریافت فکس به خط تلفن، سخت افزار فکس و نرم افزار نیاز است.

مقالاتی که شاید مطالعه آن را دوست داشته باشید

آنچه باید درباره دستگاه کپی ، پرینتر ، کارتریج و ملزومات آن‌ ها بدانیم

ویژگی های پیشرفته:

کپی بخشی از یک صفحه – این ویژگی به شما اجازه می دهد تا قسمت های خاصی از صفحه را که می خواهید کپی کنید انتخاب کنید. دستگاه کپی معمولاً صفحه را اسکن می کند. سپس به شما امکان می دهد قسمت های خاصی از نسخه اصلی کپی شده را انتخاب کنید.

ذخیره در فایل PDF یا Microsoft® Word – با نرم افزارهای اضافی، دستگاه های کپی می توانند اسناد شما را اسکن کنند، آنها را در یک فایل PDF Adobe® Acrobat® ذخیره کرده یا حتی یک سند را اسکن کنند، همه کاراکترها را بخوانند، آن را به متن تبدیل کنند و سپس آن را ذخیره کنند.

ارسال به ایمیل یا پوشه شبکه - دستگاه‌های کپی اکنون می‌توانند اسناد را اسکن کرده و مستقیماً به آدرس‌ها یا گروه‌های ایمیل از پیش تعریف‌شده یا وارد شده به صورت دستی ایمیل کنند یا اسناد را مستقیماً در فهرست ذخیره کنند تا دسترسی آسان به سایر کارکنان را فراهم کنند.

امنیت و رمزگذاری – دستگاه های کپی امروزی این توانایی را دارند که دستگاه و کپی را ایمن کنند و حتی اسنادی را که اسکن شده و در شبکه شما ذخیره می شوند رمزگذاری کنند.
 
نظارت و عیب یابی از راه دور - دستگاه کپی که قابلیت شبکه را دارد می تواند به تکنسین های خدمات اجازه دهد تا نرم افزار را ارتقا دهند، عیب یابی را انجام دهند و سلامت کلی دستگاه شما را از راه دور نظارت کنند و در صورت نیاز به تماس تعمیر و نگهداری، به تکنسین های تهران نارا نوین تماس بگیرند. 02188827729

اگر می‌خواهید ببینید چگونه می‌توان از دستگاه کپی برای کمک به شما در بهینه‌سازی گردش کار، مدیریت اسناد یا کاهش هزینه‌های نیروی کار استفاده کرد، باید برای نمایش آخرین پیشرفت‌ها در فناوری دفتر دستگاه کپی با ما تماس بگیرید.

 آدرس:تهران، خیابان ایرانشهر جنوبی، پایینتر از سمیه، کوچه مهزاد، مجتمع تجاری ایرانشهر، پلاک 13، واحد 6

تلفن:88847742 – 88140115 – 88827729 - 091223761288

منبع: Tehran-nara.ir

 



:: برچسب‌ها: تعمیر دستگاه کپی ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی

جوهر جامد چیست؟

چاپگر های جوهر جامد چیست؟جوهر جامد در اصل موم است. در حالی که سایر کارتریج های چاپگر با انواع مختلف جوهر پر می شوند ، میله های جامد جامد ، دقیقاً همان چوب های جامد هستند.وقتی روی چاپگر جامد قرار می گیرد.و روی چاپ کلیک می کنید ، میله ها تا نقطه ذوب گرم می شوند .سپس جوهر بر روی کاغذ منتقل می شود تا تصویر چاپ شده تولید شود. این کمی شبیه چاپ افست است ، جایی که تصویر تولید می شود و سپس روی کاغذ قرار می گیرد تا چاپ ایجاد شود. به همین دلیل ،اگر هرگز به صفحه چاپ شده توسط دستگاه جوهر جامد نگاهی بیندازید ، بافت چاپ در هنگام لمس مومی است.

مدت زمان وجود جوهر جامد چقدر است؟

فناوری جوهر جامد از سال 1986 آغاز شده است. این فناوری توسط شرکت Tektronix مستقر در اورگان ساخته شده است. آنها دریافتند که بسیاری از مشتریانشان در کنار آمدن با هزینه بالای چاپ صفحات مشکل دارند.
این باعث شد تا Tectronix راه حلی پیدا کند. آنها در ابتدا با کارتریج های مبتنی بر آب آزمایش کردند ، قبل از آن ، در سال 1991 ، اولین چاپگر جوهر جامد خود ، Phaser III را منتشر کردند. اولین چاپگری بود که از فناوری حرارتی برای چاپ استفاده کرد و اولین چاپی بود که از کارتریج بدون آب استفاده کرد.
Tektronix چندین مدل دیگر را نیز در طول دهه 1990 تولید كرد ، پیش از این ، در سال 2000 ، زیراكس بخش چاپ این شركت را خریداری كرد و به همراه آن ، حقوق فن آوری جوهر جامد را نیز به دست آورد.

جوهر جامد در مقابل جوهر افشان و چاپگر رنگی یا لیزری

مزایای این چاپگر

چاپگرهای جوهر جامد هنگامی که برای اولین بار راه اندازی شدند ، طراحان گرافیک را هدف قرار دادند. به این دلیل که کیفیت چاپ امکان تعریف درخشان رنگ را فراهم می کند ، به ویژه برای رنگ های زنده مانند نارنجی و زرد. موم ذوب شده نیز سطح براق را در بالای کاغذ ایجاد می کند.

برخلاف کارتریج های جوهر افشان و چاپگرهای لیزری ، چوب های جوهر جامد به این معنی است که با اتمام موم ، کارتریج خالی برای دفع وجود ندارد. این بدان معنی است که زباله کمتری ایجاد می شود و جای نگرانی در مورد یافتن راهی برای بازیافت کارتریج های خالی نیست.
علاوه بر این ، کاتریجهای جوهر جامد به روشی که کارتریج های جوهر در صورت عدم استفاده از چاپگر برای مدت زمان طولانی خشک نمی شوند. 

معایب پرینتر جوهر جامد

بر خلاف کارتریج های جوهر افشان و چاپگرهای لیزری ،کاتریج جوهر جامد برای ذوب شدن چاپ روی صفحه گرم می شوند.

از آنجا که آنها مبتنی بر حرارت هستند ، پرینترهای جوهر جامد می توانند قبل از چاپ اول چند دقیقه گرم شوند. همچنین باید بین چاپها مکث کرده و دوباره گرم شوند. اگر عجله داشته باشید این پرینتر برایتان کارامد نخواهد بود.

همچنین ، چاپگرهای جوهر جامد پس از استفاده باید چرخه "خنک کردن" را تکمیل کنند. این بدان معناست که تا پایان این چرخه چاپگر قابل جابجایی نیست. با این حال ، این نباید بیش از 10 دقیقه طول بکشد.

 

مزایا پرینتر جوهر جامد

معایب پرینتر جوهر جامد

ضایعات کمتر -دوست دار محیط زیست حجیم - گران قیمت
چاپ براق با کیفیت بالا سرعت پایین در چاپ
طول عمر بالا پرینتر قادر به پرینت روی کاغذ عکس نیستند

آیا باید یک چاپگر جوهر جامد انتخاب کنم؟

  • اگر تقریباً همیشه مجبورید هر بار چاپ رنگی کنید ، چاپگرهای جامد انتخاب خوبی هستند ، زیرا دوام های رنگی بیشتر از کارتریج های جوهر رنگی و تونر دارند. در نتیجه ، وقتی با جوهر افشان و لیزری مقایسه می شوند ، می تواند هزینه های کمتری را تحمل کنند ، در حالی که چاپ رنگی با کیفیت بسیار بالایی دارید.
  • اما فکر نکنید که چاپگرهای جوهر جامد فقط برای افراد متخصص صنعت مانند طراحان گرافیک مفید هستند. اگر به دنبال چاپگری برای خانه خود هستید که فقط "هر از چند گاهی" مورد استفاده قرار گیرد ، داشتن پرینتر هایی با کاتریج های جوهر جامد که با گذشت زمان خشک نمی شوند می تواند راهی عالی برای جلوگیری از نیاز به سفارش همیشه کارتریج های جدید پرینتر های جوهر افشان باشد.
  • اگر بخواهید کارهای چاپی خود را دوستدار محیط زیست کنید ، کاهش ضایعات ناشی از نداشتن کارتریج خالی باعث می شود چاپگرهای جوهر جامد یک انتخاب عالی باشد.


:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسوی
ماشین های اداری چیست؟

تفاوت بین ماشین آلات و تجهیزات اداری خیلی ناچیز است.از نظر مکانیکی ، تجهیزات تعریف بسیار وسیع تری دارند. تجهیزات اداری اغلب برای ایجاد چیزی (مانند ماشین) مورد نیاز است. ماشین های اداری محصول کامل شده تجهیزات اداری اند.

به عنوان مثال ، شما به احتمال زیاد به تجهیزاتی در دفتر خود که به ساخت دستگاه های کپی و چاپگرهای چند منظوره یا سایر ماشین های اداری تجاری کمک می کند نیاز نخواهید داشت. مگر اینکه به عنوان بخشی از کسب و کار خود تعمیرات کپی قابل توجهی انجام داده باشید.

برای درک نحوه طبقه بندی هر یک ، باید به دو طریق به آن فکر کنید:

ماشین های اداری سیستمی از قطعات متحرک هستند که می توانند یک عملکرد را به تنهایی انجام دهند.اما معمولا به راهنمایی انسان نیاز دارند.

همچنین ماشین ها برای کارکردن به منبع تغذیه نیاز دارند. تجهیزات اداری مجموعه ابزارهایی است که توسط یک کارمند برای انجام یک کار استفاده می شود و معمولاً از هیچ وسیله برقی تغذیه نمی کند (هرچند می تواند باشد).

نمودار زیر نمونه هایی از ماشین آلات و تجهیزات اداری را نشان می دهد:
ماشین های اداری تجهیزات اداری
کامپیوتر کمد وسایل
تلفن خودکار
دستگاه کپی منگنه
فکس میز

همانطور که می بینید ، تفاوت ظریفی در طبقه بندی ها وجود دارد ، اما نمودار بالا تمایز واضحی بین این دو نشان می دهد. به خاطر داشته باشید که همه ماشین ها را می توان به عنوان تجهیزات طبقه بندی کرد ، اما همه تجهیزات را نمی توان به عنوان ماشین طبقه بندی کرد.

بسیاری از شرکت های فروش محصولات اداری از این نام ها به جای یکدیگر استفاده می کنند و اگرچه شما در نهایت آنچه را که بدنبال آن هستید پیدا می کنید ، اما دانستن تفاوت ممکن است زمان لازم برای جستجوی شما را کاهش بدهد.

مقالات مرتبط:

انواع دستگاه کپی

انواع پرینتر ها و نحوه عملکرد آنها

فکس یا تلفکس،انواع فکس و کاربن فکس چیست؟

همه چیز درباره اسکنر ها ، انواع اسکنر ، راهنمای جامع در خرید اسکنر

ادرس:تهران، خیابان ایرانشهر جنوبی، پایینتر از سمیه، کوچه مهزاد، مجتمع تجاری ایرانشهر، پلاک 13، واحد 6

تلفن:88847742 – 88140115 – 88827729 - 091223761288

منبع: تهران نارانوین



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()